simba77 skrev 2012-02-18 11:06:24 följande:
simba77 skrev 2012-02-18 11:06:24 följande:
Hej undrar om det finns någon som har en bra lösning för regnskydd till en nitro city med syskonsits. Har funderat på om det går o sätta någon suflett på sitsen som liksom håller upp regnskyddet tex suflett från P&Ts syskonsits. Har även sett tex buggans regnskydd som har bågar i regnskyddet som håller upp det i en båge över vagnen undrar om det skulle kunna fästas i min vagn på något sätt . Kom gärna med förslag o egna lösningar. Tack =)
testa ett regnkydd till vagnen med "hål" för vvändbart handtag vid knäna (tex teutonia allväderskydd) så borde fästen till syskonsittsen kunna komma ut där, och till syskonsittsen ett regnskydd för barn i cykelstol.
Minaliv skrev 2012-02-17 21:52:28 följande:
Minaliv skrev 2012-02-17 21:52:28 följande:
kog,grus,snö,gräs, allt som är ojämnt som kan bli jäkligt för de små hjulen, helt enkelt.
Det finns snö/terräbghjul numers, som msn ksn byta ut de rörliga framhjulen mot vid behov, de är fixerade och snurrar inte, men gör ju vagnen mycket mer terrängvänlig. Jag ställde in nitron efter 5cm snö och tog ut mitt enorma danska emmaljunga chassi istället
CrazyLady skrev 2012-02-17 14:48:24 följande:
CrazyLady skrev 2012-02-17 14:48:24 följande:
Någon här som vet vart man kan beställa dem där stora hjulen som dem ha på dem danska vagnarna???
Skulle vilja ha det till mig Edge 2004:a....
Känns lite onödigt köpa ett helt stort chassi om man bara kan köpa hjulen =)
De danska 12" hjulen kan inte köpas någon annan stanns än i danmark, de kommer vara för stora ör classic chassits utanpåliggande broms och har inget nav som passar kugghjulsbroms.