• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

Zelmilainen skrev 2010-07-18 11:58:22 följande:
    nej, men innan har ju bara en av el liftar passat i tvilling/syskonvagnarna. det är ju en lift som gjorts just för det. men vet inte hur det är nu. tror ej att nån annan än den som är smalast får plats. men det är bara min egen teori. d finns ju flera återförsäljare här i tråden som kanske vet mer säkert.
    men hon pratar ju om duoliften som var avsedd till emmaljungas tvilling cotu cross. Men nu då de inte har kvar den vagnen så började de sälja notron dubbelvagnen med quadroliften. Så båda passar ju. Nitron är större i sittdelen å därav har de tagit bort liften för citycross dubbelvagnen. Men som hon sa finns den kvar. Så det passar sålart i nitron dubbelvagnen.

Själv hade jag valt quadroliften, men enbart för att den är mer ombonad. :)
  • eec82
    Zelmilainen skrev 2010-07-18 14:58:49 följande:
    jag har följt det hela och fattar precis vad hon menar så det behöver du inte förklara för mig. det var inte det jag skrev att en återförsäljare kunde svara på... förut har det ju dock varit så att inte alla liftar passat i och det var därför jag va skeptisk till att tex quaddron skulle göra det. men om den gör det så bra. men satan va dyrt om man behöver två... hehe
    ok missförstod dig. jaja... jo dyrt blir de. Som en ny vagn nästan ju.
  • eec82
    Sissi82 skrev 2010-07-20 22:19:21 följande:
    vad snällt av dig! uppskattas enormt! men bor ju i sthlm.. kan ju bli lite knepigt.. om du inte skickar den med posten förståss? 
    vet att en del babyland inte orkar skicka, men om du kontaktar deras kontor så kommer de hjälpa dig. HAr inte läst hela ditt ärende nu men iaf så har de fasta priser vad de kostar att skicka mellan butikerna å de kan man som kund få betala.

Ibland skickar de saker utan kostnad men beror på om det är "brutikens" fel om något gått snett el inte. Om jag var du skulle jag ringa å höra mig för med deras kontor (rexinus) på 08-6806090, om du anser att de gjort fel å inte får hjälp av butiken.
  • eec82
    Sissi82 skrev 2010-07-21 20:35:07 följande:

Uppdatering...

Jag ringde till babylands huvudkontor och fick prata med en väldigt trevlig kvinna.. hon tog hand om "allt" och ringde upp mig direkt efter och har nu ordnat att vi får våran FOTSACK att hämta på "vårat" babyland imorgon! men å andra sidan tror jag att jag behåller åkpåsen trots allt men vill ha en fotsack också?

tyckte åkpåsen var så bra iom att det kunde bli en duna också! den var otroligt mjuk och alexia gillade den.. men fotsack är toppen om hon har overallen...

den var iofs dyr fotsacken kostade 495:-   suck...

summa sumarum huvudkontorets hjältinna idag ska ha en eloge för att hon räddade företagets skit rykte iaf från min mun att föra dålig service vidare... men rent allmänt tyvärr så har babyland KASS service...

källa på det är 20-tal av mina kunder och alla mina vänner.. som tycker så!

skönt att du fick hjälp. Alla babvyland har inte dålig service men finns några i sthlm som har dåligt rykte samt service. Men finns dem som värkligen försöker väga upp det med. ;)
  • eec82
    Sissi82 skrev 2010-07-21 20:44:03 följande:
    Ja jag tro det är dom i sthlm som jobbar på golvet som inte gör Babylands rykte sin rättvisa.. för att Kvinnan jag talade med hade ett helt annat ljud i klingan.. vissa av personalen hade kaxig och snäsig ton mot mig.. mkt märkligt beteende.. jobbar själv inom service och skulle aldriig tala till en kund på det viset.

men halleluja allt löste sig till det bästa.. och jag är numera en nöjd kund
    mm, iaf på den butiken du var i kontakt med, tyvärr.
  • eec82
    Sissi82 skrev 2010-07-21 21:08:39 följande:
    Jobbar du där? vilken butik handlar du i när du handlar på babyland?

där jag bor har jag bara hört att det är dålig service tyvärr.. sen på det andra baylandet i en annan närförort där jag talade med en tjej per telefon lät hon uppkäftig och otrevlig.. kan nämna att jag var inte arg eller otrevlig på ngt sätt själv..
    nä jobbar inte där utan på barnens hus. Men vi har ju samma kontor å samma regler. Å man hör ju en del om vilka som är bra å dåliga.
  • eec82
    SaraKlippan skrev 2010-07-21 21:50:02 följande:
    Jag ska snart beställa min emmaljunga duo edge :) längtar till ja får hem den :)

Ska handla av en pytte liten återförsäljare i en liten håla här i skåne...
    ska beställa en med classic chassi och pp black/red tror jag att det blir :)
    Hon i den lilla affären ska ha 7600 för den vagnen och när ja frågade på babyland så vill de ha 7995 för samma vagn... trodde de skulle bli billigare på babyland eftersom det är en så stor kedja... borde inte de kunna hålla lägre priser?

Blev jätte förvånad! Men glad :) så mysigt med en liten butik och personligare service tycker jag :) 
    nja de håller de rekomenderade utpriserna från emmaljunga, småbutiker iaf de jag sett lägger sig lite lägre för att få sälja. Vissa (inte alla) tycker ju att det är tryggare att handla av en större kedja, ifall den lilla skulle gå i konkurs osv.

Å tror den färgen kommer bli fin. :) Kommer troligen ta en pp black/blue själv. Men är inte säker ännu. Får se då den kommer vad ja tycker.
  • eec82
    ängeln83 skrev 2010-07-24 11:18:32 följande:
    Nån som tvättat klädseln i maskin?
    Dotterns candy pink klädsel blev något grisig efter en vecka på semester. Tvättade upp den i badkaret enligt anvisningar i bruksanvisningen men jag tycker inte den blev ren.
    Tror ni det är nån fara att köra den i maskin i fintvätt 30 grader?
    har med tvättat min klädsel i maskin, blev superbra. Min åkpåse tvättade jag säkert 4 gånger, å de blev ingen slitning på den alls. 30 grader då givetvis. (Är väl som med alla att inte använda något tvättmedel med blekmedel i bara).
  • eec82
    lilyanna skrev 2010-07-25 21:31:01 följande:
    Tråkigt att Dark Grey inte följer med 2011-års vagnar, verkar vara en populär färg!

Min ozone är i just den färgen
    dark grey finns ju kvar 2011,så ni behöver inte deppa. :)
  • eec82
    ÄlskarMina skrev 2010-07-26 21:03:56 följande:

Hej! Vi har nog bestämt oss för en city cross nu. Ska åka om några veckor och beställa. 
    Visst är väl denna bara FÖR snygg?! Bägge fastnade direkt för den och iom att bebis inte smutsar ner denna särskilt så vågar vi oss på vitt!
    Sittfärgen är vi dock osäkra på...hade helst velat ha PP black/blue men utan det svartlackerade chassit. Varför får man inte välja det själva för?? *dåligt! annars blir det nog en dark gray. 
    haha alla tänker olika själv vill jag ha svarta chassit. ;) Har beställt en pp black/blue. Hade jag kunnat haft liggkorgen hade de blivit en blå el en silver check. Tycker de e så fina.

Dark grey är superfin, en annan superfin är ju pro coffee, så fin! Hade jag valt mellan om jag inte ville ha svart el vitt chassi.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5