wappiz skrev 2010-04-25 11:41:37 följande:
Hej. Jag måste fråga en fråga, för vi håller på att bli galna här hemma. Vi har fått överta min mosters gamla vagn som hon haft till min kusin, som i år fyller 17 år! Det är exakt en sådan här vagn (inte vår bild, men samma vagn):
kopochsalj.eniro.se/query/sort/date%3Bname/ca...Min moster har förstås haft den som sittvagn, men den ska gå att göra om till liggvagn. Vi har en hårdlift som vi fick med lös. Men vi fattar inte hur vi ska fästa hårdliften! Vi kan inte göra om den från sittvagn till liggvagn! Vi börjar undra om vi saknar någon del?Gör man om sittvagnsdelen till en liggvagnsdel, eller tar man bort liggvagnsdelen helt och sätter på något annat fäste (som vi saknar??)För övrigt - kan man färga läder? Förslag på hur man kan pimpa vagnen? :) Vi funderar på att åtminstone byta ut tyget inuti mot ett roligt och moderna Marimekkotyg.
Liften ska inte fästas utan bara läggas i liggdelen när ryggstödet är helt nedfällt. Sen kanske det finns en fotdel som man kan sätta dit men den behövs egentligen inte.