Inlägg från: danosani |Visa alla inlägg
  • danosani

Emmaljunga tråd, Vol 5

Man måste dra i spärren och i kanten på fotstödet.. Brukar sätta foten mot underredet och dra (och lipa lite över hur ONT det gör i fingret på spärren )

• danosani

Vårstädar min Nitro. (Det är nu jag älskar mig själv för att jag valde CROC! Avtorkbart är guld)

MEN - hur tvättar man varukorgen? Den är ju sketen om få.. På min kan jag bara ta ur plattan i botten och i "bakkanten". Framkanten har ingen öppning så att man kan ta ur.

WHAT TO DO?

• danosani

Jojomensan, den är avtagen MEN en av plattorna går ej att ta ur?! Den är dessutom så skitig att det inte biter med blöt trasa... Haha.

I instruktionen står "ta ur träplattan innan tvätt" men inget om HUR man tar ut (alla) eller i vilka grader osv. Blä.

• danosani
    Tajny skrev 2010-05-04 14:58:01 följande:
    Hej alla :D Jag tittar in här för jag är i barnvagnsbyte. Vi har tittat mycket på nitron, och antagligen kommer det att bli den också. meeen, jag är extremt sugen på färgen celeb white, men frågan är om den är svår att hålla ren och fin? Visst är den i viss del utav läder med? Eller är white croc bättre?
    Bra val med Nitro, bästa vagnen evahhh!
    Personligen skulle jag aldrig ha valt en så ljus färg om det inte vore leatherette/croc. Jag ser bara på min black croc nu efter slaskvädret, det är verkligen stora stänk på bland annat sufflettens nederkant.

Go leather!
  • danosani

Har bestämt mig för att sälja min Nitro efter ett år i trogen tjänst.. Är galen i vagnar, så det är ett otroligt rekord för mig Tänkte sälja vagnen för sig och tillbehören för sig. Blir 3000:- för dyrt/billigt för en Black croc köpt mars 09?

Dessutom undrar jag vad ni hade gett för en mjuklift 08? Färg Java.

• danosani

Man fäller Nitrons fotstöd genom att dra i en metallhake på vagnens högra sida samtidigt som man drar ut/upp i fotstödets nederkant Kan vara lite trögt när den är ny.

• danosani
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-23 20:19:49 följande:
    Ni som har Nitro,hur åker ni i rulltrappan när ni ska upp?
     Åker också med framhjulen först utan att låsa. Gör även detta med min UJ och det har alltid fungerat jättebra.

Ner åker man såklart med bakhjulen i och framhjulen hängande fritt
  • danosani
    Ellabay, Nitro funkar helt okej en "vanlig" västsvensk vinter iaf, med kanske upp emot någon decimeter snö, men det här jäkla snökaoset som kom här i vintras var inte det lättaste vill jag säga. Vagnen stod inne i säkert över 1,5 månad tyvärr... Något irriterande om man inte har bil o körkort kanske I övrigt är den helt suverän.
  • danosani

Dags för mig att lämna er, med lite sorg i hjärtat såklart! Fick äntligen sålt min Black Croc Nitro 09 tidigare idag, har väntat i flera veckor och fick tillslut mina begärda 3400:-

(Blir UPPRÖRD över att de tar bort denna underbara färg?!?! Vad ska jag nu ha till nästa bebis?!)

Rulla lugnt!

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5