Retrovagnstråden 19
Här hittar ni info om barnvagnspromenaden/promenaderna! blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/05/brios-barnvagnsparad-den-22-maj/
Här hittar ni info om barnvagnspromenaden/promenaderna! blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/05/brios-barnvagnsparad-den-22-maj/
Emme 86, det är en Brio Solid och jag tror den är från 1988. Fin!
Har fyndat en aning senaste dagarna så här kommer lite bilder:
Underbar, troligen tysk, sen 70-talsvagn. Tyvärr hittar jag inte någonstans vad det kan vara.
Vagnmama, tack!
Hilloverken verkar vara en stor dockvagnstillverkare. De vagnar jag alltid trott varit Brio är tydligen Hilloverken egentligen. Jag håller på att forska om detta men har inte kommit särskilt långt än. Återkommer när jag vet mer.
Vagnmama, din kan mycket väl vara en Hilloverken men även de var svenska så det är ingen fara . Jag återkommer när jag pratat med Brio.
Jättefin och söt vagn, Angel13
Vagnmama, din Brio Elegant ser precis ut som min fast min är grön där din är blå. Jag trodde att de såg lite annorlunda ut året innan min men där hade jag fel - som vanligt . Jag har även sittdel till min fast den har ingen suflett.
Idag ska jag åka till Västerås och hämta en, vad jag hört, jättefin vagn. Jag ska få den gratis! Vad det är återkommer jag med när jag väl har den hemma!
Nu har jag varit i Västerås och hämtat min nyaste finaste vagn
En Emmaljunga tvillingliggvagn från 1974 som jag fick gratis!!! Den är i verklig toppskick, finns i princip inte en skråma på den. Använd i 6 månader och sen förvarad i förråd.
Brun galon utanpå och gul frotté inuti. Originalmadrass följde med.