Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

JwJw skrev 2012-06-27 21:38:22 följande:
    de har jag sett men menade mer utförligt;) haha
    Det blir det inte på hemsidan heller, det blir ju samma officiella bilder där , tyvärr
  • stor grön drake
    JwJw skrev 2012-06-28 09:39:56 följande:
    Jag tror inte det ska vara så dyrt iaf, men borde inte de går på garanti?

vad kostar hjul numera till citycross,scooter mm?
    Det är som det ska, lyft vagnen en aning så att spänningen/trycket på låspinnen släpper så glider den undan hur snällt som helst, en säkerhetsgrej att bromsen inte ska släppa när det är tryck på, höll på att bli knäpp på edgen innan jag kom på det, sen blev det en vana och jag tänkte inte på det förens över ett år senare när en väninna köpte CC och beklagade sig
    gravid36år skrev 2012-06-28 20:21:12 följande:
    Hej, jag undrar vilken lift ni rekommenderar till en Emmaljunga city cross? Quodroliften, hårdliften eller citykorg?
    agnen ska börja användas i november. Vill gärna kunna lyfta ur liften lätt och bära in i lägenheten från barnvagnsförrådet. Nämn gärna för-och nackdelar med de olika.

Har inte läst hela tråden Kanske har det redan diskuterats tidigare.
    Tacksam för alla tips!Glad
    En duolift av vilket märke som helst. Inte för att quadron är dålig, utan för att den är för dyr i förhållande till funktionerna. Vi ville ha ett äkta fårskinn (quadrons är syntet) och därför blev det ingen sån för oss. Istället blev det ett äkta fårskinn (som nog kostade nästan som quadron...) och en begagnad duolift. Ångrade mig aldrig. Fick sonen i november 2009, den vintern var smällkall men han hade det hur bra som helst, hade bara mössa på honom fast det blev -20°, vek skinnet runt honom, stängde liften och så locket på liggdelen (vagnen i källaren, behövde lift för att bära upp bebis i) och han var aldrig kall, bara varm och gosig
  • stor grön drake
    Novelli skrev 2012-06-30 11:28:38 följande:
    Jag har ett par frågor till;

1, Kan man sätta sittdelen till en gammal CityJet på en nyare Ozone-chassi eller är det helt olika fästen?

2, Är det någon som färgat tyget till sin vagn och vilket resultat fick du? Var det svårt?    
    1) Jadå, det går utmärkt.
    2) Jag ahr bara fyllt i urblekt svart på en skärm med textiltusch, det blev jättebra, emn större sjock, som nedre delen på sufletten, var apjobbigt och ville lätt bli flammigt. Däremot finns det flera i "barnvagnar" gruppen på facebook som färgat sina emmaljungor med strålande resukltat, och även dem som gått på minor förståss.
  • stor grön drake
    GabriellaB skrev 2012-07-02 08:17:51 följande:
    Frågan är säkert redan ställd: När kommer EL nya vagnar ut i affärerna så att man får klämma, köra och känna?
    I augusti börjar den nya kollektionen tillverkas, de nya modellerna kommer antagligen komma först mot slutet på året, Monkey kanske först i början på nästa. De nya färgerna kommer börja synnas i augusti-september, beroende på vad som tillverkas först.
  • stor grön drake
    mammassnosa skrev 2012-07-09 00:08:42 följande:
    Vad skulle ett begagnat nitrochassi kosta och kan man sätta en liggdel från edge på?
    Japp, passar utmärkt.
    Stark Längtan skrev 2012-07-09 10:51:22 följande:
    Hej. Tänkte testa om någon vet, Vi har en duoegde, är nöjda men då mina ryggproblem blivit värre så skulle vi vilja ha rörliga framhjul, kan man byta dem tror ni? Eller måste vi köpa helt ny vagn?
    Antingen ett nitro chassi eller köpa ett nytt edge swivel som kommer komma i höst, det är högre och har större hjul, jag hade foglossningar efter förlosningen och hade inte klarat mig med ens en 5 cm lägre vagn och nitron är -mycket- lägre. Här finns en del bilder på höjdskillnaden: blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/07/gastblogg-emmaljunga-mix-n-match/
    KossanMuu skrev 2012-07-04 19:46:15 följande:
    någon som vet om akta graco logico s hp passar att sätta i sittdelen på emmaljunga city cross? sugen på att beställa den, gillar inte nån av de babyskydden som passar i emmaljungas adapter...
    Jag vet flera i mammagruppen som hade sina hyrda AG Logico S med " krokarna" över knäbågen och så passade den precis. Vi testde aldrig då vi hade en graco resevagn som vi använde till sånt.
  • stor grön drake
    spiran86 skrev 2012-07-10 21:38:32 följande:
    Vi har fastnat för emmaljunga duo edge, velar mellan vilket chassi vi ska ha. Sport chassit eller classic chrome. Vad skulle ni välja? Varför?
    Vi bor i lägenhet, bottenvåning, ingen hiss eller trappor. Ingen egen bil, så åker kommunalt.
    Ska beställas nu om 1-2v.
    classic, det har mycket skönare gung, väger mindre och är smalare. Kommer dessutom fram bättre i snö. Sportchassits vända över funktion använde vi aldrig.
  • stor grön drake
    t0va skrev 2012-07-26 20:44:22 följande:
    Bra fråga, tror det blir så för att sen när barnet är större och trycker ner allt så kan det bli lutning framåt.
    Det är för att ett 15 kilos barn inte ska ligga med huvudet under fötterna
    När min kille ligger i sittdelen blir den helt vågrät, hade den då varit plan från början hade han kasat framåt nu.
  • stor grön drake
    Päron1986 skrev 2012-07-30 15:00:39 följande:
    hej emmaljungaexperter!

hur tänker ni kring svänghjul/svirvelhjul vs fasta hjul?
    vi bor i stan men har föräldrar på landet som vi besöker ofta.
    just nu har vi en emmaljunga city cross, begagnad ifrån blocket, men vi behöver faktiskt banta vagnen - tror vi. vi har stor bil men även stor hund och jag funderar kring detta med vagn, igen.

som läget är just nu måste vi sätta sittdelen i baksätet och chassit i bagageutrymmet varje gång vi ska iväg allihop (inkl hund) å det kan ju bli rejält bökigt!
    Om ni tänker på nitron så blir den inte mindre i bagaget än vad CC blir. Nu vet jag inte hur stort erat barn är, men är framåtvänt ett alternativ så tycker jag Babyjogger City Mini GT är ett bra alternativ/komplement. Stor rymlig sittdel, punkteringsfria hjul med stötdämpning och den blir väldigt liten ihopfälld.
  • stor grön drake
    R3becca skrev 2012-08-02 16:51:56 följande:
    Ozone/Nitro och Citycross är indirekt lika stora när de är ihopfällda.
    Det är inte stor skillnad alls. 
    De är lika breda på bredaste stället, men nitro/ozone blir längre. Classic, smart och CC chassin går in på längden i vår bil, men inte nitro.
    Karo Lina skrev 2012-08-01 15:36:06 följande:
    Hej Hej!
    Köpte min första Emmaljunga igår, en beg Duo Edge med sportchassi. Är supernöjd förrutom att jag tycker hela chassit lutar mot mig när jag kör, skulle vilja att det var mer upprätt. Sonen lutar ju ner mot fötterna. Ska det vara så eller kan man justera detta på något sätt? 
    Ta och lämna in det på service, kostar 150kr och så tittar de över vagnen, kan hända att chassit fått sig någon törn. Testa att vända sittdel och handtag till andra sidan och se om den fortfarande lutar, och åt vilket håll.
    P.S. till er andra, sportchassit har ingen ställbar fjädring då den är vändbar
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5