Emmaljunga tråd, Vol 5
Saknar också en tittlucka i suffltten, men annars är den superbra...
Nu ni alla experter och emmaljungalovers... Kan nån hjälpa mej att reda ut begreppen lite. Jag har en Nitro nu som jag älskar, men har ändå börjat fundera på en annan vagn då dottern nu är 16 månader, skulle vara smutt med nån som är ännu lite mindre... Men scootern har enligt hemsidan mindre sittmått, väger i stort sett lika mycket, tar ungefär lika mycket plats i bilen och är gissningsvis inte lika lättkörd som nitron pga av de fasta hjulen...
Kikade lite på Brio spin, men maxvikten är 15 kilo och min långa och stora tjej väger idag över tolv så det känns väl sådär att köpa för så kort tid...
Lyxproblem att ha en vagn man är så nöjd med att jag inte kan motivera maken att vi behöver en ny....
Men vad sjutton ska vi ha för vagn?
Jag fattar inte det där med lammfäll, att det ska svalka på sommaren och värma på vintern. Min tjej höll på att svettas ihjäl i den för typ två månader sedan, skulle jag ha den nu, eller under den riktiga sommarhettan skulle det bara vara en blöt pöl kvar av henne. Är det bara en myt, eller är min dotra extremt varmblodig?
Hum... har varit otrogen mot min Nitro med en bugaboo ett kort tag, men har nu sansat mej och insett att det är Nitron jag vill ha. Buggan ryker. Men, jag skulle väldans gärna köpa ny varukorg, min nitro är från -09 och den är värdelös. TYcker att den nya ser bättre ut. Vet någon vart man får tag på det och hur mycket det kan tänkas kosta?
Undrar också om bugga dynor passar i emmaljungas sittdelar? Vore kul med något nytt när/om jag nu går tillbaka till min gamla vagn... Har en svart Nitro och tycker att sittdlestyget är väldigt omysigt när man har en liten kille på inte ens fem månader, som inte vill åka i liggdel längre...
Men det var ju kanppt några pengar alls!!! Hade väntat mej mer i klass med en femhundring... (som sagt, jag har en bugga nu, där kostar korgen typ 4-500)
Toppen! DÅ ska jag ta mej iväg och beställa en sån. Förutom att den gamla modellenär dålig så var det dessutom någon (!) som lämnade en banan i korgen under vagnen när den rullades in i garaget sista gpngen innan snökaoset kom i höstas. Sedan låg den där och gosade till sig i... ganska många månader faktiskt. ÅS nu får jag inte rent korgen...
Tack för hjälpen!
Lägger mej i bildiskussionen ganska OT men ändå lite aktuellt. Det man förlorar i lastutrymme på toyota avensis har man igen inne i bilen. Vi stod i valet och kvalet mellan volvo v70 och avensis och sambon 192 cm och jag 175 cm fick inte plats den ena i förarstolen och den andra bakom i v70:n, medan vi har gott om plats i avensisen. Rmligtvis har våra barn alltså också bättre plats i sina stolar i toyotan än vad de hade haft i v70:n.
Vi prioriterade att få plats och kunna åka de 50 milen hem utan att behöva amputera fötter och ben, före att få de extra cm i lastutrymme. Vi har hitills inte haft problem med att få med oss allt bagage ändå
Om man är sugen på en Scooter S men är osäker på grund av det här med bygeln storlek... Finns det något trick man kan göra? Kan man ta bort den på nåt sät och sätta dit en universalbygel i bättre höjd tillexempel?