Inlägg från: Silverhaj76 |Visa alla inlägg
  • Silverhaj76

Emmaljunga tråd, Vol 5

lilla snöflingan skrev 2010-06-07 23:28:50 följande:
    05:orna och tidigare har inte easy fix-fästen men 06:orna och framåt har det. De går inte att kombindera. Du ser på bilder på vagnarna vilken sorts fästen det är. Easy fix fästena har stora svarta plastbitar på sidorna (som här) och de gamla är bara som metallpinnar (så här).
    2005 kom de nya easy fix fästen, har haft en 05:a med de nya fästerna.
  • Silverhaj76
    stor grön drake skrev 2010-07-19 13:36:42 följande:
    Någon som kan hjälpa  mig med vad denna färgen heter?

De passar på mitt egde chassi i bredd (sittdelen alltså, även om den inte går att sätta fast) men prams&strollers går inte längre bak än 2006 (när min vagn är från) och jag skulle gärna veta vad färgen heter, och om modellen hette edge då med, eller om den kallades något annat. Chassit är standard, med vita kompakta hjul, haft trådkorg (nu borttagen), gummiklätt handtag samt "nivå-ändrare" i huvudändan. Sittsen har huvudskydd och 5 punktsele.
    Hette det inte Minior Classic eller något liknande?
  • Silverhaj76
    Mymemlan skrev 2010-07-20 08:46:47 följande:
    det är det jag inte får, därför har jag kontaktat konsumentverket. Så vi får se. Tydligen ska vagnen vara helt oanvändbar för att man ska få en ny, går den att använda lite bara, ska man kunna vänta flera veeckor på reservdelar tydligen. Jag får inte ens en lånevagn. Jag måste ju kunna bromsa vagnen på bussen iaf, visst kan jag hålla fast vagnen annars när vi är ute, men inte på bussen tex. Skitskumt. Men med min otur vinner säkert barnens hus..
    Vilken "Barnens Hus" handlar det om ?
    Minns när jag för ca 4 år sen köpte en Twin Scooter på Barnens Hus i Nackasom gick sönder på  en gång, fick chassit utbytt direkt. Så det kan vara upp till personalen hur de vill eller kan göra.
    Stå på dig!
  • Silverhaj76
    Sarah84 skrev 2010-07-22 23:53:37 följande:
    Oki ja de hade den inte förut & det inte alls snyggt utan de, så de va ju bra de börjat med de =)
    Japp hon va nöjd =)
    Och jag såg en Smart på stan i veckan, de har börjat med ventilationsluckan  också!
  • Silverhaj76
    Arabis skrev 2010-07-31 19:40:25 följande:
    Låter ju bra. Får ngn en sittdel över fr ngn vagn med Easy fix fästen så hojta.
    Jag har en sittdel, men utan suftlett. Den är från city cross , men passar till alla modeller.
  • Silverhaj76
    gullunge1 skrev 2010-09-14 11:14:54 följande:

såhär ser den ut när ja INTE har nåt i den... va kan de va, 5 cm kanske ner till golvet... såfort man har nåt litet i så åker den ner mera
    Du  har inte "vänt" på varukorgen? Så att framsidan sitter bak och tvärttom? Jag har för mig att det är lite höjdskillnader på de olika sidor då chassit inte heller är likadan bak och fram.
  • Silverhaj76
    Protea skrev 2010-09-22 08:55:51 följande:
    Det ar sa luddigt pa deras hemsida...det star att de erbjuder adaptorer for andra marken men ingen info angaende detta??!!
    Det finns olika adaptrar för andra märken också, inte bara Emmaljungas egen. Om jag miss rätt så var Maxi Cosy en av de.
  • Silverhaj76
    LyckligFru skrev 2010-09-24 16:12:38 följande:
    Hejsan! 
    Hoppas jag kan hoppa in här och fråga lite? idag har vi varit och tittat på barnvagnar och både jag och min man är helt överens om en edge duo.
    Vi bori Finland och här kostar edge duon ca 9000 kr!
    Nu undrar jag om det är billigare i Sverige? såg att TS lagt upp pris men gäller det alla butiker?i så fall har vi tänkt fara till el runtom Stockholmsområdet för att köpa en, är det någon som vet någon bra butik? synd att man inte kan köpa på nätet!
    skulle vara en jätte hjälp :) tack på förhand! 
    Annars kan man ju ringa runt och fråga om någon rear ut Edge duo. Var för ett par veckor sen i Babyland Haninge och de hade en edge på rea, kommer dock inte ihåg priset!
  • Silverhaj76
    2 små prinsessor skrev 2010-09-27 21:23:42 följande:
    Går det att "fälla ihop" citykorgen så att den blir plattare, om man ska skicka den? 
    Det går, man fäller ner den bara genom att lossa metallfästen under madrassen.
  • Silverhaj76
    Nomen skrev 2010-09-27 21:34:12 följande:
    Kan man inte ta bort sufletten från citykorgen och sätta dit sufletten från sittdelen? Eller är citykorgen för smal? Jag tycker nämligen att det där myggnätet är helt suveränt, även fast jag mest använde det som "solgardin"...
    Det kan man , men då gäller det att ha samma färg på både korgen och sittdelen Solig
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5