Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Emmaljunga tråd, Vol 5

Coca cola light skrev 2010-05-13 11:55:36 följande:
    Jag har ägt en City jet med samma sittdel och där fick en treåring plats utan problem, men kompisens son växte ur city crossen på ett år så det är av dessa anledningar jag gissar att ozonen klarar ett större barn.
    mmm konstigt!
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    stor grön drake skrev 2010-05-13 14:06:30 följande:
    Jo, läste om någon vars 1½åring, som de sa var normalstor, hade vuxit ur edgens sittdel och de behövde större vagn. Normallängd på en 18 månaders är 69-89 cm, medans för en 3 åring 86-110 cm så visst är det möjligt
    Jag minns jag tyckte sonen 18mån hade växt ur edgen då var han 88cm. Med det menade jag att ner han skulle sova så kunde man unnte fälla ner den plant för då låg han på metallstången som bara är tyg klädd så man fick dra ner honom en bit men då kunde inte selen vara på
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Fru T skrev 2010-05-13 13:06:12 följande:
    meeen va seegt det va på blocket den här gången då, har fått ett mail å det va för två dar sen från nån som frågade om det fanns kvitto kvar på vagnen.Ja svara å skrev att ja självklart, det finns både kvitto och garanti (det står även det i anonnsen) å sen har ja inte fått nå mer svar...vadå ville han bara ha en vagn utan kvitto eller... konstiga människor!
    Garantin gäller inte med ny köpare om du inte tecknat en speciell via sollid försäkring.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Zelmilainen skrev 2010-05-13 14:55:47 följande:
    har för mig att det mest va problem med chassit och det är ju inte kvar så jag förstår ej varför folk skulle va rädda för att sälja ozone...
    sittdelen hade jag problem med.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Zelmilainen skrev 2010-05-13 19:43:26 följande:
    som jag skrev att det MEST va problem me chassit. det utesluter inte att det kan ha funnits problem med sittdelen ibland.
    var inte så jag menade
    Hört att även bromsar och hjul har tjorvat med. Mina bromsar blev tillfixad när den var inne för sittdelen med.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Fru T skrev 2010-05-14 13:00:31 följande:
    Är det någon som skickat en vagn med bussgods och vet vad det kan tänkas kosta??för bussgods vore väll ändå det bästa och smidigaste alternativet...?
    skickade min ca50 mil och kostade runt 350-400kr,det går efter vikt
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    annakohler skrev 2010-05-14 19:33:21 följande:
    vad är det bästa med emmaljunga city cross???? funderar på att ringa o beställa en imorgon .....är den lätt att fälla upp sätta ihop....en fråga har ni bild på era vagnar
    vill man ha en vagn med 4 fast hjul så är CC en av marknadens lättaste kombi vagn,väger 14.5kg. Lätt att fälla ihop. Super bra suflett som man kan dra ner helt om man vill skydda mot sol,blåst,regn. Bra åk komfort för barnet!
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    annakohler skrev 2010-05-14 19:59:35 följande:
    bra o veta...enligt tidningen vi föräldrar så är den bäst i test...men vilken färg föredrar ni?? jag har en Lime färgad emmaljunga scooter just nu
    Har själv en svart på min CC. Har nu även köpt en Nitro som jag ska ha som sommarvagn och den är i white croc,super läcker!
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    LinnIvan skrev 2010-05-14 20:21:46 följande:
    Här hoppar jag in! Vi ska köpa ny vagn som ska tåla långa promenader! Blev avrådda från trehjuliga historier och kikade istället på Edge duon och city cros. Men jösses, vilken väljer man??
    Haft edgen och har crossen. Vi åker bil mkt så därför blev edgen såld,väldigt tung. Men saknar den många gånger då jag tycker den rullade på bättre än crossen. Har nu köpt en nitro också som jag ska ha som sommar vagn så nu hade det inte gjort nåt om jag hade haft kvar edgen för nu har jag ju även en lätt vagn. Crossen tar mkt mindre plats i bilen också
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    annakohler skrev 2010-05-14 21:10:41 följande:
    har du någon bild på din city cross??? har tänkt ha den som en vagn man kan ha som långpromenads vagn...för sonen börjar bli lång och kan inte ligga i sin scooter knappt någonting..
    Jag har gamla scootern och den är ju längre ryggstöd än både edgen och crossen. Har ingen bilde på min cross
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5