Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

t0va skrev 2010-08-16 22:42:10 följande:
    nope, imorgon kl. 9 ska vi vara på sjukhuset och lite senare så ska de karva ut honom. Håller på att fixa det sista nu och varva ner lite. Våran fina vagn har fått sin plats nu i vardagsrummet, så overkligt att det snart ska ligga någon i den. :D

Ska lära svärmor att sätta fast babyskyddet i bilen imorgon, hon kör in oss och ska även hämta oss så vi får se om hon fixar få ihop allt ;)  
    LYCKA TILL!!! Baby
    Hoppas att allt går bra och att svärmor förstår allt snabbt
  • stor grön drake
    lolo21 skrev 2010-08-18 19:33:16 följande:

Jag letar o letar men hittar inte mina drömvagnar:p
    Jag vill ju ha en emmaljunga syskonvagn med 4 fasta hjul, men alla jag hittar är svarta- och supersolblekta.. Hittade en såå fin i ljusbeige/vit, men den blev såld direkt...

Likadant med enkelvagn, vill helst ha en classic sport men kan tänka mig en cc eller cerox också. Men samma där, alla är svarta och jättesolblekta.. Trist!

Jag vill ha två fina men inte superdyra vagnar, helst igår;P

De svarta går dock att färga/måla med bra resultat. Minns inte vem i tråden som hade bilder på det, men har för mig att det var gjort med panduros transparenta textilfärg för ljusa tyger, sen ströck man för att fixera med en grytlapp under som stöd.
    Håller dock med om att svart är tråkigt
  • stor grön drake
    lolo21 skrev 2010-08-18 20:11:45 följande:
    Hjälp mig tänka är ni snälla.

Har fått erbjudande om att köpa en kompis duo edge. Om man tar bort liggdelen och sätter dit sittdelen. Kan man då ha en mjuklift i den? Förstår ni hur jag tänker?
    Absolut. Vi har duoliften i våran sittdel lite nu och då, om jag ska ut på stan efter läggdags och är ensam med sonen (han är egentligen för stor för liften numera )
    lolo21 skrev 2010-08-18 19:49:58 följande:
    En kompis till mig gjorde det, men det blev något fel så nu färgar vagnen av sig svart färg på allt. Hennes kille blev inte så jätteglad Flört
    Missade hon månne att stryka den (eller på annat vis fixera färgen) månne? För min syster och en kompis har gjort det (oif på fuskskinnklädslarna från 90-talet) och ingen av dem hade problem med att den lossade, och då fixerade de med hårtåtk eftersom man inte kunde stryka på fuskskinnet.
  • stor grön drake
    lolo21 skrev 2010-08-18 20:21:25 följande:
    Aha! Passar quadroliften i den tro?
    Det ska den göra, den passar ju i nitro/CC och det är samma stomme bara olika tyg.
    Sen gillar jag personligen inte quadron, tycker den ahr en massa onödiga funktioner, men det är ju jag det
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-08-20 11:19:04 följande:
    Nej det stämmer, 2009 hade Emmaljunga både Cerox 360 och Nitron - som då var en nyhet. Dubbelkollade nyss med min katalog från 2009 och det stämmer Glad
    Jaja, då hade de säkert bara plockat den från hemsidan när jag kom in i svängen.
    Tänkte annars var det där någon stackare som blivit lurad, för de verkar ju bara köpt chassi och citykorg dessutom (konstigt)
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-08-21 18:28:21 följande:
    ja, men okunskap kan ju oxå va att de inte kollade vad andra tar för liknande vagnar...
    sant sant, men om de som de sa, "fick tips om att sälja" är det ju konstigt att de inte fick tips om att kolla pris på liknande. Blir även jag skeptisk till sånna här "för bra för att vara sant" erbjudanden.
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-08-22 15:59:32 följande:
    Vi är supernöjda med vårat vagnval, jag kunde tom. knuffa den igår när vi var på återbesök på BB, trots mina smärtor i magmusklerna så gick det bra inomhus, inte fort men frammåt :D
    Grattis till både bebis och vagnval! Baby
    Så mycket vägde vår lilla räka med (numera knubbsäl) men var 1,5 cm längre. Det såg ut som vi bar hem bara en overall i babyskyddet när vi for hem.

Tråkigt att du for så illa! Men tur att vagnen funkar så bra!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5