• Uliise

Den där tvillingvagnen som ni länkade till nyss, är det bara jag eller är den quiltad på sidan? För vanliga Derbys är ju inte det.

Majken 100421
  • Uliise

Saknar sommaren och barn att stoppa i liggvagn, min gumma blir 1 nu i april och liggdelar har ju tyvärr inte funakt på läänge Hade jag haft en retrosittvagn så hade det ju varit toppen, men så är ju liggvagnarna snyggast också

Såhär såg det ut i somras:

Majken 100421
  • Uliise
    Bambusa skrev 2011-04-01 01:06:05 följande:
    ja ska bara ha kvar sulkyn är de tänkt, letar hus nu och vill rensa så de blir indre flyttlass,och tills dess mer plats här hemma.. en vagn i varje rum är inge kul längre.. 

va på visning av ett hus idag, och då står där ett retro chassi, rätt likt chassit ja har min bruna sittdel på nu ist för gondol chassit so ja har till liggdelen..
    med kanonfina hjul,annars lite rost.. men ägaren va ju inte hemma, annars har ja frågat om han ville bli av med de.. troligen funkat som tvättvagn,då tvättstugan va i en annan byggnad på tomten..
    Åh spännande! Du kanske kan få tag i ägaren via telefon?
    Majken 100421
  • Uliise
    jagäraf skrev 2011-04-26 11:51:39 följande:
    Ja, fast skinn är det ju inte utan galon. Och hur den kan vara "fullt funktionsduglig" utan däck på ena hjulet förstår jag nog inte riktigt...
    Ojsan, jag blev bara så uppslukad av den underbara blåa färgen så jag missade hjulet

Och ja, skinn säger de ju ofta om allt från skai till galon.
    Majken 100421
Svar på tråden Retrovagnstråden 19