Inlägg från: Charmeuse |Visa alla inlägg
  • Charmeuse

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hej! Jag undrar om det är någon som vet om man kan ha en Carena mjuklift i Emmaljungas citykorg? Tycker EL:s korg är så himla dyr! Carena kostar ju bara 500 kr...

• Charmeuse
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-06 08:38:51 följande:
    men varför ska du tränga ner en mjuklift i citykorgen? Man har ju antingen eller.
    För att kunna bära med barnet om det sover t.ex. Det går inte att ha mjuklift i Ozones sittdel
  • Charmeuse
    stor grön drake skrev 2010-04-06 08:57:31 följande:
    bäddmåtten (dvs innermåtten) står på EL's hemsida, är carenan mindre funkar det. Vi använder en beggad (steålders) duolift eftersom en quadro kändes som overkill i en edge och den liften är seriöst ett av våra bästa bebis-köp!
    Problemet är att på Carenas hemsida står bara hur stor den hårda skivan är i mjukliften (eller är jag korkad?) Så jag kan inte riktigt hitta någonstans hur stor den är i yttermåttet. Vill ju inte att den ska va för stor i korgen...
  • Charmeuse
    stor grön drake skrev 2010-04-06 09:22:33 följande:
    I min duo så är det bara lite tyg på utsidan skivan, så max 1 cm plus. Du kan inte gå in till försäljare och mäta en mjuklift på riktigt? Då vet du 100%
    Känns ju lite pinsamt och stå i butiken och mäta men vi får se sen när vi fått vagnen
  • Charmeuse
    2 små prinsessor skrev 2010-04-06 12:02:39 följande:
    men citykorgen har ju bärhandtag, så jag förstår inte varför du ska trycka i en mjuklift?
    Men är den inte rätt tung och stor att bära? Vagnen jag har nu har också handtag på liggdelen men den är så tung och otymplig att det knappast är värt besväret att lyfta ur den...
  • Charmeuse
    tantgredelin skrev 2010-04-06 13:15:48 följande:
    ja, den går bra att bära med de handtag som går att ta fram ur sidan på korgen MEN utan något barn i! när min bebis var 1 mån provade jag att bära han i korgen, och det kändes ostabilt, som om han skulle ramla ur. jag har ofta klickat loss korgen och bara burit in den vid tillfällen då bebisen har sovit, det funkar bra att bära kort sträcka.  citykorgen  är 78 cm på insidan. jag har svårt att tro att någon lift får plats i den.mät i liften i affären, det är inget att skämmas för.
    Emmaljungas katalog påstår i alla fall att deras quadrolift ska få plats i city-korgen, så nog borde andra liftar också få plats. Hur små barn har dom egentligen testat med? Min dotter vägde 4115 gram när hon föddes och va 51 cm lång så jag vete tusan hur länge hon fått plats i den, men tänkte att nästa barn kunde va bra att ha en mjuklift till för det saknade jag med min dotter.

Hur gör man annars? Orkar inte bära på hela korgen liksom och det är så trisst att väcka sitt barn bara för att ta ur vagnen.
  • Charmeuse
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-06 15:46:33 följande:
    Min son har suttit i den sittdelen från 5mån och han har suttit jätte bra i den. Men som sagt så länge de inte kan sitta själv så hasar de nog ner i alla vanliga sittvagnar.Har nu beställt nitron men var sugen på en ozone oxå mest för att den e ännu lättare men gillar inte sittdelen fullt ut,då jag haft en city jet förut.
    Min dotter kan sitta själv men så fort hon lutar sig lite bakåt så åker hon neråt (i den vagnen vi har nu). Får rätta till henne flera gånger per promenad ibland!
  • Charmeuse
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-06 15:47:27 följande:
    Har du redan beställt en ozone?
    Ja jag har beställt en Det där med mjukliften är väl inget jätteproblem men skulle gärna ha det om man kan.
  • Charmeuse
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-06 15:54:47 följande:
    När kommer bebis?
    Eh, det är ingen bebis på g ännu, jag ville bara köpa liggdelen så den inte hinner försvinna eller ändras när vi får nästa barn. Dock lär det inte bli förrän om ett är eller så
  • Charmeuse
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-06 22:39:46 följande:
    Då förstår jag. Är det en speciell färg du är ute efter då? För city korgen lär ju inte försvinna än på några år.
    Både sittdelen och korgen vi beställde är i Lime. Nä försvinner gör dom väl inte men rätt vad det är så ändras något och så har man inte allt i samma stil. Det va nära att vi inte fick nån 2-sitssoffa i samma serie som våran 3-sitsiga, för den hade utgått när vi skulle köpa den. Som tur var fanns det 2 kvar på lager!!! Konstigt exempel kanske men jag är inte den som har lust att byta ut saker bara för att något inte finns kvar i sortimentet längre (eller ändrats lite) när man ska komplettera...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5