• Fru T

Emmaljunga tråd, Vol 5

lilla snöflingan skrev 2010-09-25 14:39:11 följande:
    Ja, den var inte så rolig, men ganska fin ändå...

Visst har de ändrat på varukorgarna denna årsmodellen? Framförallt ser varukorgen på nitron större och mer lättillgänglig ut eller? Någon som testat i verkligheten? Vår barnvagnsaffär har inte inne någon nitro (eller någon annan vagn med små vängbara framhjul) och kommer inte få heller så vi ska vara glada om vi får se den överhuvudtaget! Grrr!

korgen på den Nitro jag köpte april i år ser precis ut som den korgen på bild 2! däremot blir den inte lika lättåtkomlig när sittdelen sitter på, speciellt inte när den är vänd mot dig..
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-09-28 21:16:09 följande:
    det står tydligt att man ej ska hänga skötväskor på styret på el (de flesta andra vagnar med tror jag). jag skulle nog med vilja ha den där. men om de kan härröra problem (om man lämnar in den) till att man hängt skötväskan på styret så har jag hört att det inte går på garantin...
    fast tillomed på EL´s egna bilder så har dom en skötväska hängandes på styret å dom flästa skötväskor görs ju numer med speciela fästen så man smidigt kan hänga/ta bort dom från styret...

Vart ska man annars ha den? i korgen vill ja ha plats för annat å på axeln vägrar ja gå med den...

Ingen av mina vagnar har blive varken instabila eller liknande...

Skötväskorna hänger ju tillomed på styret i butikerna...
  • Fru T
    Saraia skrev 2010-10-06 16:44:26 följande:
    nån som har 2011-års rosa vagn?? hur e den jmf m förra årets? ljusare?
    med tanke på att Candy pink är chockrosa å Happy pink är babyrosa så ja, -11orna är ljusare ;) finns ett par bilder på Candy pink i bildtråden..
  • Fru T

Nu har äntligen myn nya suflett till scootern kommit dom sa i oktober men ja va beredd på längre tid eftersom alla klagar på att allt tar sån tid hela tiden..

Så mig finns det bara + ifrån

Får se, förhoppningsvis ska vi en tripp till norrköping där den finns på torsdag så får hämta den då... Hoppas nu bara att den nya inte är fel på med!

Dessutom har dottern fått en "dagisvagn" med så ja slipper ha den fina vagnen stående på dagis i ur å skur hela dagarna...

Fick en Brio race av en vän då hennes son fyller 4 idag och inte behöver den mer.. Visst syns det att den är ca 3 år gammal å lite rostig här å där, men dottern sover kalasbra i den å framför allt, den va GRATIS. jag vet dessutom vad den vart med om tidigare då det är en och samma person som ägt den hela tiden å jag känner henne...

• Fru T
    ängeln83 skrev 2010-10-14 08:51:00 följande:
    Nån som har tips på åkpåse till Candy Pink?
    Tänkte det skulle räcka med fårskinn/filt och fotsack men har nog kommit fram till att lilla behöver en åkpåse ändå. Antar att det är omöjligt att få tag på EL:s egna eftersom färgen inte finns längre.
    Jag som har en vagn i candy pink köpte mig en fotsack i svart vilket ja tycker blev snyggt så kommer även köpa en sart åkpåse för att inte "korsa" för mycket färger.. Annas så tror ja absolut dark gray kan va skitfint till det rosa, men ville inte ha en grå fotsack, det är ju ändå svarta detaljer på vagnen :)

om du absolut vill ha en EL åkpåse vill säga annars finns det ju en mängd fina med mönster på!
  • Fru T
    ängeln83 skrev 2010-10-14 12:22:08 följande:
    Jag köpte ju fotsacken i Candy Pink, ångrar mej liiiiiiite ibland, känns som vagnen blir lite väl rosa ibland

Spelar ingen större roll vad det är för åkpåse, har spanat lite på denna:
    www.babyshop.se/data/product/images/L/6947_20...
    Annars blir det nog en enfärgad svart, typ Elodies eller nåt.
    den åkpåsen är jättefin ja jag kände att det kunde bli lite för mycket rosa, därav mitt val att köpa svart fotsack

Elodies påsar är mysiga dock ganska korta och jag fick sy dit extra band på min för att knyta bakom ryggstödet för att den inte skulle halka ner..

Ja tror ja kommer klara mig med fårskinn, filt å fotsack i scootern å så köper ja en varm åkpåse till Racen som står på dagis å agerar sovvagn...
  • Fru T
    ängeln83 skrev 2010-10-15 20:02:42 följande:
    Idag fick vi hem den blommiga Buppa åkpåsen, ååååh så fin den blev i dotters Candy Pink vagn, verkligen klockren
    å lägg gärna in bild sen, funderar på den jag med då den va såå fin
  • Fru T
    Mymemlan skrev 2010-10-27 20:11:41 följande:
    Den dög inte sa min sambo, det var ju rosa på så det vägrade han åt våran son. Suck tänker jag. Men jag ska köpa den här som kostar 300 kr nu ikväll, den saknar varukorg men det ska jag försöka skaffa. Hittar jag ingen är det inte hela världen för det är ju en extrra slit och släng vagn eftersom vi bor en trappa upp och alltid måste släpa med oss vagnen upp då det inte finns nånstans att ha den. Sen ska vi utomlands och då gör det inget om den pajjar på flyget elr så om den inte är så dyrbar. :)
    det är väl inge rosa på den där?
  • Fru T
     Jackie85 skrev 2010-10-31 18:31:28 följande:
    Någon här inne som har en Emmaljunga city cross och en Ford Focus Kombi? Går den vagnen in i bagaget? Behöver verkligen veta och hittar tyvärr inga mått på bagageutrymmet.
    Ett par vänner till mig har just den kombinationen och jag har aldrig hört dom klaga så det måste ju funka alldeless ypperligt
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5