Inlägg från: tulle17 |Visa alla inlägg
  • tulle17

Emmaljunga tråd, Vol 5

stor grön drake skrev 2010-06-01 08:29:19 följande:
    Vad är detta för emmaljunga?Är det en gammal scooter eller?www.marknaden.ax/object.con?id=54739
    Det är en canon one(tror jag den hette) .Fanns innan scootern.
  • tulle17

BR har en bra ratt som fungerar:) Hade den på min nitro.

• tulle17

Jag tror den kostade 199kr. Den passar scooter 2.0 också:)

• tulle17

Det finns inte något fäste för stänkskydden på -09. Så det går inte.

• tulle17
    jellona0507 skrev 2010-06-08 12:10:08 följande:
    Ja classic sporten är billigare, iallafall här i Finland. 450 euro mot 520 euro har jag för mig. Nu är det inte så himla stor skillnad. Huvudsaken är att jag trivs. Har tidigare haft problem med att hitta vagn som jag fastnar för, och trivs med. Utan har sålt efter kort tid. Har gått igenom de flesta emmaljunga modellerna, favoriterna har varit city cerox 360 och city crossen. Däcken på city crossen är dock hemska när det är en massa kramsnö.
    Ev, köper jag cykel + sits också, de dagar jag är less på att gå.
    Har du prövat en UJ någon gång? Den är underbar till större barn och tar sig fram över allt:)
  • tulle17

Kolla vad det är för broms på vagnen innan du byter! Hjulen på nya scooter 2.0 passar inte äldre scootrar:)

• tulle17
    Jannie skrev 2010-06-17 22:59:05 följande:
    okej de trodde ju ja att de gjorde
    Dom fungerar men du får ingen broms.Jag satte lufthjul 30cm på min scooter,då kom den upp lite och fick en skönare gång.Ett tips:)
  • tulle17

Är det någon som prövat en 3åring i en spider? Hur får barnet i sådant fall plats? Står att den har 106cm i sitt mått.Brion är 99cm.Men jag tycker att spiderns fotstöd ser så kort ut!

• tulle17
    Ma89 skrev 2010-09-16 09:02:12 följande:
    Är det någon skillnad på nitro 2010 model och 2011 modellen?

Hämtade ut min igår som är modell 2011, men på butiken hade dom "tappat bort" vagnen, dom ringde senare upp o sa att dom hade hittat den igen.
    Vet att när jag hämtade ut min brio vagn satt det plast på den och instruktionsboken var inplastad.
    Hur gör emmaljunga med sina varor? På instruktionsboken står det "Emmaljunga nitro city 2010".
    Kolla hjulen! Dom nya -11 har nya fästen på hjulen.Dom gamla tryckte man in knappen mitt på hjulet.Dom nya trycker man från sidan.:)
  • tulle17
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-06-19 18:48:45 följande:
    nån som har koll ?
    Titta på delivery accessories 2012 där står det vilka bäddset som kommer:)
  • tulle17
    VäntanochLängtan skrev 2011-07-04 17:34:15 följande:
    Hur är det med dragkedjorna på åkpåsarna: går de att dra ner på respektive sida eller går de runt hela vägen så man måste öppna hela vägen för att liksom öppna upp? Har för mig att den gick runt hela vägen när jag kollade på allroundåkpåsen...
    Allroundåkpåsens dragkjedja går bara att öppna en sida på , men vinterpåsen kan man öppna som ett lock .Mycket praktiskt när man kommer in i affärer tycker jag , då viker man bara in locket under:).
  • tulle17

Nyfiken på varför Babyland som snart bara heter Barnens hus. Kommer att sluta sälja Emmaljunga! Någon som vet anledningen? :)

• tulle17

Dom sa det idag på Barnens hus i Barkaby, när jag frågade varför dom inte hade några Emmaljunga sulky inne!

• tulle17
    MammaaL skrev 2011-09-03 23:22:29 följande:

Men vad konstigt och vad dumt, frågade du inte varför?? ska alla babyland bli barnens hus`?

Ja alla byter namn.Har för mig att hon sa vid månadsskiftet men det kan också ha varit årsskiftet:) Hon sa aldrig någon anledning och jag frågade väl inte ordentligt. Blev bara paff, då dom är så stora !
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5