Inlägg från: the M Bitch |Visa alla inlägg
  • the M Bitch

Emmaljunga tråd, Vol 5

MissR skrev 2010-05-30 09:29:29 följande:
    JAAAAAAA!!!! SVART CHASSI!!!!! En dröm går i uppfyllelse!!!! vet du om detkommer på nitron?? ozone e väl samma schassi?? kan man ha jeanstyg och svart chassi eller är det bestämda tyger till bestämda chassi? Åhhhh så nyfiken!!!!!! Vart kommer bilderna om 2 veckor? På deras hemsida?
    Det är bestämda färger till de svarta chassina. Tror tyvärr inte att det var svart chassi till jeanslooken.
    Det är vi som är ÅF som ska få bilder om ca 2 veckor, jag vet inte hur de gör med sin hemsida.
  • the M Bitch
    stor grön drake skrev 2010-05-30 14:00:29 följande:
    går det att sätta syskonsitts på Ozone? Jag funderar lite för framtiden här, edgen vill jag ha kvar, absolut, men kanske att man vill ha en smidigare vagn så småningom... funderade på ozone i så fall, så kan vi lämna edgen på dagis som sovvagn. nu när the M bitch är tillbaka i tråden passar jag på att fråga, är alla snabbfästena lika breda (dvs, är det lika brett mellan nitro/ozone/cc fästena som på edge/mondial?) för då skulle man kunna köra ozone/nitrochassit med edge liggkorgen... nu är det ju något år tills syskon, så då borde det dessutom ha upptäkts alla barnfel samt finnas begagnat att fynda
    Nitro, City Cross, Ozone och Classic Sport har samma bredd på sittdelens fästen. Vet inte om Edge och Mondial har samma bredd som dem (har aldrig testat) men det borde det vara.
    Det går inte att sätta syskonsits på Ozone, man måste ha den klassiska sittdelen.
  • the M Bitch

Skulle fixa mer info om Emmaljungas nya tyger osv, men vi hade så mycket att göra på jobbet att jag glömde det...

Men vad jag minns kommer det ingen ny vagn, bara nya designer, tyger å chassin.
  • the M Bitch
    MissR skrev 2010-05-30 09:29:29 följande:
    JAAAAAAA!!!! SVART CHASSI!!!!! En dröm går i uppfyllelse!!!! vet du om detkommer på nitron?? ozone e väl samma schassi?? kan man ha jeanstyg och svart chassi eller är det bestämda tyger till bestämda chassi? Åhhhh så nyfiken!!!!!! Vart kommer bilderna om 2 veckor? På deras hemsida?
    Förlåt, glömde att tala om att det blir svarta chassin till både Nitro, Ozone och City Cross. Tror det även var till Edge, men är lite osäker där...
    Men som sagt, det är bara vissa färger som har svarta chassin.
  • the M Bitch
    Nomen skrev 2010-05-31 11:20:44 följande:
    Vet du om det kommer något helrött tyg, eller med röda detaljer? Har de förändrat scootern något? Jättesnällt av dig att "läcka" information såhär !
    Ja, det kommer en röd vagn!
    Vet inget om ev förändringar på Scootern.
  • the M Bitch

Go´kväll!
    Nu ska ni äntligen få veta namnen på de nya färgerna. Vi har tyvärr inte fått några bilder ännu, men jag såg att någon redan sett dem, så lita på att jag ska ringa å terra EL i morgon...

Ok, då kör vi. Alla färger (inkl de "gamla"):
    - Navy
    - Black
    - White leahterette
    - Creme leatherette
    - Jeans Black
    - Dark Beige
    - Charleston (bas i white leatherette)
    - PP Happy Pink (vitt chassi)
    - Grey flowers
    - Dark grey
    - Silver check
    - Silver stitch (bas i Dark Grey)
    - Pro Bordeaux
    - Pro forest
    - Pro titan
    - Pro Coffee (bas i dark brown)
    - PP lime (vitt chassi)
    - PP Blue (vitt chassi)
    - PP Black/Red (svart chassi)
    - PP Black/Blue (svart chassi)
    - PP Navy/White (vitt chass)
    - PP Offroad/Red (bas i Military grey, med svart chassi) 
    - PP Red (svart chassi)

PP betyder Polar Performance och  är lite dyrare än de vanliga tygerna. 

Själv tycker jag att Jeans Black, Silver Stitch och Pro Coffee låter mycket intressant. 

Eb annan nyhet är att EL kommer med en skötryggsäck och så småningom med ett nytt lättviktschassi till Edge/Mondial.

• the M Bitch
    LitenpåG skrev 2010-06-03 23:42:23 följande:
    Polar Performance är väl inte ett dyrare tyg?!
    Tyget är densamma som de andra bara att vagnen fått en anan "sportigare" design? Med färglackat chassie och logga på sufletten.
    Det var iallafall så Emmaljungaförsäljaren förklarade det när han var på besök i vår butik häromdagen :)

Har du inte sett tygproverna? Alt bilder?
    vi fick se de och Silver Stitch gillade jag inte! Jättesilvrigt tyg med blomm mönster, som en gammal rokoko gardin!

Och ryggsäcken, nää kändes som en kopia på Herqulesryggorna. Men visst sportigare för dom som vill ha det!
    Vagnarna med Polar Performance är dyrare, men det kan ske inte beror på tyget utan på att chassit är lackat?

Gahhh, är Silver Stich som en gardin! Hjälp! Måste ändra vår order!
    Så kan det gå när man inte fått se varken bilder eller tygprover...

Jag är lite skeptisk till ryggan jag med, även om jag själv körde med Baby Björns rygga och älskade den. Men man kan inte förneka att det är en nyhet

Var det Jocke som var hos er?

Blir faktiskt lite sur över att de inte visat oss något ännu, fast vi är en av deras största kunder... 
    Jag ska definitivt ringa å klaga i morgon! 
  • the M Bitch
    LitenpåG skrev 2010-06-03 23:43:49 följande:
    Vet inte om någon nämnt det tidigare, men de har ju också tagit bort några modeller för nästa år.
    Då är det cangaroo, twin city cross och smart som inte kommer tillverkas mer.
    Ja, det var helt rätt tänkt av dem. De säljer ju inget alls.
  • the M Bitch
    LitenpåG skrev 2010-06-04 09:48:39 följande:
    Ja det var för att chassiet var lackat, ny design och så som han förklarade. Jag frågade just om de var tyget som var dyrare men han sa att det var samma.

Haha jag tycktre det var som en gardin men det är ju inte lätt med de små tygbitarna dom visar.

Ja det var Jocke som kom, men har han inte varit till er butik? Efter han var hos oss skulle han åka neråt så han kanske är på väg? Som jag förstog de så började han i norr och arbetade sej ner genom Sverige, fast han borde kanske redan bokat in en tid då?

Men jeans black då? Den såg ju jättesnygg ut, speciellt med de vita skinndetaljerna! En sån skulle jag tagit men då sambon vill ha vitt skinn å dom görs om några veckor får det bli en sån istället :)
    Snackade med en av tjejerna på EL:s order idag och hon liknade Silver Stich vid årets Grey Dreams. Ingen storsäljare med andra ord....

Vi får nog klara oss utan Jocke i år
    EL släpper bilderna på internet till ÅF nästa vecka. 
  • the M Bitch

Angående era funderingar kring mjuk- resp. quadrolift:

Fram till -08 fanns bara duoliften som mjuklift.
    2009 kom quadroliften som är både mjuklift, cocoon, åkpåse och sittdyna.
    Men duoliften finns fortfarande kvar, dock tänkt att ha till tvillingvagnarna då den är lite smala än q-liften.
    Jag har inte kollat om duoliften finns kvar i nästa årsmodell (-11).

Viss reservation för att jag kan ha fel om vilket år q-liften kom... 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5