Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Norrbrud skrev 2012-09-14 12:00:59 följande:
    Hejhej, har en fråga :)
    Ja har inga barn,än, men undrar om någon här har teleskophandtaget och hur funkar de för er?
    Då ja väl ska ha barn och köpa vagn tänkte ja att ja vill ej ha en brytpunkt, men frågan är om de blir glappt tillslut med teleskophandtaget? :)
    teleskophandtagen har en tendens att glida, dock har de stoppare i ytter och innerläge. Om du oroar dig för att en knäled ska gå av, så är de metallförstärkta, på de som inte var när det börjades med lades beslagen utanpå plastfästet, numera är de ingjutna i plasten, men fullt synliga som ett "gångjärn" på utsidan av leden.
  • stor grön drake
    060810 skrev 2012-09-15 18:17:15 följande:
    Någon här som vet om man kan laga en  Cangaroo som bakhjulet har brutits loss på?
    Vad kan det kosta i så fall?
    Den är mycket fin annars så vill ju gärna laga den, men är det möjligt?

Jag har fått vagnen gratis så vore kul om man kunde laga den. 
    Gå in till återförsäljare och be dem kolla, det beror ju dels på hur den gått sönder (om det alls lönar sig att reparera) och dels på om Emmaljunga har reservdelar kvar då det är ganska länge sen den slutade tillverkas.
  • stor grön drake
    Stora B skrev 2012-09-18 15:35:11 följande:

Jag köpte en city korg på blocket, en white leatherette limited edition 2011. Den är vit (såklart) med en guld/beige tyg med hästskor. Det ser exakt ut som Fred Perry märket. Är det någon som vet om Emmaljunga har haft något sammarbete med Fred Perry? Alla frågar  och jag vet ju inte...Skrattande  

Nej, det har de inte. Denna heter Celebration White och det är en lagerkrans/segerkrans, denna och en likadan släptes till (hjärnsläpp)års jubileumet för några år sen.
    jossansthlm skrev 2012-09-17 19:32:36 följande:
    Någon som vet vart jag kan köpa axel kuddar till selen på sitt vagnen
    De kan köpas från återförsäljare som reservdel, eller så köper du från någon av alla miljarders bloggsömmerskor som syr till vagn, tex butik32ga.blogspot.com/
    jossansthlm skrev 2012-09-15 22:17:41 följande:
    Jag behöver lite tips
    Jag har en dotter som är 6 mån exakt och tänkte börja med sittdelen nu strax men vilken vagn ska jag välja?
    Ozone eller citycross? Eller tycker ni någon annan ? Var och tittade på en cerox men de var tyvärr ingen som föll mig i smaken.
    Testa och se vad hon gillar. Gärna när hon är lite kinkig och snart ska sova. Jag har tex älskat vår nitrojet (ozoneliknande blandning av nitro chassi och jet sittdel) och sonen med, så länge han sitter. Men han har vägrat sova i den inte ens fast han varit trött och velat sova har han hittat sömnen innan han många timmar efter läggdags somnade av ren utmattning. Ozones skålade sitts upplevs oftast som ett bättre alternativ för små barn, då de inte hasar ner som i en traditionell sitts. Vi köpte vår jet senare, men jag gjorde så på den vanliga att jag fällde upp fötstödet under knäbågen och så gled han ingenstanns

• stor grön drake
    Baby Doll skrev 2012-09-28 23:34:20 följande:
    Hur långa leveranstider har dom på Emmaljunga vagnarna ute i butikerna??
    beror på färg. En färg åt gången tillverkas, har man otur och alla i den färgen redan är bokade får man vänta tills nästa gång den tillverkas
  • stor grön drake
    Javisst skrev 2012-10-03 17:55:35 följande:
    Jag har en City Cross modell från 2012, är det någon som vet om fotsacken från 2013 passar? Är den fodrad något? 

Footsacken passar, den är vindtät och vadderad.
  • stor grön drake
    epione skrev 2012-10-04 15:23:14 följande:
    Fick igår tag på en Nitro City 2010 i jättefint skick för 1200 kronor. Men den saknar regnskydd, antar att det behövs. Är det Emmaljungas egna som passar bäst?
    NEJ! Gud nej! Och inte håller det vattnet på utsidan heller. Nästan vilket som helst är bättre än emmaljungas eget. Elodie Details har snygga, som håller vatten och passar bra.
  • stor grön drake
    Kaffegalningen skrev 2012-10-04 16:12:21 följande:
    Epione: en kompis har teutonias allväderskydd och det ser bra ut, smart med en genomskinlig regnkappa.

Teutonias är SUVERÄNT men dyrt, 459-499 kostar det. Jag tycker att det är/var värt det, vi var ute på 2-3 timmars prommenader i alla väder, enda gången ungen sov om vi säger så, men vet att många tycker det är för dyrt så drar mig för att tipsa om det numera.
  • stor grön drake
    Månsten skrev 2012-10-15 22:09:45 följande:
    Får man korsa en Emmaljunga med en brio? :) Är en Äldre Emmaljunga scooter med brio lufthjul okej eller har man gått över gränsen då? ;)  

Hur menar du? Så länge hjulen hålls på och låser fast i hjulaxeln funkar det väll, och eftersom det var en gammal vagn lär inte det göra något att garantin inte gäller.
  • stor grön drake
    Månsten skrev 2012-10-16 11:05:59 följande:
    Äldre modellen av emmaljunga Scooter med Brios lufthjul blir som en pansarvagn på vintern. Hjulen passar perfekt!! ... tänkte mest.. är man Emmaljunga frälst så kanske de är att gå över gränsen att beblanda sig med Brio hjul ;) Garantin är borta sedan lääänge.     

Inget fel i det Jag kör teutoniahjul på min scooter fasst allra helst supremehjul på 12"... Detär drömmen!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5