mammatill2härligavildar skrev 2012-02-08 20:36:50 följande:
Nån som har koll ¨på vad man kan göra om bromsen bara tar på ena sidan???? (har en scooter)
Sen sufletten, den har lite svårt att stanna helt utfällt, blir lite slapp. Har för mig att jag läst förut att man själv kan göra nåt åt d. Nån som vet??
Är det en scooter 2.0 eller den äldre varianten? På 2.0 kan det hjälpa att ösa in silikonspray i och runt bromsen. Det kan vara smågrus som åkt in och gör att det kärvar.
Ang sufletten så hade jag också problem. Jag fick tipset att böja till suflettbågarna. I sufletten finns ju 2 st metallbågar som sitter ihop med ett plastfäste. Ta tag i bågen som sitter fästad på chassit (ta tag någon centimeter ovanför plastfästet, men nedanför fästet som sitter på chassit) och böj den uppåt. Svårt att förklara... Men effekten blir att vinkeln på suflettbågarna där de sitter i plastfästet blir större, och då stannar sufletten i utfällt läge. (I plastfästet finns små hack som gör att bågarna hamnar i olika lägen, om man böjer bågarna så stannar bågen i det sista hacket).
Oj vilken rörig förklaring, hoppas du förstod något...