Emmaljunga tråd, Vol 5
Jag måste bara få säga hur otroligt nöjd jag är med nitron, vi var på köpcentrumet idag, första riktiga turen vi 3 och hanen gick iväg för att röka så jag tog en promenad på hemtex. Gick ju så smidigt att köra runt bland hyllorna, så lättrullad är den också. Jag som är nyopererad 2 gånger och satt i rullstolen fixade det utan problem.
Sen är jag så glad över att vi ändrade oss och köpte babyskyddet även om det inte var med bas. Igår lånade vi svärmors bil, hon bor ca 700m härifrån så han satt i babyskyddet på vagnen när vi gick iväg och sen sov han hela tiden i den när vi var och handlade och åkte hem igen.
Idag skulle jag hämta svärmor på jobbet så vi tog bort liggdelen så jag orkade gå från parkeringen med honom sovandes i babyskyddet upp till lägenheten igen. Helt otroligt smidigt, han somnar direkt och vaknar inte förrens vi stannar vagnen. Än får jag inte lyfta honom och babyskyddet upp till vagnen men snart har jag läkt tillräckligt.
Det är inte speciellt krångligt att sätta fast det i bilen med bältet heller, går fort och lätt nu, jag fixar det sittandes i förarsätet medans sambon packar in vagn och rullstol. Mycket lättare än jag trodde. Så vi är så supernöjda.