Inlägg från: Sofi 83 |Visa alla inlägg
  • Sofi 83

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hej på er här i tråden!
    Nu har jag en fråga, tror ni att det går att köpa en ny fotsack i en färg som inte tillverkas längre? Alltså finns det typ "reservdelar"?
    Jag har nämligen en Edge duo combi i färgen Lime check och nu har jag lyckats få hål på fotsacken. Färgen tillverkas ju inte längre och att köpa en ny vagn bara för det lilla hålet känns sååå dyrt. Ändå stör jag mig på det så jag vill inte ha det så...

• Sofi 83

Näe, en svart vill jag nog inte ha. I och med att resten av vagnen är grå + rutigt så skulle det (enligt mig) se konstigt ut med svart fotsack...

• Sofi 83
    Laire skrev 2010-04-06 09:27:11 följande:
    Silver checks fotsack kanske skulle passa? Då får du ju samma rutmönster (för det är väl samma?) men det är inget grönt på den utan bara det gråa.Annars är det begagnatmarknaden du får leta på... 
    Men har inte Silver check svart som bottenfärg också?
    Ska gå in till en barnvagnsbutik och höra med dom om någon av de gråa färgerna som finns idag eventuellt kunde vara samma...
  • Sofi 83

Hur stor blir Ozonen ihopfälld?
    På emmaljungas sida står 85x37x40, men hur är det möjligt att den blir bara 37 bred då vagnbredden annars är 57? Står det fel? Tycker inte den ser ut att kunna fällas ihop så att den blir smalare men kanske ändå...

Hur stora barn ryms att sitta i en Ozone?

• Sofi 83

annakohler
    Vi är nog nöjda med vår Edge duo! Vi bor på landet vilket gör att jag går promenader både på asfalt och grusvägar och då fungerar den superbra! Liggdelen är stor vilket gör att man ha den länge. Sittdelen är också rymlig och min kompis son rymdes i sittdelen (med sufflett) tills han var långt över 3 år. Nu är han snart 3½ och ryms ännu i sittdelen men utan sufflett för annars tar huvudet i suffletten. Vi har ännu inte haft några större problem med våran som varit i bruk i 15 månader nu. Enda var att ett knäppe blev så löst att det inte höll fast fotsacken men då fick vi gratis en ny plastdel från vår återförsäljare!
    Nackdelen är att den är stor och tung. Vi köpte väldigt tidigt en stadsvagn som vi använder när vi åker in till stan. Emmaljungan ryms nog i bilen men då får jag knappt in något annat plus att den är tung att lyfta i och ur bilen. Dessutom är den stor att gå i butiker med!
    Men som promenad- och sovvagn är den superbra och jag skulle inte byta bort den även om jag är sugen på att köpa en ny vagn!

• Sofi 83
    jellona0507 skrev 2010-06-08 11:25:28 följande:

Scootern är utesluten, den är för liten.

På vilket sätt menar du att scootern är för liten? Är inte scootern ganska rymlig?
  • Sofi 83

Nej! Alltså det får inte vara sant... Tolkar jag det rätt som tolkar att Scootern inte längre kommer att finnas i Dark Grey?
    Jag som såå hade ställt in mig på att beställa en sån eftersom ni skrivit här att Dark Grey kommer att finnas kvar...

• Sofi 83
    Zelmilainen skrev 2010-06-10 21:34:43 följande:
    tycker de var för tråkiga/trista. det hände som ingenting... hehe
    Men händer det något på 2011 års färger då? Tycker att de är trista men gillar min Edge i Lime Check jättemycket!

Tycker liksom er andra att de nya PP tygerna ser ut som Crescent vagnarna! Men en del fina där också, eftersom jag gillat crescents vagnar...
  • Sofi 83

Det är ju säkert dom bilder där det står UniQ som är det nya lättviktschassit till Edgen?!
    Ganska snyggt men ändå inte riktigt som jag hade tänkt mig det heller...

Nä, är faktiskt lite besviken på årets kollektion!

• Sofi 83
    Zelmilainen skrev 2010-06-10 21:56:37 följande:
    ska det vara ett mönster med färg i (såsom checkfärgerna) tycker jag att färgen ska synas mer.

sen i 2011 färgerna fanns d ju flera som kanske bara går i en färg med ett avvikande tyg med mönster i, dock fortfarande i samma färg. de blir ju lättare att kombinera med andra färger, etc på tillbehör än vad en checkfärg gör. tycker jag iaf.
    Det håller jag med dig om! Jag skulle gärna ha haft mer lime på min Lime check men man kan inte få allt...
    Och det där med att kombinera har också varit ett problem för oss, jag ville köpa sovpåse till sittdelen men då fanns den ju inte i lime check längre vilket var synd! Skulle man ha haft en enfärgad skulle det ju ha varit mycket enklare att kombinera med en annan färg!
  • Sofi 83
    Sissi82 skrev 2010-07-19 22:04:18 följande:

Här e Alexia i sin nya scooter... weiiii
    Fin vagn! Hur gammal är din dotter? Hon ser ju ut att ha bra med rum ännu...
  • Sofi 83
    Mini Angla skrev 2010-07-24 13:20:57 följande:

Nån som vet om man kan köpa skyddet för liggdelen separat?
    Alltså det skydd som man sätter över nästan hela liggdelen som vindskydd/insynsskydd.
    Jag köpte en Duo edge combi -09 begagnat och fick inte med den.

Borde (precis som Wingtear sa) gå att köpa separat. Fast har du kontaktat säljaren och frågat om de har kvar skyddet?
    Annars kontakta din återförsäljare så kan de säkert hjälpa dig! Jag behöver en fotsack till min Lime check och den färgen tillverkas ju inte längre. Men min återförsäljare kontaktade EL som skulle sy upp en fotsack åt mig... Men när det tänker ske vet jag faktiskt inte! Lade in beställningen i maj och ännu har inget hänt...
  • Sofi 83

Snart är jag ägare till två Emmaljungavagnar!

förutom vår fina Edge duo från 2009 så har jag nu bestämt mig att köpa en Edge från 2001 som sovvagn åt dottern att ha hos sin dagmamma. Inte alls lika fin men jag slipper bekymret att släpa med vagnen till dagmamman varje dag.

Länge har jag velat om hur jag skall göra, köpa en ny scooter åt dottern att ha hemma och ta vår edge till dagmamman eller köpa en begagnad vagn att ha hos dagmamman. Så nu blev det en begagnad edge som sovvagn för 50 € dvs ungefär 500 kr.

• Sofi 83
    My78 skrev 2010-08-05 11:19:13 följande:
    Jag köpte igår en begagnad Edge från 2005, för att komplettera min Urban Jungle (som vi är jättenöjda med, dock mindre nöjda med att behöva vända lillen framåt för tidigt). Den är i jättefint skick och med följde regnskydd, åkpåse och skötväska. Dessutom var däcken helt nya liksom fjädringen. Färgen var snygg också, marinblå och beige.  Och jag gav 500:- för den, visst är väl det ett kap??
    Det var verkligen ett kap! Nu känns det helt plötsligt som att jag betalt överpris för vår 2001:a. Nåja, jag är nöjd ändå!
  • Sofi 83
    Sofie Axelsson skrev 2010-08-05 18:43:58 följande:
    Jag startade en ny tråd med min fråga men fick tipset att lägga in den här istället

Vi har köpt en troligen äldre Emmaljunga som kanske möjligen är en City Cross?

Tänkte det vore bra att veta vilken modell det är och kanske om någon vet vilken årsmodell det är ifall vi tex behöver reservdelar eller så

Det är en tillhörande sittdel också.

Någon som kan hjälpa mig?
    Om det mörka på din vagn är svart så ser den väldigt lika ut som vår Edge som vi köpt som sovvagn åt dottern.
    Den vagnen är från 2001 (åtminstone enligt säljaren) och har samma färg/mönster på tyget som din!
  • Sofi 83
    Zelmilainen skrev 2010-08-10 07:47:28 följande:
    som jag skrev vill jag inte ha nån begagnad vagn... de vagnar fsk har brukar alltid ha ett litet liggläge och jag har sett flera fsk där det har fungerat hur bra som helst *L* så det lär nog inte blöi några som helst problem med det, hehe
    På ett sätt kan jag förstå dig! Jag kunde aldrig tänka mig en begagnad vagn då när jag väntade dottern. Så vi köpte en ny Edge som vi ju är supernöjda med. Dock är jag så rädd om min Edge att jag inte vill ta den ens till dagmamman där det bara kommer att vara en vuxen och ett annat barn än vår dotter.

Så igår var jag och hämtade en gammal Edge från 2001 (för 50 € = ungefär 500 kr). Nu håller jag som bäst på och tvättar alla tyger och sen skall jag tvätta chassit så tror jag nog den blir bra som sovvagn hos dagmamman!
    Alternativet för oss skulle ha varit att dottern blivit tvungen att sova inne och det vill jag inte eftersom hon är van att sova i vagn på dagarna och sover mycket bättre ute! Ett annat plus är att jag inte behöver dra hem den varje dag/till helgen utan den får stå hos dagmamman hela tiden!
  • Sofi 83
    stor grön drake skrev 2010-08-12 18:41:32 följande:
    tja, jag har ju denna sommar köpt en begagnad klädsel (samt liggdel och suflett) till min vagn, samt ett myggnät som jag sytt fast i det (eftersom klädseln är från -02)
    En fråga bara. Hade din klädsel från 2002 inget integrerat myggnät?
    Vi har ju köpt en sovvagn att ha vid dagmamman och den borde vara 2002 års modell eftersom den är tillverkad i december 2001 (åtminstone är det datumet som står på chassit). Den klädseln har nog inbyggt myggnät...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5