Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-16 15:53:56 följande:
    undrar när emmaljunga smart vagnen fanns? finns den inte mer? tycker jag ser flera smart vagnar på blocket men så skriver dom att det är edgen. det blir ju fel tycker jag eftersom smarten e en billigare o enklare vagn än edgen. eller har jag fel?
    Nej,du har helt rätt. Smart fanns med tom 2010, även om det var någon i tråden som hade sett en smart med en av de nya 2011 färgerna i butik, dock var nog det ett undantag.

Jag troor inte de gör det medvetet, utan att det handlar om att de inte vet vad de har för vagn, går in på hemsidan och kollar. Då finns det bara edgen som passar och de tror det är den. Olikheterna tillskriver de att deras vagn är ju flera år äldre.
  • stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-17 00:50:10 följande:
    Kan rekomendera edgen! den e toppen! den e stor men väldigt bra! bästa vagnen jag haft. o då har jag testat edgen, city crossen och nitro city och ozonen. :P edgen e stor, men den e härlig!
    håller med! iof har jag inte testat de andra EL vagnarna, men många andra märken, och edge (de "vanliga tygerna", mondial är de exklusiva) är underbar!  Dock gillar jag classic chassit mer än sport (her en av var, dvs två edge )
    Uliise skrev 2011-04-16 22:53:39 följande:
    Tänkte på en grej, om man har adaptern till city korgen på Cangaroon, då borde man ju kunna sätta på en "vanlig" cc/nitro-sits? Undrar hur det skulle se ut?
    Har själv undrat samma sak men aldrig fått vettigt svar
  • stor grön drake
    giraffas skrev 2011-04-17 19:17:18 följande:
    Är väldigt sugen på den här. Nån som vet om degår att få bort och de är värt att köpa den. Man kan väl ite maskintvätta leatherklädseln?

www.blocket.se/malmo/Emaljunga_vagn_33277217.... 
    Uliise skrev 2011-04-17 22:27:22 följande:
    Hm... tror inte man kan maskintvätta liggdelsklädseln tyvärr.
    allt utom yttertyget går attt ta lös, det kan man blötlägga ihopfällt uppochner i baadkaret. sotty för taskig stavnin, liten laptop+´sjukt barn i famnen.
    att tvätta i klorin dödar möggel.
  • stor grön drake
    Silverhaj76 skrev 2011-04-19 22:03:52 följande:
    Hm, är det inte så att klorin bleker fläckar medans ättiksprit dödar möggel? Eller om det var tvärttom, har fixat en vagn förut, men minns inte riktigt hur det var.
    klorin bleker, tvättar, decinficerar (dödar alla bakterier) samt dödar mögel, allt beroende på dosering-.
  • stor grön drake
    Sofiafia82 skrev 2011-04-20 20:55:34 följande:
    såg det fina tyget i dark grey vagnen :) valde mellan den, pro forest (den enda gröna antar jag att det är), silver stitch och grey flowers (som jag beställde). Grey flowers är som dark grey men med lite silkigt tyg med blommönster/snirklar på. Är verkligen helnöjd med vagnen och tyget och lite smått förälskad i den tror jag
    såg grey flowers irl härom helgen, den var verkligen mycket snyggare än på bild! Gillade den
  • stor grön drake
    marcitron skrev 2011-04-20 21:20:04 följande:
    Hej!

Tänkte höra mig för lite, passar en citykorg från 2011 till detta chassit? www.blocket.se/malmo/Emmaljunga_33366878.htm?... Sen undrar jag om ni kan se om det är en 08?
    Nej, den passar inte.
    Nej det är inte en -08, det är ett edge sportchassi med handbroms, den fanns mej veterligen bara 03-05 (kan vara så att den bara fanns på modellår 2004 med) pga MYCKET krångel med den
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-04-21 19:43:26 följande:
    Så har vi ytterligare en som inte vet vad de har för sittdel på vagnen, är inte en ozone det där utan en city jet... man får väl hoppas att de inte försöker blåsa folk. Trevlig kombination annars :)  www.blocket.se/gotland/Emmaljunga__Softy__Cla...
    tror inte de vet vad de har, utan har kollat EL's hemsida efter vad  som ser likadant ut.
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-04-22 21:01:32 följande:
    Ja du är så modig! Vet inte om jag skulle våga skruva sönder tex ett sufflettfäste, även om jag borde för suffletten är skitig....
    VÅGA! Det är inte svårt alls, lägg delarna på bordet i den ordning du tagit bort dem, ta en bild (med mobil/kamera) så kan du plocka undan delarna sen, och vet endå hur de ska vara när det är hopmonteringsdags. Eller så monterar du ihop direkt som den är tvättat och låter den torka ihopmonterad (går mycket snabbare)
    Uliise skrev 2011-04-22 21:02:08 följande:
    Fynd! Först till kvarn!
    www.blocket.se/stockholm/FYND_Emmaljunga_Duo_...

I must have it... Hoppas ingen annan budat, den är ju lixom språjlans... NOT
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5