• onoff

Emmaljunga tråd, Vol 5

Nån som har beställt en mondial i läder???

• onoff
    danosani skrev 2010-05-04 16:23:38 följande:
    prins06 jag har black croc
    har du nån bild på din black croc, vi har också beställt en... :) Är du nöjd???
  • onoff

Vi har ju köpt en sprillans ny barnvagn i april, vi la då 500 kr i handpenning, dock har vi inte fått hem den ännu, är ju så förbannat lång leveranstid på vagnarna..
    Men nu har vi det jäkligt kämpigt med ekonomin, och vi ska betala resterande 8000 när vi hämtar ut vagnen... Det känns inge bra, finns så mkt annat jag hellre skulle vilja lägga dom 8000 på... Vi vill hellre köpa en billigare vagn på blocket...

Men nu till frågan... Vad ha jag för rättigheter? Jag har ju trots allt "bara" betalat 500 i handpenning. och dom pengarna kan dom gärna få behålla. Jag vill bara inte ha vagnen. Jag ringde och pratade med Barnens hus, och dom har ju en försäkring som säger att om det blir något tok med barnet eller vid förlossningen så har vi rätt att lämna tillbaka den.. men jag vill ju inte ljuga och säga att jag har fått missfall. Nån som har vart med i samma situation... Har man rätt i att bara att skita i och hämta ut vagnen?? Eller kommer det en fet räkning sen?? Nån som har hört om nåt liknande???

• onoff
    eec82 skrev 2010-05-19 22:12:48 följande:
    jobbar på barnens hur å eligt vårt supportkontor får vi inte neka kunder handpeningen då det inte står på kvittot att den ej återbetalas. (än har vi vad jag vet inte ändrat dessa riktlinjer).
    vänta nu... jag är lite trögtänkt... Men menar du att jag kan ångra mitt köp?? Får jag tillbaka handpenningen då??
    Vad bra att jag fick tag i dig som jobbar på barnens hus :)
  • onoff

hurra! Det gick! Men förlorade handpenningen... men de gör ingenting! :) Nu ska ja leta upp nån begagnad i samma märke, som är ett snäpp billigare! PUH, nu försvann det en sten från mitt hjärta!!!

• onoff

Har fått tag i en begagnad vagn.
    Duo edge, årsmodell 06, fint skick, ståbräda från 09, skötväska, parasoll, fotsack. 2500 kr.. Ett överenskomligt pris?? De tyckte jag iaf! =) Är helnöjd!!

• onoff

Jag har två frågor. Jag har en nitro från 2011 och jag blir så irriterad på att suffletten åker ner bakåt hela tiden. Jag vill ju ha den så att skärmen slutar där sittsen slutar, (när man har sittsen i högsta sittposition). Men den vill inte stanna där utan glider ner precis som att suffletten vore baktung. Kan jag fixa till den så att den fastnar där jag vill ha den?
    När jag tog bort dom stora hjulen så var det någon smörja på pinnen där man sätter fast hjulet, nån som vet vad det var för smörja och är det nödvändigt att ha den?

• onoff
    t0va skrev 2011-10-02 17:59:37 följande:
    Du lämnar in vagnen där du köpte den och ber om att få det nya sufflettfästet, det med en fjäder i. Då stannar suffletten där den ska vara. Vi hade samma problem och fick vårat orginalfäste åtdraget men det var samma sak någon vecka senare. Nu har vi nya fästet och det är kanon. Våran gick på garantin. 

Troligen var det något fett för att smörja hjulen, det är bra att ha och göra själv lite då och då för att hjulen ska funka så bra som möjligt.  
    Ahhh... =/ Jag köpte den begagnad, fick med mig kvittot hem, men affären som förra ägaren köpte den hos ligger 1½ timma härifrån
  • onoff
    stor grön drake skrev 2011-10-02 21:56:14 följande:
    begagnat finns twin cangaroo, som jag gillar förutom de framvända sätena, men liggdelen är ju vänd mot en
    onoff skrev 2011-10-02 17:31:19 följande:

Jag har två frågor. Jag har en nitro från 2011 och jag blir så irriterad på att suffletten åker ner bakåt hela tiden. Jag vill ju ha den så att skärmen slutar där sittsen slutar, (när man har sittsen i högsta sittposition). Men den vill inte stanna där utan glider ner precis som att suffletten vore baktung. Kan jag fixa till den så att den fastnar där jag vill ha den?

Är den nitad måste du in till återförsäljare och få det fixat (be dem byta fästet kanske), är det skruvat går det att fixa själv.
    Det kan ju hända att du får betala för reservdelarna, men det kanske det är värt?
    Vart kollar jag om det är nitat eller skruvat??? Är det olika på olika nitro city alltså?
  • onoff
    060810 skrev 2011-10-03 04:04:31 följande:
    Jag gick in till en som säljer e-ljunga och bad om hjälp. Inga problem alls. :) fått hjälp med både sufflett och hjul i andra butiker än där den köptes. :)
    Vad bra!!! =)
  • onoff
    sandra870312 skrev 2012-05-09 12:25:11 följande:
    va kul! vi beställde också cc med vitt chassi fast limited edition nice.. :)

är bara rädd att chassit ska bli skitigt bara man tittar på de?

du har ingen erfarenhet av det sedan tidigare?

läntar också!      
    Jag har en nitro med vitt chassi och nä... det blir inte lätt skitigt. Det är så glatt/blank yta så smutsen fastnar inte. Kanonsnyggt chassi!!!
  • onoff

Hej! Sömmarna har spruckit upp på min nitro sufflett :( tänkte sälja vagnen men Vill laga till det först, några tips?
    Mitt vits chassi har även lite repor nån som ver hur man fixar till det?

• onoff

Den är inte äldre än 3 år, men är köpt begagnat och på en ort 20 mil härifrån :( inget kvitto, funkar inte då kanske...

• onoff

Hej. Jag har precis sålt en nitro city pp blue -11 i fint skick med några repor i det vita chassit. Vad skulle ni ha gett för den? Inga tillbehör till förutom regnskyddet då.
    Är nyfiken om jag sålde den för ett bra pris.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5