Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-21 13:42:26 följande:
hur gammal e din son nu? jag vågar bara låta min sova på dagen i vagnen nu eftersom han börjat resa sig lite. men skulle gärna vilja natta han i vagnen ibland när han e gnällig men vågar inte låta han sova där sen. men kan heller inte bära över han från vagnen ti spjälsängen utan att han vaknar :P
7månader, han har precis börjat att kunna ta sig upp till sittande ifall han ligger i vagnen och ryggstödet är ett hack upp. Men ofta ligger han på sidan och då kommer han ingenstans.
Fast en morgon när han låg där så hade jag glömt knäppa grenbandet, tog bort den när han sov i åkpåsen när vi var i affären så han hasade ner och låg under bågen när jag märkte det. Men nu när jag ser till att knäppa grenbandet så går det.
Jag funderar på att köpa en externsele och ha på honom när han sover i vagnen så han kan sitta fast med överkroppen också men ändå ligga på sida. Vet inte om det fungerar men jag fick ett tips från en mamma som hade det så. Vi vill att sonen ska sova ute på dagen nu när det börjar bli varmare igen, troligen kommer han göra det på förskolan så det känns bra att börja vänja honom. Han sov ute i höstas som nyfödd också.