Inlägg från: Liselottang |Visa alla inlägg
  • Liselottang

Retrovagnstråden 19

Hej hopp!
    Har läst här i några dagar nu och tänkte att jag skulle skriva när jag läst klart

Ska till Ockelbo i morgon och hämta min gamla Emmaljunga Duo Rondo från 84, vet dock inte vilket skick den är i. Vet dock att suffletten är väldigt solblekt. Detta är alltså den ljusblå varianten. Sittdelen är vinröd.

Vet någon om kapellrenoveringen i blå färg fungerar på ljusblå manchester som gulnat lite?

I morgon kommer jag som sagt se vilket skick den är i, antar att det bara är att ta fram svinton

/Lisa

• Liselottang
    Bambusa skrev 2010-05-07 21:39:22 följande:
    åhh, vinröd sittdel 
    Oh yes Har googlat som en galning men inte hittat bild på en enda likadan! Hoppas den är fräsch iallafall, kan lägga upp bild sen.
  • Liselottang
    Bambusa skrev 2010-05-07 23:50:46 följande:
    ja,gärna de, så får ja bli mer avundsjuk.. å hyffsat nära mig var de med..  men ja har en brun gondol sitt iaf..  och vinröd ligg..
    Ja jag har sett att det bor några vagngalningar kring Gävle.

Jag bor väldigt nära både Erikshjälpem, Kupan och Ria, men jag tycker aldrig att jag hittat någon gammal vagn där. Bara mörkgrön-rutiga skrällen från 90-talet

Har blivit så less när jag kollat blocket den sista tiden, fattar inte hur vissa tänker när de sätter pris. Jag menar 2600 för en "vanlig" sittvagn från 70-talet? Visserligen i fint skick, men ändå.
  • Liselottang
    pergotezzie skrev 2010-05-08 21:43:54 följande:
    kapell renoveringen tror jag finns i ljusblått,marinblått.grönt och orange än så länge.
    Okej. Vet du var man kan köpa den? Jag bor i Gävle.

Ska lägga upp bild på liggdelen någon dag och ber er här om råd, den är ju rätt solblekt men jag tycker den är fin ändå.

Jäklar vad nöjd jag är efter att ha renoverat vagnen idag. Både jag och min man är helt kära i den, både ligg- och sittdel. Vilket gung! Vilken skönhet! *njuter*
  • Liselottang

Snabb fråga: bussningar till emmaljunga rondo, var kan man hitta såna? I barnvagnsaffärer, typ barnens hus? Eller på loppisar? Internet?

• Liselottang
    pergotezzie skrev 2010-05-12 23:18:19 följande:
    jag har en massa byglar,bara att komma förbi och se om nån passar.
    Jag skulle också behöva en bygel till min Rondo-Sittdel! Kan du lägga upp en bild på hur de kan se ut? Då kanske jag kn pallr mig till Skutskär :) Var har du fått tag i dina byglar?
  • Liselottang

Så här ser de ut förresten! Ursäkta rekvisitan!

• Liselottang
    Lallan skrev 2010-06-24 11:06:32 följande:
    Här kommer bild på den utlovade loppisvagnen...

Oj, finns den kvar ännu? Den här hittade du på Emmaus i Gryttby va? Jag stod och höll i den men tyckte den var svårkörd och lite för dyr för att säljas på en "loppis".
Svar på tråden Retrovagnstråden 19