Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

momster skrev 2010-09-29 20:52:45 följande:
    sitter oxå och spanar emmaljunga vagnarna nästan varje dag. Min dotter har redan hunnit haft 6 st och hon är 8 månader. köpte en ozon i förrgår och kollade blocket i dag, så sambon frågade varför jag kollar på vagnar igen hehe, han är lite läss på mej tror jag.
    Jag tror att min sambo skulle fått spunk på mig om jag köpt så många vagnar. När ag kom hem med chassit till den gamla edgen så sa han absolut STOPP! för allt vad vagnar heter, endå var han helt med på att jag beställde sittdelen från en jet...
    Men ska försöka sälja bort balkongvagnen (brio) eller gamla edgechassit (även om jag alvarligt funderar på att köpa en gamal, byta chassit och sälja den igen, för jag älskar färgen på liggdelen Drömmer fast jag har ju en liggdel till, med easy fix, på vinden som hör till nya edgen...
    det är ju edge chassit jag skulle vilja byta till ett classic helst, eller annat med trådkorg (kom på att CC inte har det) men sen skulle det ju inte vara helt fel med ett nitro chassi, eller cerox 360, till jet sittdelen som komplement...
    Kanske inte borde säga det så maken ser det...
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-10-02 18:45:56 följande:
    En fråga: Hur "fixar" man bäst små sprickor på emmaljungas "skumgummi"-handtag? Tejp ser så sjabbligt ut.... Skulle man kanske kunna limma ihop sprickan?
    Vi har limmat sprickor på våran, ta ett lim som blir genomskinligt när det härdat, och sen tejpade jag målartejp runt för att hålla ihop medans det torkade
    linn78 skrev 2010-10-02 19:31:50 följande:
    hej, jag har köpt en beg nitro och tänkte tvätta den innan bebis kommer. Är det handtvätt som gäller som det står i bruksanvisningen eller man kan köra klädseln i maskin 30 grader? Den är ganska skitig på sina ställen så det känns som om handtvätten inte tar bort allt så bra som i maskin... Någon som provat?
    maskin på 30/40, skonprogram
    sufletten går att skruva lös om man tar bort plastpluppen på ena sidan så man kommer åt skruvarna (insex nyckel behövs)
  • stor grön drake
    linn78 skrev 2010-10-02 19:54:07 följande:
    Tack för snabba svar!! Vad bra, då kör jag klädseln i maskin jag också!! Impregnerar ni förresten klädseln efter tvätt? Det är väl ganska bra att göra det när man ändå är igång?!!
    Det har jag inte gjort, men om du gör det så sätt på klädseln på sittdelen innan och låt den torka minst ett dygn innan något barn får vara i den (läste någonstanns)
    FridaLee skrev 2010-10-02 19:53:36 följande:
    Å jag kan inte välja färg på city cross och city korg. Finns ingen färg jag fastnat för direkt. Hua vad svårt det ska vara
    finns ingen färg bland dem nya jag gillar, men guuud vilka fina färger det finns på blocket.
  • stor grön drake
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-03 00:16:02 följande:
    kan man köpa ny klädsel till scooter separat? vad ligger de på i pris isåfall?
    Har för mig att alla klädslar låg på samma, runt 3000 (samma som chassin, eller var det 1500?)
  • stor grön drake
    Saraia skrev 2010-10-04 12:33:10 följande:
    Vilken färg på 2011 tycker ni e finast??? ska köpa en ozone men har svårt o välja färg, vill inte ha svart el blå. Skulle helst velat ha en lila men det finns ju ej... hur e pro bordeaux i färgen? nån som har den o kan lägga in en bild??
    ingen jag tycker de är fula allihop...
    De som är snygga är förstörda av hur färgerna ligger, så att säga
  • stor grön drake
    sagofröken skrev 2010-10-05 20:52:59 följande:
    Förstår att det var en knepig fråga jag ställde Glad Men är det någon som vet vart man kan lämna in vagnen för "service" om man -inte- har garanti, alltså betala för att de kollar på den och fixar om något är fel? Vill gärna ha det gjort i god tid innan bebis kommer Glad
    vi betalade 150,- på babyproffsen för service, olja och vad de nu gjorde, just det riktade chassit en aning. Ingen garanti. Hade den haft något fel som behövt reservdelar hade de ju kostat extra, men de vi beställt (vid annan tidpunkt) har kostat 150,- de med.

Väntar på svar om det går att få reservdelar till teleskopfästena/låsena (alltså skruvgrejjerna som man justerar höjden med), om de inte ringt mig imorgon när jag slutar jobba ringer jag dem. Blir så trött, hamnade med den nya på tråden, igen, och fick upprepa 3, tre, gånger efter varandra vilken del det var, sen en gång till vilken vagn, och tillslut frågar hon om det är sportchassit det gäller... *stööön* har emmaljunga något annat chassi med teleskophandtag? Nej! Får jag henne på tråden en gång till kommer jag be henne lämna luren till någon som faktiskt vet någonting om vagnarna butiken säljer...

funderar även över edgens footsack... Bytte till strike (orginal) klädseln igen, mest för att aquamarine sufletten känns som att det blåser igenom den. Men jag gillar den footsacken mycket mer, för den är fodrad och hög kan knäppas fast i sufletten, det kan inte strikens, det är bara en tunn sladdrig tygbit med en halvmåneformad kant som knappt ger något skydd alls. Såg en svart footsack på blocket ( www.blocket.se/orebro/Fodrat_vindskydd_spjalsang_29917483.htm&w=3 ) tror ni den skulle passa på en edge? avskyr när de vill att man ska ringa, kostar skjortan att ringa härifrån, speciellt till mobil...
  • stor grön drake
    Madebyday skrev 2010-10-06 08:49:26 följande:

Vad jag förstått enligt tidigare diskussion om ELs regnskydd (det som ingår vid köp), så är dem inte så jätte motståndskraftiga till regn Rynkar på näsan

Jag vill ha tips på andra regnskydd som passar till en CityCross och som är av bättre motståndskraft än ELs original.
    OBS! Jag vet att detta diskuterats i tråden tidigare, men jag hittar inte tillbaka till sidan det skrevs på!!

Skulle också vara kanon om någon kunde lägga upp en bild (i Bildtråden) på sin EL med annat märkes regnskydd, samt ett omdöme om det regnskyddet.

Tacksam för hjälp!!!

Har ett Tulsa neonfärgat och det är lika värdelöst som emmaljungas eget i mitt tycke, däremot ÄLSKAR jag teutonia allväders skyddet som jag fick tips om här via. Vi har varit ute i störtregn och det har hållit tätt. Dessutom är den plastskärmen det bästa jag sett på länge! Supersmart!

Fick svar om mina teleskopfästen/justeringar idag... Alltså, jag avskyr den nya tjejen. Hon säger då klämkäckt att det skulle gå på 650 med reservdelar och reparation. Eftersom jag inte bor i sverige är det inte bara sådär att lämna in den för en dag eller två, så jag frågade om jag inte kunde få köpa bara delarna. Men de är ganska krångliga att montera svarar hon då.... och efter en paus... dessutom kan vi inte garantera att det blir bättre, hur gammal är din vagn?
    Det var det med vagnen som blev droppen, hon frågade det flera gånger förra gången jag ringde, kanske skriva upp det då?
  • stor grön drake
    momster skrev 2010-10-06 20:52:28 följande:
    jag har en fråga till nån som har vetskap om ozon vagnen.
    köppte min för knappt en vecka sedan och den har börjat glappa i sittdelen så den känns som att den skulle vara mellan 2 lägen i lutningen även om den inte är det är det normalt/vanligt fel?
    ska åka in med den i morgon tänkte jag, vill ju ha en stabil vagn att köra dottern i.
    låter ju väldigt mycket som jettens problem... att kuggarna vikt sig...
  • stor grön drake
    momster skrev 2010-10-06 21:06:46 följande:
    jo men det lär väll gå på försäkringen?
    vet inte, står det något i bruksanvisningen om att den måste vara i liggläge när man fäller den?
    Fick veta här i tråden förra veckan att dte var orsaken till jettens problem, att den blivit fälld med sittläget. Har ingen bruksanvisning till min sittdel
  • stor grön drake
    Saraia skrev 2010-10-08 20:23:39 följande:

ska köpa en ozone tror jag t våren, vill gärna köpa matchande tillbehör, men frågan e om man kommer behöva footsack eller åkpåse näst vinter??! vad tror ni??

Jag gillar fotpåse, den ger ett bra vindskydd även när det inte är tillräkligt kallt för åkpåse. Har man åkpåsen gör det inte så mycket om åkpåsen inte är i exakt samma färg (tycker jag), eftersom fotpåsen täcker in det mesta. Själv har jag åkpåsar, fårskinn samt helt udda åkpåsar som inte har någon "skyddsyta" men är varma och goa.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5