Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

LitenpåG skrev 2010-07-09 22:17:16 följande:
    Idag kom en leverans med 2011 vagnar till butiken. Så roligt att få se dom på "riktigt", på en vagn istället för en tyglapp.

De vi fick var Pro Coffe, Jeans black, Grey Flowers & Charleston.

Blev faktiskt positiv till de flesta, så nu väntar vi bara på resten.
    Ingen chans att få se ett "riktigt" foto på dem
    tycker de alltid ser så annorlunda ut på folks egna bilde rmot hemsidan (och oftast inte till hemsidans fördel...)
  • stor grön drake
    livsmedel skrev 2010-07-11 09:05:32 följande:
    Vet inte hur jag lyvkades övertala sambon men nu ligger iaf mondialen ute till försäljning.
    Jag la ut den för lite överpris men gjorde det mest för att ha ett spann. Hoppas den blir såld nu när de har utförsäljning av  tiorna!

Är också väldigt nyfiken på jeans black och pro coffe!
    Vad fin den är! Vill ha sånt chassi på edgen, men med teleskophandtag. Det är enda orsaken till att vi "behövde" sportchassit, vinkeln blev obekväm för mannen på classic chassit
    blir så trött på att ha varukorgen 3mm över marken när jag bara har filt, lätta leksaker (bebis) och strandtältet i den. Den är banne mig det sämsta med vagnen.
  • stor grön drake
    annakohler skrev 2010-07-11 20:44:37 följande:
    vad är det för länk angående leverans
    det finns två, 2, länkar i trådstarten (TS).
    Den ena med färger/modeller, den andra med planerade levaranstider för de olika färgerna/modellerna.
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-07-12 20:41:56 följande:
    Jo en del stavfel och buggar, än så länge. Tycker också att det är dumt att man inte kan se alla färgerna på tillbehören, som sportväskan tex. Och en sak jag funderat över, exklusiv-väskan finns i creme leatherette och pro red? Pro red var ju en färg från 07.
    vintage kanske?
  • stor grön drake
    SaraKlippan skrev 2010-07-13 09:34:46 följande:
    Hejsan! Jag undrar om classic chassi till duo edge....

Sport går ju att vända styret men det gör det inte med classic... Kan man vända sittdelen på den istället eller det går bara att ha så att barnet tittar på mig om jag har classic? 
    det går att vända sittdelarna på alla El's vagnar som man kan ta bort sittdelen. Så ja, det går att vända sittdelen. Classic chassit har många fördelar framför sport, specielt varukorgen.
  • stor grön drake
    Alis volat propriis skrev 2010-07-14 10:47:46 följande:
    en annan sak jag undrar över är att varför fnns det så få emmaljungaprylar att köpa på blocket (järmfört med teutonia, brio)?
    de andra har en massa internetförsäljare, medans emmaljunga måste köpas i butik (ny) och bra emmaljunga grejjer brukar försvinna direkt, tror det är lite av orsakerna
  • stor grön drake
    t0va skrev 2010-07-14 15:24:31 följande:
    Om det är så tror ni att det kan behövas något mer i liften, för sitter den inte fast så tror jag att jag skippar den nu när det är så varmt ute ändå. Men blir det förhårt för bebis att ligga direkt i liften fast med ett lakan emellan.
    vi hade ju fårskinnet vi, men ska du inte ha nått så skulle jag rekomendera en lagom liten hudde (för huvudformens skull)
  • stor grön drake
    livsmedel skrev 2010-07-14 16:49:27 följande:
    Den kostade, med tillbehör 8670 :-
    annakohler skrev 2010-07-14 14:55:04 följande:
    tycker 3000-4000kr är lagom för en begagnad vagn
    Ja, fast du måste väl ändå ha i beaktning vad det är för typ av vagn och vilken årsmodell det är? Eller är det bara jag som tänker så? Skulle ju aldrig betala mer än 3000 för en vagn från t.ex -06 men ju nyare den är desto mer är den värd. Så tänker jag iaf.

Nåja, jag har den ute ett tag till. Sänker den kanske till 5500 om en vecka eller två. Om den inte blir såld till det priset så säljer jag inte. Sambon skulle aldrig gå med på det då :-P
    det kan vara värt att lägga ut en ny annons när du sänker, det var någon som sa att generellt brukar folk inte höra av sig på annonser äldre än 2 veckor, antagligen för att man tar för givet att den blivit såld.
  • stor grön drake
    anneh skrev 2010-07-14 23:05:11 följande:
    Hej, jag har en fråga till er som kan lite om emmaljunga.
    Jag ska köpa en emmaljungavagn, tror det blir en duo edge. Men vilket chassi ska man ha till den om man bor som mig, på landet, och kommer gå mkt på grusvägar?
    classic chassi skulle jag säga, senast igår gick jag på lite ojämnt grus me mitt sport chassi och kom knappt fram, för varukorgen släpade mot. Hade 0,5cm markfrigång med footsaken och ett regnställ stl 86 i korgen Skulle vi fått välja (vi ärvde vagnen) hade vi tagit sport, för classic var obekväm för mannen (184cm mot mina 167) fast han vinklade det alla vägar, men annars hade vi antagligen köpt ett chassi då. Iof inte omöjligt att det blir nytt chassi till nästa bebis
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5