Inlägg från: isolande |Visa alla inlägg
  • isolande

Emmaljunga tråd, Vol 5

Har en fråga gällande adapter till maxi cosi. Någon som vet om adaptrarna funkar till en 2004 Duovagn? Den har ju bara de där "pinnarna" med röda plastfästen och inte easyfix systemet.

När man kollar på bilderna på adaptern ser det ut som att den har både metallpinnarna OCH easyfix-knäppet, så jag undrar om den funkar med båda systemen?  Nån som vet? tacksam för svar!

• isolande

Hej!

Jag har en fråga om Emmaljunga Nitro. Hur funkar den att köra på vintern? Finns det någon form av vinterhjul till den eller? Tacksam för svar Glad 

• isolande

Tack för svar! Har fyndat min Nitro på Blocket nu och har en sån där lift som är en mjuklift med hårda plattor i som man kan ta ut sedan tidigare. Tänkte ha den när min kommande är yttepytte och strunta i liggdel. Hoppas det funkar trots nerkasningsrisk som Pippilirum beskrev...

Får investera i lite vinterhjul bara!  

• isolande
    Stokke skrev 2014-07-02 18:42:00 följande:

Hej !
    Jag har varit i Köpenhamn några dagar.
    Har ni sett deras vagnar? De är gigantiska!
    Ca 92cm i liggdelen. Emmaljunga har en modell som säljs i Dannmark, Big supreme tror jag.

Läste på någon blogg att liggdelarna används till barnen är 3 år! Hur gör man då liksom? För en treåring vill väl inte ligga i vagnen eller sitta i en liggdel? Eller används den mer som en säng på hjul, bara för att sovas i?

Jag blir seriöst jättenyfiken Glad

För övrigt har vi precis fått hem vår nya buddy S och den är SÅ bra! Har en 1 ½ åring som sitter i den och en 3-åring som åker bräda. Det enda jag är sur över är att brädan ser exakt ut som den som vi hade till vår Nitro. Men den sålde vi med vagnen eftersom de sa på babyexperten i Sthlm att Buddyn behövde en särskild bräda. Det står dessutom på kartongen till den nya brädan att den passar Nitro och alla vagnar som inte har däckbromsen.

600 spänn fattigare blev vi på något så onödigt Skrikandes.
  • isolande

Jag hade en quadrolift hela sommaren, funkade hur bra som helst. Man kan ju ta bort själva locket helt och bara ha en tunn filt över eller ingenting :)

• isolande
    IEM skrev 2015-02-16 19:58:22 följande:

Ja precis. Både Edge/Mondialen och danska biggisarna har ju sånt uppfällbart ryggstöd. Och öglor till att fästa en sele.
    Men Gud vilken djungel det här är!!! Vad gick ni andra på när ni valde vagn?

Vi gick på liten och smidig med svängbara framhjul eftersom vi bor i stan och har smala portingångar till vår lägenhet.

Har haft en Nitro City till båda barnen, med en Quadrolift i när de var supersmå. Om jag fått välja idag hade jag köpt en Viking istället med en citykorg. Sittdelen är ergonomisk på den vilket jag gillar.

Nu när barnen är större har vi en Buddy. Ännu smalare än Nitron och så sjukt smidig. Älskar Emmaljunga :)
  • isolande

Vagnen i länken ser toppenfin ut! Jag hade kunnat tänka mig att betala 3000 för en sådan, särskilt när liggdelen är som ny. Det du kan göra är att be dem skicka närbild på däcken så de inte är för slitna.

Snygg färg Skrattande

• isolande
    MSL82 skrev 2015-10-20 08:51:14 följande:

Vagnen inhandlades igår och den är ÄNNU snyggare i färgen när man ser den på riktigt, än vad den är på bilderna. Supernöjd är jag:)

Kul! Hoppas du och din bäse får en härlig tid ihop med vagnen Skrattande
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5