Inlägg från: LillaSandy |Visa alla inlägg
  • LillaSandy

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag behöver råd kring mitt köp. Hoppas ni kan hjälpa mig!
    Ska köpa en Emmaljunga Citycross och har två funderingar:
    - Bor på andra våningen utan hiss och vill inte lyfta så mycket. Men, barnet föds 21 april. Vill eg. ha en citykorg men tror den blir för tung att bära upp o ner. En mjuklift tror jag blir för varm på sommaren. Vad tycker ni om en hårdlift? Vad är skillnaden mellan att ha en hårdlift i sittdelen eller en separat citykorg? Kommer barnet mycket längre ner?
    - Andra frågan, här är mycket snö på vintern! Bor i Gällivare. Lufthjul eller de nya ecco-hjulen?
  • LillaSandy

Jag funderar om det blir tungt att bära en citykorg då man relativt nyligt fött barn? Bor på andra våningen. 

• LillaSandy

Nej själva vagnen planerar jag att lämna i trappuppgången vid ytterdörren. Så det är antingen en lift eller citykorgen jag ska bära upp till andra våningen. 

• LillaSandy

Har fått tag på en hårdlift som man kan sätta i liggdelen nu, 250 kr. Planerar köpa en citykorg också så kan jag alternera beroende på om vi är i lägenheten eller inte. Någon i norrbotten som säljer en citykorg billigt? Rökfri och mögelfri.

• LillaSandy
    Vad betyder Polar performance på vissa emmaljungavagnar? Var det något på äldre modeller eller finns de även på nya man köper nu?
  • LillaSandy

Kan man ha fotsacken till sittdelen på när man har en hårdlift i vagnen? (Inte citykorgen alltså)

• LillaSandy

Jag tänker köpa en citycross all black med lufthjul. Tänkte välja till fotsack pink.. den är svart med rosa o vita detaljer. Tror ni det passar? Till det en skötväska deluxe anthrazit letherette. 

• LillaSandy

Tror ni fotsacken passar till vagnen även fast det är en annan färgkombination än tänkt? Det är ju inte den som hör till vagnen så att säga. 

• LillaSandy

Men nu blev det svårt. Pratade precis med en som har en edge med svängbara lufthjul. De sa att den går bra i snö och att de är nöjda. Det var just därför jag ville ha en city cross, för att komma fram utan problem i snö eftersom vi bor i norra norrland, men nu blev jag så osäker =( Nån som ha råd???

• LillaSandy

Är det någon som vet om en fotsack pink/black exclusive passar till en citycross all black, färgmässigt menar jag. 

• LillaSandy

Emmaljunga first class babyskydd. Är den säker, med bas? Läst att det det var problem med den 2009. Är den bra nu? Kan man fästa basen med bälte eller bara med isofix?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5