Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Becca1986 skrev 2011-01-02 13:49:50 följande:
    tjoho, är helt ny i tråden. Efter att ha kollat på hundra vagnar (känns det som) så känns emmaljunga nitro city helt rätt. Men är det någon som har en sådan som kan berätta lite om den? För och nackdelar? Jag har varit helt inne på en trehjuling innan, men dock känns de flesta lätt ostabila så vill nu ha en fyrhjuling med svängbara framhjul. Vad är den största skillnaden mellan ozone och nitro? Ser ju att de ser lite olika ut, men funktionsmässigt..? Går det att ha ståbräda till nitro cityn? Dottern kommer vara 2,5 ca när syskonet kommer så en ståbräda tror jag är bättre än en syskonvagn. Hittade något test och då fick nitron rätt bra betyg, men så svårt att veta, känner ingen som har en sådan heller så vill gärna höra om era erfarenheter. Tack.
    nitro och ozone har samma chassi, men olika sittdelar. nitro en vanlig och ozone en ergonomisk. nitro kan du ha lift i, inte i ozone. ja det går att ha ståbräda till.
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Salamina skrev 2011-01-02 14:06:18 följande:
    Om det inte skulle funka för din dotter, så kan man köpa till en syskonsits och montera på först. Det ska vi ha innan det blir dags för ståbräda här. Min dotter kommer visserligen"bara" var 22 mån när syskonet kommer, och är ännu lite liten för ståbrädan.
    att tänka på bara är att syskonsitsen enbart är för max 15kg.
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Becca1986 skrev 2011-01-02 14:37:22 följande:
    oki tack för era svar. =) Ja hon väger 14 nu så en sits är väl inte att tänka på, men tror hon fixar att stå, hon går oftast med oss nu så länge det inte är för långt, går hellre jämte vagnen och håller i än sitter i den. Men med en ståbräda vet man vart man har henne i alla fall då hon är ganska livlig och far runt överallt. :P
    ni kan ju köpa sjal eller sele med och om stora tjejen blir trött kan ni ju sätta henne i vagnen och ha den lilla i sele/sjal...
    nehepp...
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2011-01-02 15:47:17 följande:
    är inte det samma maxvikt på ståbrädorna?
    Nej, kollade hemsidan och såg att det var 20kg, hmmm, hade precis för mig att det var 15 förr...
    det vet jag inte om den på ståbrädan, vet bara om den på sitsen,,,
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Tjatte skrev 2011-01-02 17:22:25 följande:
    Suck, nu har jag varit på Babyproffsen här i närheten och där sa de tvärtom - att det var Plus som passade på EL's adapter. Men den här affären skulle lika gärna kunna heta Babyamatörerna för de har noll koll. Till exempel försökte de slå i mig att Nitro och Ozone har olika chassin.... Så irriterande att gå in i en affär och veta mer än personalen. Hur som helst, jag har ju beställt en Ozone i Pro Bordeaux och älskar det tyget, men varje gång jag går in i en affär och ser det svarta chassit blir jag så suktad. Det svarta chassit är ju så himla fint! Varför kan man inte få plocka ihop sin vagn själv, förstår inte EL där faktiskt. Är det någon som vet om man kan köpa det svarta chassit och en sittdel som separata delar?
    bara ett chassi kostar iaf 3000 tror jag...
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Tjatte skrev 2011-01-02 17:34:22 följande:
    Så man kan köpa det separat!? Får nog ta en tripp till Babyland imorgon. De kan lite mer än Babyamatörerna .
    inte alltid de tillåter det, beror lite på butik till butik, men ja det ska gå. bara himlans dyrt...
    nehepp...
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2011-01-02 17:44:27 följande:
    och då återstår ju problemet med att få köpa en sittdel, de säljs ju inte direkt som "reservdelar" som chassina gör...
    trodde hon skulle behålla den hon hade och sen köpa ett extra svart... sen kan man ju sälja det andra chassit om man vill... då har man den färgkombon man vill...
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Tjatte skrev 2011-01-02 18:00:02 följande:
    Ja, det var ju en variant som jag inte hade tänkt på!
    du får kanske inte ut fullt pris för det andra, men en del av summan iaf...
    nehepp...
  • Zelmilainen

ullise: va fick du ge för d?

nehepp...
  • Zelmilainen
    zuperduperme skrev 2011-01-14 21:33:05 följande:
    har blivit erbjuden att köpa ett nitrochassi av en bekant för 1500. vad tycker ni? äe det ett bra pris?
    hur gammalt, i vilket skick?
    nehepp...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5