Retrovagnstråden 19
Alexxia, en sån sittdyna har jag också köpt för ett tag sedan. Oanvänd!
Din sittvagn är Brio Promenad, helt rätt.
Alexxia, en sån sittdyna har jag också köpt för ett tag sedan. Oanvänd!
Din sittvagn är Brio Promenad, helt rätt.
Härom dagen satt jag och kollade i några gamla Vi Föräldrar från 1970. Förutom några skojiga annonser, bl a Brio och Mothercare så fanns det även en mycket intressant artikel, visserligen OT för denna tråd men ändå. Artikeln handlade om mammor som klemade bort sina söner så att sönerna blev alldeles för bundna vid mamman. Sånt fick man inte hålla på med för då fanns risken att sönerna skulle bli homosexuella! Så tänk på det, ni som har gossar, inte gosa och skämma bort dem för då kan de råka bli bögar. Känner att mina pojkar ligger i farozonen...
1970 är trots att bara drygt 40 år sedan. Jag var 9 år då. Homosexualitet klassades som sjukdom ända in på 70-talet. Och att man alltså som mamma kunde vara orsaken... Tur att världen går framåt!
Ps! På vagnfronten förhoppningsvis något nytt... Återkommer i kväll!
Här är min nya vagn! En av mina tkf-vagnar, en Silver Crossdockvagn! Dålig bild men den är beige och brun. Jättefin, från 70-talet. 700 spänn fick jag betala för den, vilket får anses som ett fynd eftersom de brukar begära 4-5000 kronor för de få SX-dockisar jag tidigare sett. Jag kan knappt fatta att jag lyckades få den!
Tjusig vagn, BW! När är den ifrån? Vad gav du?
Billig Brio Babynette med Comfortsittdel från någon av de första åren på 90-talet http://www.blocket.se/sodermanland/Barnvagn___aldre_modell_36494487.htm?ca=11&w=3
Dagsljusbild av min nyaste dockis: