• Boothwalker

Retrovagnstråden 19

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Retrovagn på facebook
    Retrovagnsforumet
    Retrovagn köp och sälj

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

Många här ser de andra i tråden som nån sorts andra familj och vi pratar gärna om lite allt möjligt. Så även om fokus ligger på Retrovagnar (eftersom det är vårt stora gemensamma intresse) så är inget egentligen OT =)

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    ♪♫♪ Goretex mot regnet och fleece mot kall snö ♫♪♫
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-05 02:43
    Blev visst nåt mysko med de tre sista länkarna.
    Facebook - www.facebook.com/group.php
    Retrovagnsforumet - retrovagnen.mylava.net/
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 19
  • Boothwalker
    Bambusa skrev 2010-05-13 14:39:10 följande:
    tackar.. ser ut som min storleksmässigt, men d är svårt att säga genom en bild ju..
    Menar du din gondol?
    Jag är bra på att hoppa, men inte lika bra på att landa - Mowgli 4 år
  • Bambusa

ja, för den känns så lång nu när hon börjar bli större och går mer, lite otymplig och ha med sig i bilen..

Boothwalker skrev 2010-05-13 14:47:23 följande:
    Menar du din gondol?
  • Boothwalker
    Bambusa skrev 2010-05-13 15:02:30 följande:
    ja, för den känns så lång nu när hon börjar bli större och går mer, lite otymplig och ha med sig i bilen..
    Jo men den är väl rätt stor. Funderar på om jag sett nån irl... Men den lär ju vara större än en viking. Dem har jag fått för mig är rätt smidiga...
  • Bambusa

jo, fast ja har ett annat chassi sen i vintras.. vet inte vad de är för modell... men n känns så lång, eller så har ja blivit bortskämd me sulkyn.. men den är inte hel bra heller, tror ja får köpa en reservdels vagn och kapa och svetsa för å bli nöjd, hehe..

Boothwalker skrev 2010-05-13 15:16:23 följande:
    Jo men den är väl rätt stor. Funderar på om jag sett nån irl... Men den lär ju vara större än en viking. Dem har jag fått för mig är rätt smidiga...
  • Boothwalker
    Bambusa skrev 2010-05-13 15:27:38 följande:
    jo, fast ja har ett annat chassi sen i vintras.. vet inte vad de är för modell... men n känns så lång, eller så har ja blivit bortskämd me sulkyn.. men den är inte hel bra heller, tror ja får köpa en reservdels vagn och kapa och svetsa för å bli nöjd, hehe..
    ah ok =)
  • Bambusa

hittar inget ja vill ha på blocket eller tradera, eller jo, lågntborta, men då vill dom att man hmtar.. åd blir svårt.. men kom på en sak, tex 90-tals vagnarna har ju ofta,blå,grön eller vinrött chassi, går de att måla om?? tänkte mig en riktig rosa vagn, sy ny klädsel kan man ju sy.. med lite tålamod {#lang_emotions_innocent}  kan va kul tills ja vill ha nå annat iaf..

• Boothwalker
    Bambusa skrev 2010-05-13 15:49:31 följande:
    hittar inget ja vill ha på blocket eller tradera, eller jo, lågntborta, men då vill dom att man hmtar.. åd blir svårt.. men kom på en sak, tex 90-tals vagnarna har ju ofta,blå,grön eller vinrött chassi, går de att måla om?? tänkte mig en riktig rosa vagn, sy ny klädsel kan man ju sy.. med lite tålamod   kan va kul tills ja vill ha nå annat iaf..
    Går går det väl. Men om det blir snyggt och bra är en annan sak...
  • Bambusa
    Boothwalker skrev 2010-05-13 15:53:28 följande:
    Går går det väl. Men om det blir snyggt och bra är en annan sak...
    jo, men om de inte blir de så har man inte förlorat så mkt, hehe.. dom går billigt och d är inget som skulle störa mig att ha "förstört"  har föresten ett blått chassi till hundarnas utställningsbu ja skulle kunna prova lite lätt på.. sambon har sprutlackat ena bilen, å de vart superbra..  alltså inte med en burk utan med riktiga grejjer...  eller så gör man chassit svart, och rosa tyg :D  brukar sitta och klippa och klistra på datan innan ja bestämmer mig för nå projekt..
    kliar i mig och vill göra nått..

maskin-rakade ner ena hunden idag me, hon fick tuppkam, haha.. hade börjat tova sig och jag har beslutat att hon ska kastreras så fort ja har råd med de, då behöver hon inte plågas med kammen mer.. å vi slipper hennes oändliga löp och skendräktigheter.. just nu har ja 2an som precis löpt klart, 1a som höglöper, 4e som löper för fullt, och 3an som inte fattar alls varför man ska göra som dom andra.. haha..
  • Boothwalker
    Bambusa skrev 2010-05-13 16:14:21 följande:
    jo, men om de inte blir de så har man inte förlorat så mkt, hehe.. dom går billigt och d är inget som skulle störa mig att ha "förstört"  har föresten ett blått chassi till hundarnas utställningsbu ja skulle kunna prova lite lätt på.. sambon har sprutlackat ena bilen, å de vart superbra..  alltså inte med en burk utan med riktiga grejjer...  eller så gör man chassit svart, och rosa tyg :D  brukar sitta och klippa och klistra på datan innan ja bestämmer mig för nå projekt.. kliar i mig och vill göra nått.. maskin-rakade ner ena hunden idag me, hon fick tuppkam, haha.. hade börjat tova sig och jag har beslutat att hon ska kastreras så fort ja har råd med de, då behöver hon inte plågas med kammen mer.. å vi slipper hennes oändliga löp och skendräktigheter.. just nu har ja 2an som precis löpt klart, 1a som höglöper, 4e som löper för fullt, och 3an som inte fattar alls varför man ska göra som dom andra.. haha..
    Ja men pröva. =)
  • jagäraf

Ang storleksskillnad mellan en Viking och en Gondol sittvagn så är den himmelsvid. Vikingen är väl som Comforten och Gondolen, om den är i storlek med Princessen om jag förstått saken rätt, är bland de största vagnar jag kommit i kontakt med.

Svar på tråden Retrovagnstråden 19