Inlägg från: Varvet |Visa alla inlägg
  • Varvet

Emmaljunga tråd, Vol 5

God morgon!

Väntar barn i oktober och vill ha en Emmaljunga till bäbisen.
    Till min fundering... Emmaljunga (även många andra) byter väl årsmodell någon gång i augusti? Är det någon som vet när man som "sista dag" ska beställa för att få en -10? Helst vill vi ju ha en -11, men kan man förvänta sig att få den till oktober om man beställer i augusti när nya färger kommit? Kanske någon här som varit i samma läge?
    Ska i helgen åka och prata med dom på babyproffsen, men tänkte om det va någon här som kanske redan visste...

Tack!

• Varvet

Hej!

Har för mig att denna fråga varit uppe förut, men hittar den inte i tråden....

Jag har precis fått hem en ny emmaljunga citycross och till den köpte vi en allround åkpåse. På åkpåsen sitter det 2 clips som ska fästas i vagnen, men vart fäster jag dom????? Hittar inte någonstans att sätta dom. Så om någon vet får ni gärna förklara lr lägga en bild i bildtråden...

Tack!!!

• Varvet
    Madebyday skrev 2011-06-30 21:44:22 följande:
    Wingtear;
    Det är en -09 och jag har beställt en ny varukorg (den som är lite större och lite lägre kant mot sig) så kanske 1800....

Funderar på att köpa ett nitro chassi att byta crossen emot ibland. Är helt klart jättenöjd med crossen, men det verkar så smidigt bland annat när man springer på stan att ha en nitro. Speciellt nu när dotter börjar bli lite tyngre... Någon som haft båda och bytt emellan? Hur har det funkat? Vilket har ni använt mest?

• Varvet
    Varvet skrev 2011-06-30 22:47:23 följande:

Funderar på att köpa ett nitro chassi att byta crossen emot ibland. Är helt klart jättenöjd med crossen, men det verkar så smidigt bland annat när man springer på stan att ha en nitro. Speciellt nu när dotter börjar bli lite tyngre... Någon som haft båda och bytt emellan? Hur har det funkat? Vilket har ni använt mest?

Vad kostar ett nytt nitro chassi?
  • Varvet
    Madebyday skrev 2011-07-01 22:21:57 följande:
    Hur pillar man bort suffletten på CC/Nitro och Ozone sittdelen, för att kunna spänna/skruva åt och/eller tvätta den?!
    Mycket bra fråga! Har oxå funderat på det???
  • Varvet

Va idag på babyproffsen och fick då se scooter s. Kunde inte låta bli utan va tvungen att klämma å prov köra. Kändes väldigt bra! Vi som sagt vi ska vänta med att köpa en enklare vagn tills nästa sommar... Blev väldigt sugen!!! Så fin!

• Varvet

Är väldigt sugen på att köpa en Scooter S.

Skulle vilja höra vad ni som har en tycker? Är den "lika bra"? Funkar bra att köra med?

Tack!

• Varvet

Undrar vad ni använder när ni smörjer era vagnar efter rengöring? Tack!!

• Varvet
    Noiis skrev 2011-10-31 06:43:13 följande:
    Varvet: jag kör på siliconspray! De har jag alltid i varukorgen om de gnisslar eller tjärvar!

Så räcker att använda silikonsprayet "på" hjul å axlar?
  • Varvet
    Mynta skrev 2011-10-31 14:01:39 följande:
    Hej!

Jag undrar om någon vet när på året de släpper nya årsmodellen och de nya färgerna? Ska köpa en CC till bebis som kommer i juni, men har inte riktigt fastnat för någon av färgerna på 2012'an... *kräsen*

I augusti kommer nya årsmodellen. Så hinner inte komma något nytt till juni...
  • Varvet

En liten fråga gällande scooter s.

Hur är den att köra i snö? Ska till fjällen om 2 veckor och undrar om det kommer att fungera?! Lr ska vi ta med city crossen istället?

Tack!!!      

• Varvet

Hej!

har bara en liten fundering...

Vi har bestämt att vi ska köpa en scooter s till dottern som snart är 1½, men nu när vi va på semester för några veckor sedan lånade vi en scooter (årsmodell 12) och upptäckte något negativt. Tyckte "bågen över benen" (hoppas ni fattar vad jag menar men vet inte vad den heter) va väldigt låg? Någon mer som reagerat på detta? Lr är det inget problem? Vi hade åkpåse i vagnen och upplevde det då lite svårt att få ner benen i vagnen.

Någon med erfarenhet av vagnen, spelar ju ingen roll om scooter lr scooter s för är ju samma sittdel... 

• Varvet

En fråga till alla er som har bra koll gällande bilstolsadapter till emmaljunga.
    Vi har ett babyskydd, britax safety plus, kan det heta så? Alltså inte den med knapp på handtaget...

Nu till min fråga, finns den någon adapter till vagnen som passar ihop med denna stol? Ser på emmaljungas sida att det finns som passar britax safty plus SHR, men är ju inte samma.... Någon som vet?

Tack!!    

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5