• Equal

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hejsan alla Emmaljunga proffs.

Jag har en Ozone som jag avgudar, men till vintern om det blir massa snö så skulle jag behöva ngt annat. (att ha under vintern alltså)

Är scootern så bra som de säger eller blir man galen o tycker den är tung o otymplig? SKulle dottern (14 månader i nuläget) bli knäpp av att sitta i den eftersom hon är van vid ergonomisk sits?

Eller vad ska man annars ha för "vintervagn"?

• Equal

Vad är skillnaden på en scooter o en scooter 2.0 ? Hajjar nada haha

• Equal

TinkyWinky

Ser att du har samma problem med din Ozone... Våran broms låser sig så det går inte köra, höger bakhjul sitter som fast!
    Sedan har du rätt i att de svettas i den, som små grisar typ. Fast dotter älskar sin vagn så vi behåller den, hon är inte så förtjust i "vanliga" sittdelar.

Ska dock köpa en scooter till vintern.

• Equal

Hej jag har en undran, det komemr garanterat bli svårt för oss att köra Ozonen i vinter pga de små hjulen. Finns det ett chassi med 4 "stadiga" hjul jag kan köpa och sätta fast min Ozon sittdel på?

• Equal
    Zelmilainen skrev 2010-08-16 17:32:21 följande:
    nån får gärna rätta mig, men ett nytt har jag för mig går på runt 3000-3500:- så testa att leta begagnat...
    MEN HJÄLP ANAMMA!

Mailade och frågade nyss också! Så kan berätta sedan vad de sa!
  • Equal
    Zelmilainen skrev 2010-08-16 17:37:11 följande:
    gör gärna det. men vet att det är riktigt dyrt. känns nästan som man lika kan köpa ny vagn då, haha
    Jaa ska det kosta så mycket då får det bli en scooter istället då, men synd eftersom min dotter tokälskar sin vagn, och den är så bra att sova i när hon är förkyld! =)
  • Equal
    Zelmilainen skrev 2010-08-16 18:01:03 följande:
    hur gammal är hon/kommer hon att va i vinter?
    Tja om vi säger att vinter är ifrån november så kommer hon vara 1 år och 7 månader gammal.
  • Equal

Ringde babyproffsen och ville ha prisuppgifter på ett city cross chassi med hjul och korg under, det landade på 2700 kr.

Så nu är frågan, hur ska man göra?

Köpa ett chassi och sätta min ozone del på, eller köpa en scooter!

Vilka I-lands problem

• Equal
    Zelmilainen skrev 2010-08-17 12:33:15 följande:
    då var det ju inte så farligt. var det komplett med hjul och korg?
    Ja det var det!
  • Equal

Hejsan alla. Ingen som vet vart det finns en sittdel till emmaljunga till salu, jag har kollat tradera o blocket. Men på blocket svarar de knappt inte på mail.

Allt är av intresse i sittdelsväg, så länge det är easy fix fästen.

• Equal

Att skicka en vagn med bussgods kostar 495 kr, men kan det verkligen kosta lika mycket om en säljare ska skicka enbart sittdelen till mig, utan schassi o allt!

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5