Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

lilla snöflingan skrev 2011-08-13 11:12:42 följande:
    Det där är en crossway, en -05:a (föregångaren till city cross). Det var crossway som var först ut med easyfix-fästen 2004 (04:an har lufthjul och inga tygsidor på varukorgen ). Alla andra vagnar fick de nya fästena 2005.

Wingtear behöver plugga lite crossway-kunskap märker jag
    Jepp missar den för att en kompis köpte en crossway (har jag insett efter att ha "bott" här) men på manualen står det bara sport combi eller nått liknande... och såklart är det det namnet som fastnat i minnet
  • stor grön drake
    emme 86 skrev 2011-08-16 21:59:47 följande:
    Såg att det var någon som använt textilpenna för att fixa till sin suflett, har denna person något tips någon spec penna? Något man skall tänka på?
    jag använde en billig som följt med ett barnpysselpaket. Det man behöver tänka på är att det är bra om den blir fixerad av att torka, dvs att man inte behöver stryka eller föna den.
  • stor grön drake
    Lovely Miia skrev 2011-08-17 14:10:14 följande:
    Hejsan!!
    Här är en Emmaljungafantast till :)
    Får man vara med i tråden?

Just för tillfället har jag en dansk liggvagn till min snart 4 månader gamla dotter men letar efter en sittvagn som hon kan börja använda när hon blir 6 månader

Någon av er som vet vilken emmaljungavagn man kan ha en adapter till britax babyskydd i?
    alla med easyfix, så alla utom cerox, scooter och spider
  • stor grön drake
    emme 86 skrev 2011-08-17 12:38:26 följande:
    En prisfråga till er vana.
    En duo kombi -01 electric blue med, sittdel, liggdel, hjulen är bytta för några år sedan och vinkelleden är utbytt, åkpåse, footsack, regnskydd, myggnät och dyna för blöjbyten.
    Väldigt solblekt suflett!

Annonsen har legat ute sedan 10juli och ligger på 300kr, ja skall åka o titta på den på söndag. Vad tycker ni, kan man bjuda 200kr för den?
    Oj vad billigt!
    Men bjud 200 du, skadar inte att försöka.
    Jag fick ju mitt hopplock från 00/01 med sitt+liggdel, regnskydd (utan påse), extraklädsel till sittdelen och 1 st footsack med lite rangligt classic-chassi sålt för 800kr... Skämdes nästan att lägga ut den för det, men hade 4 som mailade på den innan dagen ens var slut... Det är överpris på beg.marknaden här... iof hade jag ju målat sufletten, så solblekt var den iaf inte

bara funderar nu, vad skulle ni ge för en Emmaljunga Big Star Supreme, som är lite nött i sufletten, men annars hel och superfräsh, med mjuklift och skötväska i matchande färg? Skulle 1500kr vara för mycket?
    Nej, jag ska inte sälja supremen, men en diskussion om den kostade överpris när jag köpte den ahr uppkommit, och vi står i konflikt i fråga om "vidareförsäljningsvärdet". Oxå därför jag postade ovanstående info om förra vagnen, så får ni en aning om vagnmarknaden här
  • stor grön drake
    emme 86 skrev 2011-08-17 21:31:12 följande:
    Det är lite farligt att hänga inne i denna tråden, man blir verkligen inbiten i dessa vagnar!
    Har en smart från -10, tvilling från -04 och förhoppningsvis en edge -01 snart. Ändå känns de som att jag vill ha fler.
    Sedan jag såg supremen så är jag ruskigt sugen på de till nästa barn, helt underbar ju!
    ja... innan jag hittade hit hade jag bara haft 3 vagnar (mammas från hon föddes, en jag hade när jag var stödberson och den vi fick ärva till sonen) men man blir biten

Supremen är underbar, Linus 21månader, 14,6kg och 90cm sover just exakt nu i den i hallen, för vi fick honom inte att somna i sängen
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-08-18 17:28:31 följande:
    Ursäkta men åh j*vlarn var det första jag tänkte när jag såg Supremen i bildtråden, Wingtear! En Edge på anabola, that's for sure!

Men Gud vad jag älskar de stora hjulen, den måste ju vara en dröm att köra? Som en gammal retrovagn.... ah
    håll i dig
    iof inte en Edge, men en Smart och de är ju lika i yttermåtten

• stor grön drake
    yodi skrev 2011-08-18 20:33:11 följande:
    oj vilken skillnad.
    visst, men det är nog en del i perspektivet oxå.

Håller på och raggar vagnar för att få till en "tripp-trapp-trull" bild med Supreme, Edge och CC, alla i navy. Hittills har en edge nappat, hoppas på att sista med gör det.

Den är superskön att köra, ser fram emot vintern med de hjulen många förvånade blickar från mammagruppen, deras barn är mindre än min son och endå är deras liggvagnar urväxta sen länge
  • stor grön drake
    yodi skrev 2011-08-20 19:57:59 följande:
    en liten fundering angående big supreme vagnarna, har dom någon sitdel?

jag bor i skåne och det är relativt vanligt att man ser dom, men jag har aldrig sett någon med sittdel. 
    annakoh1209 skrev 2011-08-20 20:48:53 följande:
    ja i danska unga mödrar visar dem den med sittdel 

så sittdel finns 
    Nej, det finns ingen sittdel till Big (city/star supreme/star uniq) vagnarna, men iom esyfix fästet passar de ypperligt med övriga emmaljunga sortimentet. Och tvivlar ni så finns bildbeviset i bildtråden, där star supreme liggdelen är på nitro-chassit jag har och det passade perfekt.
    Så i mitt tycke borde nitro/ozone vara dt perfekta teamet med en Big vagn liten och smidig och så en rejäl till vintern
  • stor grön drake
    sandqvist skrev 2011-08-21 00:54:18 följande:
    Jo fast på min står det 100818, så då.borde det ju egentligen vara en 12a men nu står det ju 10.
    vad står det på sittdelen?
    nitro/ozone chassit är ju populärt, så om de inte bestämt sig för ändringar så har de säkert ett "lager" med chassin som de plokar ihop md sittdelar vartefter, alla delar på vagnen har inte samma tillverkningsdatum
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5