-
Till edge väljer man nu chassi på ett helt annat vis, vilket öppnar för möjligheten att köpa ett Duo S chassi, och en City Cross sittdel, separat. Det kommer jag att göra när nästa barn blir dags om några år, för jag -ska- ha en big star supreme igen, och då år jag liggdel och vinterchassi i ettUllTussen skrev 2012-10-17 18:10:32 följande:Jag har köpt den av henne för en väldigt billig peng, så jag gör ju som jag vill med den, om jag skulle vilja sälja den. Jag har kört min väns nitro mycket och för mig är den super bra höjd på. Men vi är ju som sagt två ;)
-
funkar finfint! Har ingen bild men det passar utmärkt.Charmed92 skrev 2012-10-18 12:05:04 följande:Jag har en liten fundering, jag har för tillfället en edge duo med uniq chassi. Men eftersom vi behövde en lite mindre vagn så har vi nyligen beställt en nitro så frågan är kan man använda edgens liggdel till nitron eller är den för bred? En tanke inför nästa barn.
Eftersom man numer bäställer både monkey och edge lite mer splittat borde det vara lättare att få återförsäljare att beställa delar separat, som "reservdelar" och bygga sin egen vagn -
barnvagn.se har chassipriserna utskrivna i sina blocket annonser.
Välj mellan fem olika prisbelönta chassiutföranden: Pris för chassi nedan:
- Classic Chrome med vita däck-sidor. 2800 Kr
- Classic Chrome med vita däck-sidor och leatherettestyre. 3100 Kr
- Classic Cryptonit. 2800 Kr
- Sport Chassi Cryptonite, svängbart styre med teleskopjustering av körhöj. 3100 Kr
- Chassi Duo S (svängbara framhjul punkteringsfria lättviktshjul). 3600 Kr
Alla chassin levereras med våra egentillverkade högklassiga kullagerhjul.
Alla chassin utom Duo S kommer med lufthjul.
-
Klicka på visa endast under mitt namn så kommer du få upp prislista med duoS chassit. En cc sittdel kostar ungefär hälften av vad en vagn kostar.
UllTussen skrev 2012-10-21 21:37:07 följande:Så jag kan gå till min Babyproffsen (norrköping) och köpa ett DUO S chassi och en sitt del bara? Vore ju underbart eventuellt.. Men någon som vet vad det skulle kosta ca?
-
Nej, löst säljs det inte, men det går att beställa in precis som vilken annan reservdel som helst. Backar jag över mitt chassi av misstag måste jag ju få köpa ett nytt tex. MEN vissa ÅF är mer än lovligt bändiga på den biten, tyvärrJaja88 skrev 2012-10-23 21:19:55 följande:Jag har frågat i två olika butiker och de sålde inte duo s chassit löst! Bara så ni vet!Det blir så. Samma på nitro. Det går bort fort när man fällt upp vagnen. Nu när jag ska sälja min nitro har jag den stående på framkant (framhjuken) och inte helt fälld så det inte ska bli märken som kan dra ner priset.MammaTillFelicia skrev 2012-10-22 17:28:47 följande:Jag har en fråga, fällde ihop min City cross för första gången och reagerade på att chassit hamnar precis på innerkanten av däcken, och trycker man minsta så åker det ner lite och pressar därmed ut däcken. Ska det vara så??
När ni ska förvara era vagnar, har ni de ihopfällda eller inte? Tänkte om nåt är bättre för vagnen..
-
iom CCs breda hjul blir den osmidigare än classic.
-
Du kan oavsett inte köpa en emmaljunga på nätet, så ring de återförsäljare som finns i din närhet och hör med dem. ALLT går att beställa var för sig som "reservdelar" men vissa åf är väldigt omständiga och ägrar... Tyvärr
Dezzie79 skrev 2012-10-27 12:32:55 följande:Okej tack så mkt. Ska fråga runt lite. Men på sidorna jag har kollat på så går det inte beställa bara ett pp chassi. Bara 4 andra varianter. Men ska kolla
-
Classic Sport har exakt samma chassi som Edge med classic chassi. Sittdelen är även den exakt likadan, mn tygdesignen skiljer dem åt. Sufletten går att ta lös precis som på alla andra emmaljungor.UllTussen skrev 2012-10-30 16:48:45 följande:Jag vill nu ha lite åsikter om Classic Sport. Är det hög, så som Edge-chassin??
Någon som har annan erfarenhet av den? -
Vissa har i augusti när de nya årsmodellen kommer, men långt ifrån alla. Babyproffsen har kampajer ibland, men senaste gångerna har det varit på designsammarbeten speciellt för dem, enligt mig fula som stryk , och varit typ skötväska på köpet.UllTussen skrev 2012-10-30 19:45:36 följande:
någon som vet när butikerna (ungefär) brukar ha rea på Emmaljunga?
Det finns ingen gemensam linje utan alla återförsäljare väljer själv. -
på BP med flera får man "förlossningsgaranti" och behöver inte hämta ut vagnen förens man fött om man så vill, den står där så fint och är reserverad ;.)UllTussen skrev 2012-10-30 21:38:53 följande:aaaa okej då skiter jag i det
Hur långt innan bf ska man ha sin vagn hemma tycker ni?? jag funderar på att beställa min vagn i v.20-21 ungefär..