jagäraf skrev 2011-06-06 11:26:30 följande:
Usch, jag är lite besviken! Kanske mest över folks okunnighet. Jag såg en annons igår kväll
www.blocket.se/stockholm/Cool_barnvagn_som_pr.... Ringde tjejen och vi pratade ganska länge. Bestämde att jag skulle köpa vagnen som idag. Åkte dit, ganska lång väg från Täby. Det visade sig att det var en dockvagn! Iofs står det i annonsen att den är ganska liten och nätt och nåt om dockor men kolla måtten! Jag blev mest besviken över att jag lade ner pengar på bensin, bilkörande gillar jag och visst hade det varit skoj med en sån här vagn i BARNVAGNSMODELL. Och visst hade jag varit glad om jag hade fått köpa den till reducerat pris (500 kr kanske inte hade varit mycket för den ens som dockis men jag kände inte för att ge det när vagnen inte var det jag trodde. Dessutom var det en annan som skulle köpa den istället. Jag "tvingade" tjejen att ringa den andra och tala om att det handlade om en dockvagn, hoppas hon förstod).
En annan sak som gjorde mig rejält besviken var att tjejen, som var i 25-årsåldern inte kunde förstå skillnaden mellan dock- och barnvagn. Jag försökte förklara, en dockvagn har man till dockor och en barnvagn till barn. Ja, den här är ju till barn, tyckte hon. Då gav jag faktiskt upp!
Men, men, det går nya tåg!
Meh. Störigt. Vad var det för nån?