• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

t0va skrev 2010-03-22 15:26:48 följande:
    Någon som använder emmaljungas babyskydd eller vet om det krävs ett långt bälte för att fästa den i bilen om man inte vill använda bas? Har fått erbjudande av en vän att köpa deras och det skulle ju vara trevligt om den är vettig, så man kan fästa direkt på vagnen också. Men jag har ingen aning om hur långt bälte som kan behövas och om vi har en bil med långt eller kort. De har ingen bil att mäta med nu heller.
    i volvo bilar kan de va svårt men de flesta funkar. Men visst krävs de en bit bälte om man använder stolar utan bas.
  • eec82
    t0va skrev 2010-03-22 16:37:50 följande:
    oki, vi har en gammal golf nu och svärmor en ford, men om man testar med ett annat märke och det går så "bör" det gå med emmaljunga också? Är inte hela världen om det inte går då får jag väl försöka sälja vidare. Jag mailade emmaljunga och frågade också får se om de kan svara.
    ja testa du med annat märke å se, funkar de så borde de fungera. Såvida du inte testar med britax gamla rock-a-tot stol för då får du ta till så du har marginal. Den krävde inte så mycket bälte nämligen.
  • eec82
    t0va skrev 2010-03-22 16:42:52 följande:
    ja den verkar inte behöva mycket bälte alls. Får bli någon nyare större klumpigare sak så man får något i likande storlek att jämföra med. Så svårt sånt här är. Och inte finns de babyskydden i någon affär här som jag har hittat, verkar som om de inte säljs så mycket.
    jaha där jag jobbar finns de. Men de e i sthlm de.
  • eec82
    t0va skrev 2010-03-22 17:15:59 följande:
    vart är det? Kan vara värt att ta sig en tur dit, ska ändå uppåt om ett tag.
    barnens hus samt babyland, har. Såg lagerstatus i veckan.
  • eec82

oj vad de skrivs. Där jag arbetar kostar iaf en ny sluflette ca 1995:- då de höjde priset för 6 månader sedan. Nytt chassi 3500:- ca.

Leveranstid ca 1 vecka. Om färgen finns hos emmaljunga. Nitro 4950:- lift e de väl ca 1150:- om jag inte misstar mig. Kan blanda ihop det lite nu...

Det är ingen handbroms på nitron. Har varit med att den tippat då jag hade fullpackad skötväska. Men aldrig med mitt barn i vagnen.

• eec82
    Ninnie skrev 2010-03-28 11:07:52 följande:
    Var och beställde vagn igår, emmaljunga city cross med citykorg. Jag tror dock att det har blivit fel med färgerna. Vi skulle ha en celebration white men butiksbiträdet har skrivit celebration city cross white croc på kvittot och det tycker jag låter lite märkligt eftersom celebration har en egen färg som heter just celebration white, fattar inte varför hon skrev white croc. Givetvis kom jag på det när vi kommit hem så nu får vi åka in till affären igen och kolla upp det nästa vecka så det inte beställs fel färg. Vi skulle ha white på sittdelen och sen beställde vi dark grey på liggdelen för innetyget var så sött på dark grey :) Vi beställde skötväska och åkpåse i celebration serien så därför är det viktigt att det blir rätt med färgen tycker jag. Sen kan det vara svårt att förklara sig i telefonen så lika bra att åka in till affären. Men så himla typiskt:(
    du behöver ju inte åka in ge dem de nummret som står på ditt kvitto, står ju artikelnummer eller liknande så ser de ju vilken färg de är som är bokad.

Säg att de var Celeb White ni skulle ha på sittdel så kan de ändra de.

Borde inte va så svårt att förklara. ;)
  • eec82
    LullanK skrev 2010-03-28 18:41:03 följande:
    Vet du hur många veckors leveranstid det är på på en Nitro på ett ungefär? Jag velar så om vi ska köpa ny vagn eller ej och jag börjar bli orolig för att vi inte ska hinna få någon vagn i tid om vi nu bestämmer oss för att beställa en ny. När vi köpte vagn från emmaljunga 07 beställde vi vagn någon vecka efter ultraljudet och då hann vi inte få våran vagn i tid då sonen föddes i vecka 37+6. Fick vänta i en vecka tills vi fick vagnen då.
    svart å vhite croc v 16 resten för omgående leverans.
    dark beige, silver check, Pro Bordeaux, Pro Titan, Funny Rings, Celeb black är de mindre än 10 kvar.
  • eec82
    xJoca skrev 2010-03-31 14:49:43 följande:
    Grus i Däcken... Jag har en Nitro som jag köpte i höstas. Redan efter ett par gånger ute så hade jag massor med stenar i däcken som så klart lämnade stora hål efter sig... Men en nyfödd så orkade jag inte bry mig men nu så känns det surt! Och efter denna vinter och allt grus som legat på vägarna så är det så klart mycket värre nu... Jag har verkligen fått gräva för att få ut allt grus... Jag vet att jag läste här på FL någonstans i höstas att fler haft problem med detta (men hittar det inte nu)? Någon som känner igen problemet? Gått tillkaka och klagat? Jag är jättenöjd med vagnen och visst, det kanske inte gör så mycket - men man vill ju att vagnen skall se fin ut!
    ja decken blir lätt fula tyvär. :( Mina med. Men sålänge de inte ätit sig in så de låter om hjulen tror ajg dessvärre inte att du kan få igenom en reklamation. Nya hjul kostar 149 kr/st inte kul då man bara haft vagnen ett tag. Men ring din butik å hör vad de säger.
  • eec82
    xJoca skrev 2010-03-31 17:15:14 följande:
    Ok, tack för svaret! Jag skall se om jag åker till affären. Jag har faktiskt ett hål som är ända ner till "fälgen". Annars kanske det är värt 300kr för en våruppfräschning Någon som lyckats att reklamera? Jag tycker faktiskt att de borde klara mer!  Min vagn knarrar lite när jag kör den också?! Har inte kollat var det kommer ifrån. Samma sak för er andra med en Nitro?
    min nitro knarra lite jag använde siliconspray så försvann det. Å smörjer alltid hjulen ca 1 gång varannan månad.

Jaha men då kankse de är en reklamation iaf. Så svårt då man inte ser hur slitet det är. Lättare att göra en bedömmning då man ser vagnen/hjulen. Trodde de bara fastnat lite i "yttre" lagret så att säga.
  • eec82
    MissR skrev 2010-04-02 21:26:51 följande:
    Någon som vet om man kan köpa bara en ny sittdel till en nitro? Pris?
    med el utan sufflette? 3600:- tror jag. Kolla upp för ett tag sedan. Kan ha varit lite mer. Svindyrt med reservdelar.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5