Inlägg från: Boothwalker |Visa alla inlägg
  • Boothwalker

    Retrovagnstråden 19

    Jag har hittat 17 vagnar irl... Alltså på loppis eller jagat på stan typ... =)
    8 har nån i tråden haft innan mig.
    7 har jag fått tag på via typ blocket (några av dem är trådisar)
    6 av dem är tkfvagnar (mer eller mindre) och jag har bara en kvar att hitta. Sen jag hittade min röda kimi som varit högst på "tkf-listan" länge... =)


    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker
    AlexandraK skrev 2011-06-22 21:38:46 följande:
    Och vadå bara?!
    Jag trodde du var uppe i 50, inte 25 =)
    Har du räknat med duos, chassin och dockisar?
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker
    jagäraf skrev 2011-06-22 21:47:21 följande:
    Med andra ord skriver ni andra också upp vad ni gett för era vagnar? Har ni kommit på något bra system? Jag har lösbladssystem, ingen ordning alls och upptäcker ibland att jag skrivit samma vagn flera ggr och missat andra. Hade anteckningarna i datorn från början men jag är minst sagt lite rörig av mig...
    Jag skrev faktiskt upp allt idag... Kollade på bilderna i mitt galleri för att minnas vilka vagnar jag haft och jag kom ihåg summan för dem... Men det rör sig bara om 31 vagnar... =)

    Skulle jag göra en förteckning över dem skulle jag nog göra det i hemsidesprogram så att jag kan länka. Tex skriva en lista över alla vagnarna och sen länka dem var och en till en sida med info och bilder... Men jag är inte säker. Har inget bra hemsidesprogram...
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker
    jagäraf skrev 2011-06-22 21:56:21 följande:
    Jag har nog inte riktigt lika bra minne som du... Jag vet ju på ett ungefär hur mycket jag betalt för en vagn men om det var 500 eller 600... Nej, minns inte! Dessutom har jag betalat lite konstiga summor ibland, typ 561 kronor för någon (Traderaköp) och så har jag dealat hit och dit ibland och vad det sedan slutat på har jag svårt att komma ihåg när det gått ett tag. Därför försöker jag alltid skriva upp.

    Jag tror jag har runt 90 vagnar nu. Och så kanske 15-20 dockvagnar. Eller kanske bara 10... Hjälp, ingen ordning alls!!!
    Jag har nog inte köpt så många vagnar på tradera. Och jag brukar ha minne för mycket jag har betalat för en sak. =)

    Om jag var du skulle jag ha all info på datorn...
    Swing har väl en lapp på varje vagn med info. Vet inte om hon har datasystem med...
    Har du Publisher kanske du skulle använda det. Ha en mall du fyller i och sen fylla i med bild och info för varje ny vagn. Bara att lägga till en ny sida... =)
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker
    AlexandraK skrev 2011-06-22 22:07:14 följande:
    Bara barnvagnar. Hela chassi. Jag räknar inte en duo som två vagnar.
    Jag har så en del delar utan chassi och en del chassin utan delar så jag slängde in duodelen bland dem =)
    Jag har bara haft en duo. Och den har jag sålt... Däremot har jag två liggdelar och en sittdel till mitt spakchassi... Men de hör inte ihop.
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker
    jagäraf skrev 2011-06-23 08:38:06 följande:
    Jag är också sån, vågar nästan aldrig pruta och skulle jag göra det och sedan även få hjälp att få hem vagnen (t ex min AWN 1966 som jag både fick ned i pris samt hemkörd) så får jag så dåligt samvete...

    Mina rengörinsfavvisar ang ytrost är Svinto och ang okromad metall Autosol. Efteråt bilvax av något slag. Men det finns säkert annat som funkar minst lika bra.

    BW, jag brukar också ha riktigt bra minne. Till viss sorg för vissa vänner som påstår en sak och sen säger något annat om t ex vad något kostat. De minns inte vad de sagt (och kanske ibland inte ens sagt sanningen) men jag minns mycket väl. Men när det gäller vagnarna börjar de bli så många och vare sig jag vill det eller inte, så börjar jag ju bli lite till åren... Men folk brukar förundras och förskräckas över att jag har så bra minne. Undrar om jag inte har bättre saker för mig...? Men man är ju den man är och sen gäller det att träna minnet också. Det gör jag genom att t ex inte använda någon kalender och bara i nödfall lägg in påminnelser i telefonen. Om det är riktigt viktigt sätter jag faktiskt upp notislappar på ytterdörren men de brukar jag sen inte ens se... Man kan lösa korsord också, hjärnan är en muskel och den behöver gymmas. Så fortsätt i samma spår BW så kommer din hjärna nog vara i topptrim i många år  framöver
    Mitt minne är weird. Jag är totalt beroende av påminnelser från mobilen. Jag har noll tidsuppfattning =)
    Men jag kan utan problem rabbla upp fyra "funny facts" om gurkor och jag kan sångtexten till många onödiga låtar. Jag vinner ofta på TP och kan inte redogöra vad nån sagt i ett samtal precis när jag löagt på telefonluren... Jag löser gärna korsord och jag gymmar min gärna jämt. Men nån gång kommer jag komma till jobbet på en röd dag och inte ha en aning om varför det är stängt... Än har jag haft sån tur att jag har blivit påmind om det de gånger jag tänkt gå dit på röd dag.... =)
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker
    jagäraf skrev 2011-06-23 09:03:47 följande:
    Haha, jag är också en hejare på t ex TP eftersom min hjärna är fylld av onödigt vetande! Jag kan lite om mycket men inte särskilt mycket om lite... Ganska bra kombo, tycker jag personligen! Impar gärna på min superintelligente man och dotter, som kan allt om matematik, fysik, kemi och vad du vill men som inte ser skillnad mellan en gammal saab och en gammal volvo bara på lyktorna i mörker. Eller hör vad det är för bil genom motorljudet. De kan förresten inte ens överslagsberäkna när de handlar men dottern har ändå just gått ut första året på sveriges troligen svåraste gymnasieutbildning (Spetsutbildning i matematik) med 3 VG och 6 MVG. Det är tur att det finns plats för alla sorters människor
    Ja onödigt vetande är det fullt av... =)
    Jag kan lite av varje och har några ämnen jag snöat in mig på. Barnvagnar och sånt... =)
    Jag berättade för min kompis som har två barn vad som gäller när det kommer till bilstolar och berättade för henne att blöjorna nu för tiden har kardborreknäppning och inte tejp. (Hon har två barn. Jag bytte blöja på Mowgli ett par gånger när han var liten)
    Jag har inte gått ut gymnasiet (pga sjukdom) men kan mer engelska och svenska och matte än en genomsnittlig gymnasiestudent. Jag vägrar läsa tidningar och har noll koll på vad som händer i världen (är det viktigt får man veta det ändå =) Jag kan inte ta in fakta genom att lyssna. Eventuellt om jag diskuterar det. Men ändå kan jag följa handlingen i en film utan att kolla på den och bara lyssna. Och beskriva handlingen ett år efter. Min mamma har glömt handlingen i en film efter en vecka... Fast hon kollar och inte bara lyssnar =)
    Jag råkade lära mig mitt kontonummer utantill och jag har magnethjärna och kan omöjligt lyssna på radio utan att ha alla låtarna på hjärnan i en vecka =)
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker
    jagäraf skrev 2011-06-23 09:03:47 följande:
    Haha, jag är också en hejare på t ex TP eftersom min hjärna är fylld av onödigt vetande! Jag kan lite om mycket men inte särskilt mycket om lite... Ganska bra kombo, tycker jag personligen! Impar gärna på min superintelligente man och dotter, som kan allt om matematik, fysik, kemi och vad du vill men som inte ser skillnad mellan en gammal saab och en gammal volvo bara på lyktorna i mörker. Eller hör vad det är för bil genom motorljudet. De kan förresten inte ens överslagsberäkna när de handlar men dottern har ändå just gått ut första året på sveriges troligen svåraste gymnasieutbildning (Spetsutbildning i matematik) med 3 VG och 6 MVG. Det är tur att det finns plats för alla sorters människor
    Vad ska hon med den utbildningen till förresten? =)
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker
    jagäraf skrev 2011-06-23 10:39:45 följande:
    Hon hade tänkt bli astrofysiker, forskare eller något sådant. Vi får se, hon är så otroligt duktig på estetiska ämnen också, sång, musik, tecknande osv så "kontorsarbete" känns inte sådär jättelockande vad jag förstått.

    Jag har inte heller någon utbildning, har jobbat sedan jag gick ut nian. Jobbat och jobbat förresten, har varit hemma med mina barn det mesta av tiden. Jobb är överskattat... Trots detta tycker jag ofta att andra människor inte vet särskilt mycket...

    Jag minns också kontonummer, telefonnummer, kompisars skonummer, vad kompisarna vägde när vi gick i sjätteklass osv, vilka bilar grannar har och har haft (som de ibland inte ens minns själva). När barnen var små och samlade på hockeybilder kunde jag nästan varenda spelare. Dataspelsfigurer... Inte för att jag egentligen vill utan för att min hjärna tyvärr inte kan sålla bort. Jag önskar ibland/ofta att jag faktiskt inte hörde och registrerade allt runt omkring mig. Min son är likadan, när han var knappt hade lärt sig prata kunde han i princip hela släktens födelsedatum osv. Han är visserligen diagnostiserad med Asperger numera... Jag är självdiagnostiserad med A till Ö...
    Ah. Kul. Ja jag vet at hon är grym på att måla =)

    Jag vill också bli hemmafru (och pyssla med fot och sånt vid sidan av) men det krävs ju barn. Och eventuellt en partner med... =)
    Jag håller med. Träffar folk med utbildningar som inte kan ett skit av vad jag anser vara viktigt =)
    Jag vet när alla kompisar fyller typ. Och jag kan alla telefonnummer och postadresser och sånt vi haft. Har kunnat alla registreringsnummer på våra bilar. Mamma frågar mig om när vi flyttade till vilket ställe och jag svarar med datum inte bara år. Min bror kan inte namn. Det är jättekul när han försöker rabbla upp våra kusiners namn (vi har 9) och jag kan (har kunnat iallafall) namnen på min kompis alla kusiner (hon har typ 25) och kan för och efternamn på de flesta jag känner och gamla klasskamrater osv... (För min bror tog det nog ett läsår innan han visste vad alla klasskamrater hette i förnamn. Och de var typ 10 stycken...) Well Han är bra på annat... =)
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker

    Jag af: I know the feeling. (är hos farmor och farfar och surfar på mobilen =)


    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
Svar på tråden Retrovagnstråden 19