Inlägg från: Lattjo |Visa alla inlägg
  • Lattjo

Emmaljunga tråd, Vol 5

annakohler skrev 2010-05-14 19:33:21 följande:
    vad är det bästa med emmaljunga city cross???? funderar på att ringa o beställa en imorgon .....är den lätt att fälla upp sätta ihop.... en fråga har ni bild på era vagnar
    I mitt galleri finns en bild på vår CC med city korg. Det är denbästa vagnen vi haft, enkel att fälla ihop. Skön att köra är den också :)
  • Lattjo

Går det att få bort tyget på citykorgen för att tvätta? Snart får jag ju lov att ge mig och byta till sittdelen och då vill jag helst tvätta korgtyget...

• Lattjo
    myran82 skrev 2010-06-17 11:11:51 följande:
    Hejsan.

En fråga till er som har haft citykorg till era barn. Hur länge fick de plats i den & hur långa var de när ni bytte till sittvagn istället.
    Vår dotter var 7 månader och kanske 66 lång, vet inte exakt. Vår tjej satt stadigt tidigt så jag köpte en lös sele och satte fast henne så hon kunde sitta. Men även om hon räckte bra på längd och bredd så vart den för trång för henne ändå, hon började att vantrivas i den så nu har vi sittdelen.
  • Lattjo
    Sissi82 skrev 2010-07-20 18:45:08 följande:
    har ringt babyland idag ang deras "misstag" och den som har pinkcheck i fotsack ligger typ 3mil ifrån oss! och de är liksom inte bara kasta sig in i bilen och åka när man har heltids jobb och två barn.. de vägrar skicka den till "vårat" babyland.. suck alltså... såå arg! nu finns det bara två kvar av den och jag hinner inte åka dit.. *böööölar*
    Vägrar dom att skicka? Jag har fått saker skickade till "mitt" Babyland utan problem. När kan du tänkas hinna dit då för man kan ju lägga undan i ett par dagar iaf. Annars kan du ju efterlysa här om någon i närheten kan köpa den så du kan hämta den när du har tid :)
  • Lattjo
    Sissi82 skrev 2010-07-20 20:58:42 följande:
    Så nu efterlyses en pinkcheck fotsack... Tungan ute

ha ha! retsamt! jag ringde andra återförsäljare men de är ju tvär kört.. iom att det är ett utgående tyg.. bläää
    Om det finns nån på Babyland i Kungens Kurva kan jag hjälpa dig att köpa :)
  • Lattjo
    Sissi82 skrev 2010-07-20 22:39:08 följande:
    hon jag talade med hävdade att det ända dom kunde göra var att ge milsersättning för att vi varit tvugna att åka så långt för att göra återköpet.. DOM har gjort felet. Min man bad konkret om en fotsack och expiditen gav han en åkpåse... så man borde tycka att dom ska göra ett undantag iom att felet gjordes av personalen och inte av oss... ska försöka ringa imorgon tack så mkt för tipset!
    Men alltså var det så det gick till? Då tycker jag absolut att dom ska hjälpa dig, dom har gjort fel inte din man! Ring och snacka med dom, då kommer det säkert att lösa sig :) Som sagt vi har fått aker skickade från andra butiker när det inte funnits i "vår", det har aldrig varit några problem...
  • Lattjo

Jag är sugen på att köpa en allround åkpåse i färgen Pro Bourdeaux till dotterns vagn. Grejen är bara den att vi har kvar sonenes svarta vinteråkpåse. Den hade jag tänkt att använda men idag kom jag på att den inte har dom smarta fästerna så man kan klicka fast den i vagnen så den inte åker ner, vilket jag minns att den gjorde. Jag tänkte jag skulle köpa en allround åkpåse i stället för vinteråkpåse bara för att kunna använda den som sittdyna sen och byta lite mellan den och vår rosa vi köpte i våras. Är den färgen snygg på allround åkpåsen?

Vad ska jag välja? Köpa en ny allroundpåse eller ska jag använda den svarta vinteråkpåsen utan dom braiga fästena :) Vad skulle ni göra? Är det stor skillnad i värmen på dom två påsarna?

Shit, vilka i-landsproblem! ;)

• Lattjo
    Fru T skrev 2010-09-09 12:18:05 följande:
    Jäj nu har ja sålt mina gamla åkpåsar så snart köper ja en ny allroundåkpåse, högst troligt i svart eftersom candy pink är slut å fotsacken är svart vill shoppa nuuu
    Jag beställde en allroundpåse igår :) Jag var inne på en Pro Bordoaux men det blev en PP red tillslut. Dom hade en Happy pink inne och jag trodde den skulle vara riktigt bebisrosa men den var superfin! Men vi har en minimizer i candy pink redan så jag kände att det inte behövdes mer rosa :) Jag har dock ingen aning om hur den kommer att se ut i slutändan för det finns ju inte bilder på påsarna någonstans :(

Nu hoppas jag bara att jag blir nöjd, vi hade vinteråkpåse till sonen så vi får väl se om den här känns lika bra :)
  • Lattjo
    Fru T skrev 2010-09-09 21:37:35 följande:
    En happy pink vill ja inte ha eftersom ja har candy pink på vagnen å sen gillar ja inte alls den ljusa rosa färgen.. Ne svart får det bli så det inte blir tre olika färger
    Hehe har du en rosa vagn förstår jag att du inte bvill ha den ljusrosa åkpåsen. Jag gillade inte heller den rosa men när jag väl såg den älskade jag den men jag kände att det kan vara kul med nått annat än rosa jämt, jämt, jämt :) Svart blir ju skitsnyggt! Vi har en vagn i dark grey så jag kämpar för att få lite färg på tillbehören för att göra vagnen roligare :)
  • Lattjo
    gullunge1 skrev 2010-09-14 09:32:38 följande:
    näe den sitter som den ska, bara att den e "slapp" el va man ska säga... e sjukt nöjd me vagnen annars men de här "lilla" felet gör att ja blir riktigt missnöjd med vagnen som den tar i vart man än går=(
    får kanske ta me den till babyland o fråga ändå, tycker ju inte att de ska vara så, man har ju som sagt en varukorg ändå oxå för att kunna ha saker i den. 
    Jag har en CC -10 och jag har inte dom problemen. Det är bara två ställen jag märkt att den tar i och det är när jag ska över två höga kanter där det är en dm på vardera sidan om kanten (vet inte hur jag ska förklara det *s*). Jag har alltid packat min full med matkassar och jag tycker inte att den tar i. Är det när du går över trottoarkanter och sånt eller även på slät mark? Min tar inte i ens när jag går upp på trottoarer när den är full med grejer. Jag skulle lasta den med så myket dom max rekomenderar och gå till Babyland och fråga om det verkligen ska vara så för det låter inte rätt tycker jag...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5