Plly skrev 2011-07-22 11:43:38 följande:
Jorå! Vi bor i sthlm så för priset av vårt lilla hus (fritidshus) på 45 kvm kan man få en mindre gård för samma pris på Gotland. Löjligt faktiskt...nej jag skojar inte, vi har rekat ordentligt på hemnet nu sen vi kom hem...och dreglat lite på allt fint!
Kolla det här häftiga huset till exempel:
www.hemnet.se/bostad/fritidshus-6rum-roma-got...jagäraf skrev 2011-07-22 07:47:13 följande:
Tack, det var jätteskoj att ha er här. Vi verkar ha en hel del gemensamt att prata om
Visst är Gotland fint och visst är det, åtminstone lite, billigare än i Stockholm men inte långt efter längre. Tyvärr. När vi sålde vår Täbyvilla och köpte gården så tänke vi att vi aldrig skulle kunna flytta tillbaka till Stockholmsområdet igen eftersom Sthlm skulle fara iväg prismässigt. Men Gotland har hållt sig ganska bra och gården som då kostade lika mycket som vi fick för vår villa kostar nog idag ungefär lika mycket som en villa i Täby gör.
Men visst finns det billigare boende här också, helt klart.
Å jag kan inte bestämma mig för om jag vill bo här eller i Stockholm. Jobbigt
Hehe jo vi verkar ju vara rätt lika vi
Glöm inte ringa mig om ni får in uppstoppade djur!
Jag kommer och hämtar på momangen...
För oss som kan tänka sig att bo lite varstans på Gotland verkar det finnas en del att välja på faktiskt under miljonen, men då är det ju rätt mycket renovering...(man kan ju alltid drömma om havsutsikt)
Men det gäller ju att kunna hitta ett jobb oxå...även om jag skulle vilja vara mammaledig för evigt
Är det en concord? Fin iallafall...
www.blocket.se/stockholm/Fin_tvillingvagn_80_...
Billig....om man nu gillar korgvagnar
www.blocket.se/stockholm/Tvillingvagn__korgva...
Supersnygg!
www.blocket.se/stockholm/RETRO_Dubbelvagn_Tvi...Huset jag kollar på kostar under 200000. Men ligger inte på Gotland eller i stockholm... =)