Inlägg från: annakohler |Visa alla inlägg
  • annakohler

Emmaljunga tråd, Vol 5

lilla snöflingan skrev 2010-08-13 12:30:16 följande:
    Tack! Jag blev inte besviken på charleston, tyckte den var jättesnygg! Det är bara det att den är vit... jag hade gärna velat ha den som citykorg, men vi har bestämt att vi ska köpa en begagnad citykorg (blir så mycket billigare)

Jag visste att någon skulle fråga det Den har lufthjul och stålvarukorg, är ändå lätt och liten, och väldigt billig! (-05:an har punkteringsfria hjul) Skulle kunna tänka mig ett sport chassi också, men det är dyrare och lite större och lite tyngre...
    Här är en 04:a www.blocket.se/varmland/Barnvagn_28693043.htm...
    och en 05:a www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_crossway_...
    den ifrån 2005 var betydligt finare
  • annakohler

t0va; din nitro såg ganska bra ut

• annakohler

nu har jag ringt babyproffsen i borlänge angående emmaljunga Nitro dem kostar 4990kr där

• annakohler

jag ber om ursäkt för att jag har varit så negativ om nitron men i efterhand så har jag o sambon avbokat beställningen på våran BT och ska ner till borlänge nästa lördag och förhoppningsvis så blir jag en Nitro ägare om jag får som jag vill

• annakohler
    eec82 skrev 2010-08-16 10:48:21 följande:
    är de 2011 då? För 2010 kostade ju det.
    japp dem har inga 2010 modeller kvar...utan det är 2011 som kostar 4990kr
  • annakohler
    eec82 skrev 2010-08-16 10:53:32 följande:
    haha min kollega sa till mig i första graviditeten att det var en Nitro jag skulle ha, å jag sa nej jag ska ha en teutonia fun. Haha där fick jag 4 månader senare bytte jag till en Nitro å de blir de även till barnet i magen nu. ;) Så ångra sig får man ju alltid göra. Man ska aldrig säga aldrig. ;)
    hur är nitron att köra i snö??
  • annakohler
    eec82 skrev 2010-08-16 11:10:23 följande:
    där de plogar bra, där jag bor när de mestadels varit oplogat ett h-vete. Men resterande tid overderlig enligt mig. Skulle inte byta den iaf. Även om vintern inte var den roligaste för oss.
    okej, så på ett vis så är den inte så bra i alla fall att ha under vintern,
  • annakohler
    eec82 skrev 2010-08-16 11:14:22 följande:
    beror ju på för nån cm snö var inga problem, men de plogade så sällan här där jag bor, men gick vi ner mot centrum där de sedan var plogat så gick de super. Då de var mer slask låste vi bara hjulen å då gick de bra. Men går ju inte att jämföra med en cc som är betytdligt lättare givetvis. Men skulle inte orka med en cc då de inte är snö... vill ha svängbara hjul.

min sambo vill med ha svängbara hjul även jag eftersom jag får såna problem med handlederna om jag använder paraply och ska samtidigt svänga en vagn med 4 hjul
  • annakohler
    t0va skrev 2010-08-16 14:44:57 följande:
    En fråga, en av mina vänner har beställt en CC dark grey och gjorde så i maj, nu har hon fått veta att den är försenad. När jag kollar på leveransschemat som är i länken så står det att 2010modellerna är slut. Betyder det att hon ska få en 2011-modell som har beräknad leverans v.36? 

För affären hade först nu hört av sig och sagt att vagnen var lite sen men inte hur mycket. Hon ska ha KS v.36 så det blir ju jättetajt om det blir mer förseningar.

någon som har koll på hur det kan vara? 
    våran butik har leveranser v36-39 ifrån emmaljunga
  • annakohler

jag ringde tre butiker angående nitro
    en butik tog 4990kr 2:a tog 5200kr 3:e tog 5700kr

hur kan det bli så olika

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5