Retrovagnstråden 19
Jättefina, BW! Den sista påminner mycket om den vagn som köptes till min syster 1966.
Jättefina, BW! Den sista påminner mycket om den vagn som köptes till min syster 1966.
BW, jag vet inte men när jag hade min första utställning i början av maj förra året så tror jag att jag hade drygt 40 vagnar. Nu har jag alltså passerat 70 och hur jag har lyckats köpa 30 vagnar på ett år kan jag själv inte förstå men så måste det alltså vara.
Aha, finns det en Marmet även i Falun? Den här finns i Östersund och ligger ute både på Blocket och Tradera numera.
Huuu! Tänker på när jag körde min nyfödde son i min supergungiga Gessleinvagn, en av de högsta vagnarna som någonsin funnits, med min då tvååriga dotter sittande i syskonsits. Lite vingligt var det men jag lyckades t o m ta mig ned via rulltrappan i tunnelbanan med vagnsekipaget framför mig, ena handen på handtaget och den andra på rulltrappans handledare. Tror inte jag skulle gjort det idag.
Det enda jag inte gillar med syskonsits, förutom ostabiliteten är att den kan skava på vagnen så lägg något emellan om du är rädd om vagnen.