Retrovagnstråden 19
MaryMalou skrev 2010-03-25 20:43:01 följande:
Hjälp! Vår vagn har pajat i en fjädring. Skitsvårt att förklara men jag ska försöka: Den har hela tiden varit lite sned pga att en fjädring på höger sida närmast handtaget liksom lutar ner. Idag när jag skulle dra vagnen uppför trappan så åkte den fjädringen liksom upp mer än på andra sidan så hela handtaget blev snett. Nu är den så varje gång man drar i handtaget, högersidans ena fjädring åker som upp för mycket. Fattar någon vad jag menar? Har någon varit med om det? Vad kan det bero på? Och framförallt: vad sjutton ska jag göra för att fixa det? För det måste gå att ordna. Läste nyss någon som skrev att man inte får ha tummen mitt i handen när man håller på med retrovagnar och det har jag inte men vissa tekniska grejer förstår jag mig inte på. Är beredd att lämna vagnen till en reparatör eftersom den egentligen inte är min men vore bra att kunna lite mer om felet först i så fall. Tror ni att en cykelreparatör som skriver att de även fixar barnvagnar kaan ha någon aning om hur man gör?