Inlägg från: the M Bitch |Visa alla inlägg
  • the M Bitch

Emmaljunga tråd, Vol 5

pluttmaja skrev 2010-04-30 06:59:35 följande:
    God morgon på er!! Snälla hjälp mig!! Jag har köpt en quadrolift. Vände på dynan så sommarsidan kommer uppåt. Men hur sjutton sätter man fast den i dragkedjan igen?? man måste väl ha den fastsatt annars ser det ju inget bra ut. HJÄLP MIG!!
    Det går tyvärr inte att sätta fast dynan i liften med fleecesidan (sommarsidan) uppåt. Dragkedjan fungerar bara när du har vintersidan uppåt...
  • the M Bitch
    danosani skrev 2010-05-02 18:00:20 följande:
    Man måste dra i spärren och i kanten på fotstödet.. Brukar sätta foten mot underredet och dra (och lipa lite över hur ONT det gör i fingret på spärren )
    Det behöver inte göra ont om man gör rätt
    Tryck upp spärren (metallbrickan) med ena handen. Dra sedan fotstödet uppåt/utåt.
    Lugnt å fint å ett steg i taget. Ibland behöver man knycka till lite.
    Det är lättare att förstå hur det funkar om man tar av tyget på fotstödet och tittar på mekanismen.
  • the M Bitch
    Tajny skrev 2010-05-04 14:58:01 följande:
    Hej alla :D Jag tittar in här för jag är i barnvagnsbyte. Vi har tittat mycket på nitron, och antagligen kommer det att bli den också. meeen, jag är extremt sugen på färgen celeb white, men frågan är om den är svår att hålla ren och fin? Visst är den i viss del utav läder med? Eller är white croc bättre?
    Celeb White är mest i läder, men med inslag av tyg. Skitsnygg!
    ... men visst, det är säkert knepigt att hålla rent...
  • the M Bitch
    NeWil skrev 2010-05-04 22:44:14 följande:
    Nu hittade jag: www.strickz.com/leo/bilder/20091230_2.jpg Här ser man att på själva locket brukar det ju finnas en liten "kant" som man fäller upp så att det inte blåser rakt in på bebisen om vinden kommer från det hållet som sufletten inte är ivägen på. Förstår ni hur jag menar?
    Kan du inte köpa till en exklusiv fotsack och dra över? Den har ju en kant som skyddar.
    Det brukar funka om man trycker in hårdliften ordentligt under vagnens sufflett, annars kan fotsacken vara svår att knäppa fast.
    Prova i någon butik. 
  • the M Bitch
    danosani skrev 2010-05-11 21:14:53 följande:
    Man fäller Nitrons fotstöd genom att dra i en metallhake på vagnens högra sida samtidigt som man drar ut/upp i fotstödets nederkant Kan vara lite trögt när den är ny.
    Ett litet förtydligande:
    Man trycker FÖRST upp metallhaken och håller den uppe, SEDAN drar man fotstödet uppåt/utåt.
    Om man försöker göra båda sakerna samtidigt samtidigt finns det risk att det hakar upp sig.
    (min erfarenhet efter att ha demat denna funktion för ett antal kunder...  )
  • the M Bitch
    LinnIvan skrev 2010-05-14 21:10:27 följande:
    Hmm ja det är ett svårt val! För samtidigt som vi går massor så åker vi ju en hel del bil med!
    Du kan ju kolla in Classic Sport också. Den är ungefär lika liten som CC, men har lufthjul vilket ger dig bra komfort om du promenerar mycket. 
    Väger 16,5 kg och går att köpa med City Korg.
    Måste kommentera detta med utrymmet i Edge liggdel. 
    En Edge liggdel är mycket större än City korgen i yttermåtten, men om man tar madrassen från City korgen och läger i Edge korgen ser man att det bara skiljer max en centimeter på längden.
    Däremot har Edge liggdel bättre utrymme vid fötterna, eftersom City korgen smalnar av nedtill. City korgen har heller ingen ryggplatta att fälla upp.
    Anledningen till att det inte skiljer så mycket på längden, är att Edge liggdel är mer "fodrad" runtomkring (eller hur jag nu ska beskriva det).
  • the M Bitch
    eec82 skrev 2010-05-19 22:12:48 följande:
    jobbar på barnens hur å eligt vårt supportkontor får vi inte neka kunder handpeningen då det inte står på kvittot att den ej återbetalas. (än har vi vad jag vet inte ändrat dessa riktlinjer).
    Lite klantigt. Handpenningen är ju liksom till för att täcka upp om man beställer hem en vagn som kunden sedan ej köper. Ibland är det ju i en färg som man får rea ut...
  • the M Bitch
    Svar till "Nomaden" (får inte citat-funktionen att fungera...)

Emmaljunga "har som ambition att " presentera de nya modellerna och färgerna i vecka 23. Då kan man börja beställa, vanligtvis, och få orderbekräftelse.

De stänger ned fabriken i några veckor i sommar. Tillverkningen börjar igen vecka 32 (andra veckan i augusti).

Om jag var dig skulle jag se till att beställa redan i juni, medan de har öppet. Då får du orderbekräftelse som de förhoppningsvis kan hålla. 
  • the M Bitch

Jag har inte varit inne här på ett bra tag (har rätt krävande fiskar på FaceBook... ), så jag undrar om det börjat läcka info om de nya färgerna mm?

Om inte så kan jag komma med lite, om ni vill?
  • the M Bitch

OK

Jag får ta ur minnet, har inget att titta i just nu:
    Emmaljunga har inte släppt några bilder på de nya färgerna ännu, men de har skickat ut en prislista som kittlar fantasin... (bilder kommer om ca 2 veckor).
    Det kommer bla en färg i jeanslook!
    Dessutom några färger med svart eller vitt chassi till.
    Ett nytt (dyrare) tyg lanseras, men det vanliga och leatherette-tygerna finns också kvar.
    Black Croc försvinner, men White Croc och Creme leatherette finns kvar, liksom Pro Forest och Dark Grey, bla.
    Ett nytt chassi att välja till Edge/Mondial, lättare, men det kommer tidigast i december.
    Hmmm, nu börjar minnet tryta, får återkomma i morgon.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5