Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    JwJw skrev 2011-06-01 19:07:10 följande:
    De tänkte jag inte ens på =) men de ska jag komma ihåg
    Dessutom har den inte det integrerade myggnätet, och på liggdelen synns det via inga medar under och om man slipper så nära att se, inget reglage eftersom det inte är thermobase. Och locket till liggdelen dublerar som vindskydd till sittdelen.
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-06-01 22:39:14 följande:
    På min står 100413-00xx det betyder att den är tillverkad 2010, månad 4 dvs. april den 13:e, det andra tror jag är något serienummer. 
    precis, på min softy står det 040525, den är alltså tillverkad 25:e maj 2004 (dock inga extra siffror efter den, istället heter modellen stroller model 2 )
  • stor grön drake
    myran82 skrev 2011-06-03 22:47:34 följande:
    Ang chassit på annonsen som var på blocket.

Nästan så ser chassit till min gamla edge ut, (2001 om jag minns rätt)  bortsett från att vi har  teleskophandtag och inte likadana fästen för sitt & liggdel.
    Jo, att chassit är edge sport är ingen tvekan,men själva vikdelen är inte rätt...
    Sprotchassit har teleskop, har alltid haft, det är det som är grejjen med sport.
    Men kan det vara att de köpt cerox-handtag som reservdel och bytt pga att låsningarna i teleskopjusteringen krånglat? För det var ju en del liv om teleskopchassina förut. Fast lika mycket liv var det ju om viklederna, så jag tycker personligen att det är hugget som stucket.
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-06-06 22:18:37 följande:
    Jag har fått svat från hon med den mysitska vagnen men hon verkar int alls förstå vad jag menar så nu har jag skickat ett riktigt vagnnördsmejl med pedagosgiska förklaringar över olika chassin... Bara hon inte tror jag är någon störd jävel
    Åh, påpekar hon något i den stilen tror jag nog tråden här ställer upp mann... kvinnogrant menar jag, och skickar liknande mail för vi vill verkligen veta vad det där är för en bakgatskorsning

Vagnnördar är vi allihopa, allihopa, allihopa...
  • stor grön drake
    Bonsaiii skrev 2011-06-07 12:18:51 följande:
    Haha bergsget! :D Ja det var två bra alternativ dyna eller kudde, tack!
    jag sydde fast ett nyckelband i passande färg som hällor på min ena vagn (såg det som orginal på en annan märke), på den andra gjorde jag helt enkelt "knapphål" i passlig storlek längre ner på ryggstödet.
    Jet med stenålders duolift som åkpåse city jet med dynan i kontrast
    sänkta axelband på emmaljunga edge edgen med nyckelbandet

har ingen vettig bild på "knapphålen", men de matchar i färg och synns inte mer än de vanliga hålen, så ni får föreställa er
  • stor grön drake
    Bonsaiii skrev 2011-06-07 22:14:56 följande:
    Wingtear;
    Jag är ledsen men jag fattar faktiskt inte alls hur du menar :S har du ngn bild?
    på "knapphålen"?
    Ta en symaskin, mät hur breda de befintliga hålen på sittdelstyget är (de ser ut som knapphål de med, fast breda sådana) och nåla ut det på rätt höjd (mät för säkerhets skull upp till befintliga hål så det blir rakt)
    Sy sedan "knapphålssöm" om det finns, eller en smal, tät sicksack söm, så som man annars hade sytt ett knapphål. Sprätta sedan upp mellan sömmarna.
    Har ingen bild på det, eller ju, klädseln finns i lägenheten, men har ingen sittdel att träda den på (det är extraklädseln)
  • stor grön drake
    enchanted skrev 2011-06-08 19:07:24 följande:
    nu sa hon att det är en edge, ska inte köpa.
    för tung. 
    Har du provkört?
    Edgen är inte tung att köra, den är underbar! Vi har två, och en extravagn som väger 16 kilo och är bredare än edgen, och tyngden i sig har inget med att göra hur den är att köra, underbarare vagn än edgen finns inte. Speciellt inte som liggvagn.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5