• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

ingen som använt syskonsits?

• eec82
    Fru T skrev 2010-06-04 22:50:33 följande:

Jag känner ingen som har en sån men ja minns att min mor använde det på sin gigantiska Emmaljunga vagn i början på 90-talet å det då funkade jättebra! Har syskon födda -89 -90 å -93...

Jag hade nog med använt det om ja skulle få fler barn, skulle aldrig vlija gå med syskonvagn om det inte va med tvillingar få oftast vill ju den äldsta börja gå själv ganska snart å då räker det ju med syskonsits eller ståbräda.. Så lännge inte storasyskonet också har behov av att sova i vagnen!

tack för ditt svar. Tror nog att de får bli en nitro igen :) Hoppas den svart röda med svart chassi kommer vara fin. ;)

Kommer inte stå ut med en UJ på bussen tågen osv känner jag.
    stor grön drake skrev 2010-06-05 05:36:43 följande:
    på frågan cc eller nitro tror jag mer på nitron (i lämpligt väglag givetvis) för det borde inte bli lika tungt att svänga den.
    Har bara sett den på stan någon gång (alltså ingen egen erfarenhet) samt pratat med några som haft den gamla. de flesta har varit väldigt nöjda, jag tror de flesta som är negativa helt enkelt aldrig testat utan tycker av princip.. klart den blir lite ostadigare och får ändrad tyngdpunkt, men att du aldrig får släppa vagnen (som verkar vara mångas käpphäst) har det stått om alla enkelvagnar vars instruktionsböcker jag läst... (finns oftaast på nätet)
    Jo vet hur den fungerar, har den moneterad i butiken jag arbetar. Men har lite dissat den tills nu när jag själv är i behov snart. Min kille kommer vara två år å kommer inte använda den då han behöver sova, isf får han ta vagnen å bebisen vara i bärsjal.

Kommer köpa en nitro garanterat men min syster har cc så kan låna hennes chassi då vi ska ha barn i december vet man ju inte om de kommer bli en lika snöig vinter som förra året. Då behöver vi nog en cc.

Får nog provköra lite, men tror inte jag står ut med nån syskonvagn iaf.

tack för era snvar.
  • eec82
    mammaveronica77 skrev 2010-06-06 17:04:06 följande:
    Hej!
    Jag funderar på en el city cross med syskonsits till mina små... Nån som har en bild? grabben fyller 2 i höst men har en scooter han kan sova i, bebisen är 12 veckor och det funkar inte i våran phil&ted då styret är för kort för mig... Nån som har syskonsits? Hur är ryggen där, kan de luta sig något?
    provade min lilla kalille i syskonsits idag på en nitro. Är förälskad i den. Visst inget att sova i, går att luta en aning ca som viloläget i en brio sitty. Han tyckte om att sitta i den å jag känner en så enorm lättnad att slippa en klumpig syskonvagn.

Nackdelen är ju om de börjar regna, finns ju inget regnskydd som passar då, som skyddar syskonsittsen.

Men ska mer ha den till å trån dagis, å om jag ska ut småärenden. Är vi två tar vi var sin vagn.
  • eec82
    SaraKlippan skrev 2010-06-09 20:25:04 följande:
    Jag undrar också det där med priserna! Bra att veta hur mycket mer man ska spara undan! 
    Hon som ja prata med sa att de alltid går upp i pris... undrar bara hur mycket de kan va. 
    Tror de e ca 5700:- för de med vitt el svart chassi, kan missta mig nu, kollade igenom listorna lite snabbt bara. Sen om de var 5200:- för de med "vanliga" tyg å chassi å sen var de nå mer pris med... detta för city cross å nitro.

Kommer inte ihåg de andra modellerna alls.

Tills december brukar ju alla färgerna ha kommit.

Däremot om man ville ha lättviktschassit hinner man kankse inte de skulle om jag inte misstar mig komma i december.

Quadroliften kommer ligga på 2000:-.

Sen kommer jag inte ihåg mer... kommer bara ihåg det jag själv hade intresse för å la handpenning på.
  • eec82
    Anna med 3 trollungar skrev 2010-06-09 20:35:02 följande:
    En fråga till er alla: Är de någon som har syskonsitsen på en emmaljunga sittdelen. Och hur gör ni med regnskyddet? I affären som vi var i idag sa dem att de inte går att ha regnskyddet på om man har syskonsitsen monterad
    du kan inte ha den över syskonsittsen men med lite trix så funkar de så de täcker de mesta av vagnen iaf. Har testat där jag arbetar eftersom jag ska skaffa syskonsits. Alt just då de regnar fälla ner syskonsitsen å be de andra barnet gå just då de regnar som väst.
  • eec82
    Stoce skrev 2010-06-09 20:41:05 följande:
    City cross i leatherette kommer gå på 5400 om jag kommer ihåg rätt, mot 5150 nu.

Ska nog kanske avvaka hur som helst. Lättviktschassi låter intressant på edge/mondial och om det kommer i december så skulle det ju kunna gå vägen i alla fall. Man lär inte gå med en nyfödd alldeles första dagen man kommer hem...
    måste nog tilllägga om det nu var december att räkna med förseningar. Som med spidern vet inte hur många veckor den blev försenad men de var inte bara några.
  • eec82

humm e lite besviken nu, kollade in de nya färgerna känns som chressent vagnar nu ju...

men kankse e finare då man ser dem i värkligheten iaf. Quadroliften tyckte jag var finare nu. Så blir nog en sådan för vår del.

• eec82
    LitenpåG skrev 2010-06-10 12:59:11 följande:
    Håller med de om att de liknar Crescnet vagnar!
    Speciellt scootern med de olika färgerna på chassiet.

Undra hur dom tänkte där..
    ja värkligen. Nä tyckte inte de var super men hitta en färg som jag tyckte var ok iaf. Har beställt till butik så kan jag kolla på den iaf. Men dark grey finns ju kvar om inte annat.
  • eec82
    LitenpåG skrev 2010-06-10 13:46:08 följande:
    Vilken färg tänker du på?
    Såg att du också ska ha barn och vad jag förstått av tråden är du som jag också en återförsäljare av Emmaljunga.

Vad ska ni har för vagn till knodden?
    Alltid kul å se vad andra som jobbar med samma yrke väljer Glad
    en nitro i 133 fägen tror jag de var. Kommer inte ihåg vad färgen heter... har varit ledig denna vecka så ligger lite efter i all info.

ska även ha syskonsits å åkbräda å blir nog qadroliften till. Hade jag inte redan haft en liten hade de blivit med city korg. :)

Innan hade jag en teutonia fun som jag snabbt bytte till en nitro, å de ångrar jag inte en sekund. Nitron känns så mycket smidigare å lättare att köra. (Enligt mig iaf).

Men får se då man ser färgerna å vagnarna i verkligheten kankse fastnar för en helt annan. Men just nu gilla mannen å jag den 133 färgen... Men kanske ändrar oss då vi får reda på vad som ligger i magen. :)

Har ju ett tag kvar till BF så har gott om tid iaf.
  • eec82
    LitenpåG skrev 2010-06-10 18:20:00 följande:
    133? nu hänger inte jag med? Foten i munnen Men jag antar att jag får kika i pärmen i morgon på jobbet för att förstå vad du pratar om Skrattande

Själv ska vi köpa en Ozone, har gillat den skarp sen den kom. Men jag är tråkig och kör på svart. Fast en vit korg blir det, i skinn Cool
    den hette så på hemsidan. Den som de släppte idag. 25133 men 25 står ju för nitro...
    2 små prinsessor skrev 2010-06-10 18:13:48 följande:
    var kan man se de nya färgerna?
    en hemsida som släpptes för återförsäljare. (Jag släpper den inte då de bett om att man inte ska visa kunder. Vill någon annan "skvallra" e de upp till dem).
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5