jagäraf skrev 2011-06-23 10:39:45 följande:
Hon hade tänkt bli astrofysiker, forskare eller något sådant. Vi får se, hon är så otroligt duktig på estetiska ämnen också, sång, musik, tecknande osv så "kontorsarbete" känns inte sådär jättelockande vad jag förstått.
Jag har inte heller någon utbildning, har jobbat sedan jag gick ut nian. Jobbat och jobbat förresten, har varit hemma med mina barn det mesta av tiden. Jobb är överskattat...
Trots detta tycker jag ofta att andra människor inte vet särskilt mycket...
Jag minns också kontonummer, telefonnummer, kompisars skonummer, vad kompisarna vägde när vi gick i sjätteklass osv, vilka bilar grannar har och har haft (som de ibland inte ens minns själva). När barnen var små och samlade på hockeybilder kunde jag nästan varenda spelare. Dataspelsfigurer... Inte för att jag egentligen vill utan för att min hjärna tyvärr inte kan sålla bort. Jag önskar ibland/ofta att jag faktiskt inte hörde och registrerade allt runt omkring mig. Min son är likadan, när han var knappt hade lärt sig prata kunde han i princip hela släktens födelsedatum osv. Han är visserligen diagnostiserad med Asperger numera...
Jag är självdiagnostiserad med A till Ö...
Ah. Kul. Ja jag vet at hon är grym på att måla =)
Jag vill också bli hemmafru (och pyssla med fot och sånt vid sidan av) men det krävs ju barn. Och eventuellt en partner med... =)
Jag håller med. Träffar folk med utbildningar som inte kan ett skit av vad jag anser vara viktigt =)
Jag vet när alla kompisar fyller typ. Och jag kan alla telefonnummer och postadresser och sånt vi haft. Har kunnat alla registreringsnummer på våra bilar. Mamma frågar mig om när vi flyttade till vilket ställe och jag svarar med datum inte bara år. Min bror kan inte namn. Det är jättekul när han försöker rabbla upp våra kusiners namn (vi har 9) och jag kan (har kunnat iallafall) namnen på min kompis alla kusiner (hon har typ 25) och kan för och efternamn på de flesta jag känner och gamla klasskamrater osv... (För min bror tog det nog ett läsår innan han visste vad alla klasskamrater hette i förnamn. Och de var typ 10 stycken...) Well Han är bra på annat... =)