Inlägg från: Charmeuse |Visa alla inlägg
  • Charmeuse

Emmaljunga tråd, Vol 5

SaraSelinda skrev 2010-04-11 23:05:55 följande:
    Emmaljunga Nitro VS Bugaboo Cameleon?
    Jag har inte provkört Bugaboo men när jag kollar olika egenskaper så är Nitro 3 cm smalare medan Bb väger ca 4 kg mindre. Jag vet att Nitron känns väldigt stabil, vet inte hur Bb är i jämförelse. Nitron tar mindre plats på längd och bredd ihopfälld men är dock lite högre.

Vilken du ska ha beror väl mycket på hur pass viktiga dessa detaljer är. åker du mycket buss och har lite plats i bakluckan på bilen kan det va viktigt liksom stabiliteten.
  • Charmeuse

Wohoo! Vagnen jag beställde har kommit Jag som har telefonfobi ringde till och med Babyland och frågade om den. Då har man verkligen blivit barnvagnsnörd

• Charmeuse

Har bilder på min nya Emmaljunga Ozone City i galleriet nu ifall nån vill se Min dotter som är 9 månader sitter i, verkar sitta jättebra. Älskar vagnen!

• Charmeuse
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-14 22:16:46 följande:
    Tycker du sitt/ligg positionerna är lätta att få till?
    Med lite övning så, det va rätt trögt först men efter bara någon minut har man fått in snitsen. Tycker det funkar bra
  • Charmeuse
    lilyanna skrev 2010-04-16 06:46:15 följande:
    Det fick jag veta direkt när jag hämtade vagnen så det rådet har jag ju självklart följt.Ska ringa till butiken idag o prata med dem, jag anser ju att det ska lagas iaf.
    Vad tråkigt, jag har inte haft några problem med min ännu. Men har bara haft den några dagar. Och ja framhjulen går att låsa, man fäller ner spaken som är framför hjulen, den är lite trög men det går. Har du inte läst instruktionsboken?

Siri sover fantastisk bra i vagnen och gnäller mycket mindre nu när man är ute och kör Tycker den är mycket bättre än min gamla vagn.
  • Charmeuse
    lilyanna skrev 2010-04-17 15:12:13 följande:
    Var in till butiken idag med vagnen och han fixade båda hjulen, visst går dem att låsa, men det var otroligt trögt så han fick smörja dem riktigt ordentligt..tog en bra stund innan gubben kunde låsa dem med.Sittdelen fixade han oxå så nu hoppas jag att problemen ska vara lösta, för jag gillar ju verkligen vagnen!
    Vad bra Hoppas allt funkar nu.
  • Charmeuse
    TinkyWinky skrev 2010-04-17 17:56:57 följande:
    Har en liten fråga till er som har en ozone.Har sett några bilder men blir ändå inte klok på dte, vi har haft en brio sing och där när vagnen va i fullt liggläge så va ej sufletten övr barnet utan bara om man satt upp sittdelen. är det samma med ozone. alltså att det egentligen inte är ngt skydd för barnet om dte tex skulle börja regmna när dte ligger ner, utan dte refgnar rätt på???hoppas ni förstår vad jag menar och kan svara ;)
    Med Ozone kan man dra sufletten helt över i fullt liggläge, det var bland dom saker som va väldigt bra med den Ändå kan barnet se ut lite från sidorna och min dotter gillar det.
  • Charmeuse
    TinkyWinky skrev 2010-04-17 20:24:05 följande:
    ok. skulle du kunna ta en bild hur dte ser ut ;) ?
    Postade en bild i mitt galleri
  • Charmeuse

Hej! Måste fråga er som har Emmaljunga Ozone city om ni har problem med att bromsen "fastnar" när man typ ska av bussen? På min vagn så fastnar bromsen typ alltid på ena hjulet så jag måste köra fram vagnen så den släpper. Ni som har Nitro har väl samma chassi så ni kanske också kan svara. Har inte det problemet när jag inte åker buss. Vet inte om jag bara måste olja in bromsen på nått sätt kanske...

• Charmeuse

I min förra vagn va problemet det motsatta.. bromsen ville inte stoppa ordentligt förrän den hamnade i rätt läge (Brio), antar att man aldrig kan ha den perfekta vagnen

• Charmeuse
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-04 20:15:28 följande:
    Fick tag i dom tillslut och min vagn har stått där 1v redan De hade skickat mess men jag har då inte fått något. Men nu står den äntligen i tv rummet,såå snygg. Blev riktigt snyggt med den gröna dynan jag hade redan. Har en camo olive åkpåse som jag har som dyna på sommaren så den får duga istället för Dark grey.
    Beställde du på Babyland? För jag va med om samma sak. Ringde dit för att kolla och då hade dom redan fått vagnen, men ingen hade bemödat sig med att ringa...
  • Charmeuse

Måste fråga er som har en Twin Nitro, hur funkar den att köra när det är snö ute?

Ska visst ha en busunge till i december (inte så planerat men) så måste ha en syskonvagn så småningom. Jag älskar min Ozone, så Nitron som är ganska lik känns som det jag helst vill ha.

Vad glad jag är nu att jag köpte citykorgen till min Ozone också Trodde inte den skulle behövas än på nått år...

• Charmeuse
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-05 12:13:03 följande:
    Du kanske anade att en liten bebis var på g? Hur långt emellan får du mellan barnen?
    Ja det blir väl 18 månader. Inte planerat direkt så men vi är ändå glada för bebisen
  • Charmeuse

Hej! Tänkte kolla om det är någon här inne som har en Emmaljunga Twin Cerox 360 (2008)? Undrar nämligen om framhjulen är svängbara. Hittade en annons och priset är bra men jag vill definitivt ha svängbara hjul (man kan inte se framhjulen på bild).

• Charmeuse
    danosani skrev 2010-05-10 14:12:48 följande:
    "360" ska syfta på att de är svängbara i 360° så ja, framhjulen är svängbara på denna modell.
    Jo jag tyckte det iofs men eftersom styret går att ha åt båda hållen så kunde den ju heta det ändå tänkte jag Va bra då ska jag nog slå till på vagnen.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5