Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

eec82 skrev 2011-11-17 19:19:27 följande:
    nackdelen att de inte är lätta å ta på å av utan man måste lämna in vagnen för de... iaf enligt de jag pratat med... så för min del blev de ett billigt classic chassi på blocket till vintern. =)  Men tanken är super iaf.
    enligt annonsen vill de utföra första monteringen själva, men att man givetvis kan göra det själv.
    Jag menar, hur svårt kan det vara?
  • stor grön drake

Nej, vad konstigt!
    Hur kan det vara så olika? Och att det skulle behövas meck-killar för att byta hjul... hur otekniska tror de att kvinnor är? Jag tycker det är konstigt att det är så väldans olika, min servicepunkt babyproffsen är suveräna (iaf vissa i personalen, bla service tjejen) på både bilstolar och emmaljunga vagnar (har ej köpt annat där så vet ej med andra märken) men på andra ställen har jag hört att just babyproffsen är värdelösa, man får aldrig gensvar från Emmaljunga med mera. Vi har alltid fått svar, via butiken, dagen efter eller snabbare.
    Jättemystiskt...

• stor grön drake
    Aurora Borealis skrev 2011-11-19 01:36:04 följande:
    Någon som vet om man kan beställa extra tryckknappar från E.L eller om det finns andra tryckknappar att köpa som passar till. Har köpt en footsack som inte riktigt passade med knapparna och skulle vilja sätta dit en knapp på ett annat ställe så jag kan använda den..
    Helt vanliga rockknäppen passar utmärkt, det har jag använt när jag bytt på sufletterna, samt sytt lite på footsacken. Säljs på alla sytillbehörs ställen, men vill du vara helt säker, ta footsacken med, det finns bara en storlek
  • stor grön drake
    lilla snöflingan skrev 2011-11-20 20:32:52 följande:
    Hade inte vi konstaterat i denna tråden att detta var en omöjlig kombination? City cross med edge sport hjul.
    www.blocket.se/boden/Emmaljunga_City_Cross_37...
    bromsen stämmer för edge sport, är det ett crossway chassi?
    wilmis05 skrev 2011-11-20 16:27:53 följande:
    Jag undrar vad ni haft för åkpåsar till era hårdliftar (city cross). Har en ofodrad EL åkpåse, men den verkar bli för stor för liften.
    vi hade mjuklift (ofodrad) med ett äkta fårskinn i. underbart, hade bara mössa på sonen hela vintern (utöver det han hade inne) ocg 09/10 var en kall vinter.
    060810 skrev 2011-11-20 13:59:57 följande:
    Åh kan du inte sälja den vagnen till mig??? Supersnygg!!! Vad har du på den? En softy med ? hjul. ;)
    Njaä, inte direkt, vill ha den själv.
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-11-23 17:54:40 följande:
    Den här bilden såg jag på blocket för ett bra tag sedan, och Scootern på bilden är en 2009. Men från och med 2010 har Scootrarna andra hjul så det kanske måste vara 09 eller äldre?

men det där är edge hjul... om det gör skillnad.

testkörde softyn tom med både edge och supreme hjul, APA vad tung den blev med edge hjul! Tror de hjulen vägde dubbelt mer än supremens... På lördag är det "klafs-marknad", dvs marknadsplatsen blir lersörja på 30minuter om det inte är -5 eller kallare... Mitt nuvarande problem är Supreme med jet eller edge sittdel ELLER superSoftyn
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-11-24 19:55:30 följande:
    ?

Edgehjul är lika mycket lufthjul som hjulen som sitter  på Classic-chassit.
    Eller vad menar du?
    Givetvis, men tänkte om de passade olika, tex passade int emina classic hjul på min sport edge, de kom liksom för långt in (sport chassits hjul sitter fast väldigt långt ut på hjulaxeln) förutom hela köret med broms osv
  • stor grön drake
    Hoppfullheten skrev 2011-11-25 14:36:52 följande:
    Någon som har något bra tips för hur man får barnet att sitta bra i sittdelen ( har en City Cross) när det är litet?
    Kommer nog få byta citykorgen mot sittdel i vinter och då är inte lill-tjejen så gammal. Troligtvis kommer hon glida ner hela tiden. Är på jakt efter en ergonomisk sittdel, men hittar ingen i närheten där jag bor. Vill inte lägga för mycket pengar då det bara är en kort tid den kommer att användas.

Funderar själv på om man är lite händig och kan skära till en kil i skumgummi och lägga i sitsen, så att benen blir lite i uppförsbacke.

Någon som har ideér?
    jag fällde upp fotstödet och satte det under knäbågen, sen hade jag inte i högre än bakåtlutande sittläge (näst högsta) med fotstödet som "stoppare" så satt sonen riktigt bra.
  • stor grön drake

Min kille var ca ett halvår när han började sitta så, har tyvärr bara bild med footsacken på så det synns iget bra. Han var dock nästan 8 månader innan han kunde sitta själv, även vi har en jet sittdel, som vi använder nu. Ligger en ute på blocket billigt billigt om man är beredd att fixa lite, sök på "Emmaljunga Hello Kitty" så kommer du till anonsen, chassit är ju bara skit, men kan man sy kanske den sittdelen är värd att försöka med?

• stor grön drake
    MaammaL skrev 2011-11-26 14:26:18 följande:
    Min dotter satt i sittdelen sen hon var 5 månader och det har inte varit något problem? förstår inte varför det skulle bli det?
    Det är ju så olika på barn, hur snabbt de kan sitta så

Enda bilden jag har på min son i vagnen innan han kunde sitta själv:

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5