EowynAurora skrev 2010-03-05 14:20:42 följande:
hej här inne! vill bara meddela att jag ÄNTLIGEN har vart "hem" o hämtat mina brio vagnar: Brio Exklusiv(min to kill for-vagn) och Brio Comfort som jag fick gratis Sufletten till Comforten har jag tom hunnit tvätta,men klädseln får vänta tills jag har tvättstugan. trots att den igentligen bara hade lite utligt damm på sig. den är i jättebra skick Exklusiven var mest kul att äntligen få se,jag hade ju inte sett en sån IRL. o liggdelen är verkligen LÅNG o den hade ett fantastiskt gung,jämfört med vad jag förväntat mig,den ser ju ganska "stum" ut. jättehärlig att köra det enda som fanns att anmärka på den var att däcken var rätt hårda men dom ska nog hålla ändå ser d ut som. ska bara skrubba dom vita så dom ser lite finare ut. PS. hur tar man loss/sätter tillbaka däcken på brio exklusiv resp brio comfort? d blir nog enklast att rengöra dom om dom går att ta loss.
Kul med vagnarna! Däcken brukar vara rätt hårda tyvärr, har aldrig sett några som varit mjuka även om dom säkert varit det en gång i tiden.
Apropå att få katterna att ogilla vagnar så började jag min vagnsamlarbana på fel sätt i så fall. Min första vagn (1900-talaren) köpte jag innan vi planerade barn (även om jag kanske redan börjat planerandet ngt i och med inköpen
) med förevändningen att den kunde stå som prydnad och så fick katterna en varm sovplats en bit upp från det dragiga golvet
Däremot så har jag alltid skyddat vagnarna med diverse lakan, sängkläder mm.