Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

den färgen vi mest funderat på är grey flowers, möjligen pro coffee. sambon gillar jeans black, men jag tycker den är för "blank". är den det?

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    eec82 skrev 2010-08-08 13:18:51 följande:
    nä blank upplever jag den inte. Har den i butiken där jag jobbar, tycker faktiskt den är väldigt fin. Överraskad då jag inte gillar jenstyger alls.
    för den ser jätteblank ut på deras hemsida. sen vill jag egentligen ej ha en svart vagn då svarta vagnar e så vanliga och tråkiga. men kanske upplever den annorlunda när jag ser den.hehe
    t0va skrev 2010-08-08 13:27:30 följande:
    Du får väl komma och provköra lite sen när jag kalvat klart ;) 

Tror att vi kommer skaffa någon vanlig åkpåse sen, kändes inte jättebråttom eftersom färgen finns kvar i 2011 också. Sen räckte inte pengana riktigt för att storshoppa loss, måste fjäska lite för hanen. Han har redan börjat tjata om att jag inte kommer få en sulky eller liknande. Har kärat ner mig i brios med svängbara hjul, synd att emmaljunga inte har en sån för då hade det nog varit det som gällt. Märkestok, jag? näe ;) 
     hehe. ja vi får väl göra det *skratt* jag tycker brios e så ful. såg en irl förra veckan eller nåt. dels gillar jag inte vita chassin för jag tycker det ser plastigt ut och så gillar jag inte brios hjul. men jag håller med om att det är synd att emmaljunga inte har en motsvarande.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

hur kan folk skriva att det är ett visst märke på vagnen när det är så uppenbart att det inte är det...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    t0va skrev 2010-08-08 16:02:27 följande:
    För att det ger mer pengar att sälja som ett känt märke än "kass barnvagn" eller noname. Folk som köper är korkade och kollar inte upp utan läser och tror på det som står och blir fetlurade... 

Har sett många sådana när jag hade ögonen öppna för att leta efter en begagnad nitro eller tillbehör, läskigt så mycket folk luras, en jag mailade och påpekade att den hade skrivit fel blev skitsur, fast den anmälde jag till blocket istället. Stod att det var en emmaljungalift när det var någon billig noname.  
    ja, men den som köper borde ju som i detta fall se rätt tydligt att det ej är nån emmaljunga, i annat fall när man tittar på den *L* skitbra att du anmälde tyckte jag! falsk marknadsföring...
    eec82 skrev 2010-08-08 16:16:50 följande:
    undra om de e prutmån på den. *ler*
     ja, för satan va dyrt för an så gammal vagn.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-08-08 17:54:40 följande:
    jag har bara använt åkpåse när det vart som kallast, övrig tid räcker det gått å väl med fotsack å filt, eller bara det ena av det...
    jag tänkte att det kanske skulle räcka med att köpa det ena, blir så förbaskat dyrt annars *L*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Laire skrev 2010-08-09 12:27:50 följande:
    Nu beror det givetvis på vart man bor, men jag har haft fotsack mycket och tycker det har räckt (om barnet har suttit på en fårfäll, men då bor jag i Norrland). Fotsacken är bra året om så det hade jag inte velat vara utan.

Dock så köpte vi en åkpåse i efterhand då förskolan gärna ville ha en sådan då de sover i vagnarna. Då upptäckte jag fördelen med en sådan; jag behövde inte ha overall på varje gång utan hade bara jacka på sonen (och skorna i varukorgen) om vi bara skulle ta bussen till affären eller liknande. Det var mycket enklare än att dra på overallen varje gång.

Det finns barnsovsäckar som jag vet att folk använder som åkpåse om man vill ha en billig variant. 

Förövrigt så finns ofta en stor fördel med att köpa allt samtidigt (förrutom färgerna), om butiken har en barnvagnsförsäkring så medförsäkras ofta tillbehören som köps samtidigt som vagnen. Det är bra om vagnen blir stulen eller förstörd Det kan vara olika från försäkring till försäkring men de jag har tecknat har det varit så för.
    vi bor i norrköping så våra vintrar blir ju inte som era. dock kommer jag aldrig tillåta att ett framtida barn sover i vagnen på dagis/att den förvaras där, så det får bli ett senare problem *L* men tack för hjälpen vart köper man såna riktiga och bra skinn?
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-08-09 19:31:19 följande:
    Varför inte sova ute på dagis? Vi kommer ha liten att göra det, han sover så bra ute i friska luften (det är vårat val, de flesta sover inne i sovsalen)

Vi köpte direkt från en fårägare. Kolla med fåravelsförbundet om det finns någon nära dig som säljer sina egna skinn, här på Åland är det ganska vanligt, och de garvar sina skinn i sverige så jag skulle ju tro att det är ganska många där med som gör det. Vårat var dyrt, men det har varit värt varenda liten slant.
    Kolla garvningen lite bara, det ska vara "babyskinn", så att inte farliga ämnen kan råka ligga kvar i pälsen. Finns även tvättbara i maskin (vårat är, men inte behövts ännu)
    sova ute inga problem, men ALDRIG i min vagn. vill de att barnen ska sova ute får de glatt fixa vagn själv. dels för att jag inte vill ha en begagnad, utan en ny och vägrar ställa ut en ny (eftersom de otroligt lätt blir så förstörda och sällan kan ge det skydd jag vill (dvs innemiljö ala hemma)). sen brukar fsk alltid ha vagnar de har till utflykter, etc, tycker gott barnen kan sova i dem *L*

ok, ska kolla in tipset, tack. 
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-08-09 19:43:06 följande:
    Våra dagis här har en eller två tvilling sittyn/softyn för de barn som inte kan gå, resten får glatt knata på i egen takt vid uflykter om de alls har vagnar vill säga.
    nej, men de brukar som sagt var i princip alltid ha en eller ett par vagnar och ska de propsa på att barnen ska sova ute får de ta dem. jag tänker inte hålla med det. vagnen är en för dyr/viktig sak för att lämpas av där (för mig som inte vill ha eller inte kan tänka mig begagnad). blir antagligen försök nästa helg, så nu hoppas vi bara att det tar sig *skratt*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-08-09 20:05:25 följande:
    Lycka till!
    tack tack, hehe
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5